Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2004 #1 Skrevet 28. februar 2004 Leste om disse i dag. Mange klarer seg selv og bor i bofellesskap. Jobber osv.. Nå lurer jeg på en ting, alle mennesker har et sexliv. Hørte at disse ikke kan formere seg. Stemmer det? Har de sex?
Joplaya Skrevet 28. februar 2004 #2 Skrevet 28. februar 2004 Klart de har sex, klart de kan få barn. De har sex, noen av dem får barn.
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2004 #3 Skrevet 28. februar 2004 Har aldri hørt om at slike får barn. Ikke sett det heller. Men om begge foreldra har downs da sier det seg vel at barnet blir det også? De har da begge to et kromoson for mye.
Joplaya Skrevet 28. februar 2004 #4 Skrevet 28. februar 2004 Usikker på det, men jeg vil tro at to personer med downs vil kunne få en baby som er helt friskt. To dverger (eller er det kortvokste de skal kalles nå?) kan jo få barn med vanlig høyde. To friske kan jo få et barn med downs. Ja, ut i fra min egen tankeverden konkluderer jeg med at to med downs kan få et friskt barn. Korriger meg noen om jeg tar feil.
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2004 #5 Skrevet 28. februar 2004 Fant svar på nett. Kvinner kan. Blir de gravid med en som har normale kromosomer er det 50 % for at de får et barn med downs. Usikkert med menn da de er infertile.
Karoline Skrevet 28. februar 2004 #6 Skrevet 28. februar 2004 Så vidt jeg vet, kan ikke mennesker med Down Syndrom få barn. En del av syndromet er å være steril. Down Syndrom er en feil i arvemassen (et gen for mye), og den fører altså til at de som har syndromet ikke kan bli foreldre, men selvfølgelig kan de ha sex, det er det ingenting i veien for!
birgitte242 Skrevet 29. februar 2004 #7 Skrevet 29. februar 2004 Ang. downs syndrom og fertilitet: Menn med Down syndrom kan betraktes som nærmest sterile, i det den statistiske forekomsten av fruktbarhet er tilnærmet null. Kvinner med Down syndrom har betydelig nedsatt fruktbarhet. Sannsynligheten er stor for at barn av mennesker med Down syndrom selv fødes med store skader. 10 av 25 barn født av mødre med Down syndrom selv får Down syndrom, men også andre funksjonshemninger er overrepresentert i denne gruppen. Graviditet/fruktbarhet hos mennesker med downs syndrom
Imax Skrevet 29. februar 2004 #8 Skrevet 29. februar 2004 Har en venninne som har jobbet med personer med Downs - og de er visst kåte som kaniner!
Catzy Skrevet 29. februar 2004 #9 Skrevet 29. februar 2004 Selv om de er kåte, betyr jo ikke det at de er i stand til å produsere barn sammen. Som, politisk ukorrekt nok, kanskje er like greit. Vet ikke helt om 2 foreldre med Downs er en helt heldig kombo, siden jeg forestiller meg at de ikke vil fungere helt som foreldre. Naturen er ganske lur innimellom. Catzy
Gjest Poirot Skrevet 29. februar 2004 #10 Skrevet 29. februar 2004 Barnet vil bli tatt av barnevernet ganske raskt.
Soul Skrevet 29. februar 2004 #11 Skrevet 29. februar 2004 Det er dessuten endel psykisk utviklingshemmede som bruker prevensjon.
Gjest Virvel Skrevet 29. februar 2004 #12 Skrevet 29. februar 2004 Oops, den linken jeg postet var jo lagt inn av en annen allerede...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå