Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg legger dette under riktig emne, men nå prøver jeg :)

Det har seg slik at jeg har snart vært sammen med min fantastiske mann i snart 3 og ett halvt år. Vi er gift og alt er veldig greit :)

Det er noe vi stadig hører av familien også at vi passer bra sammen osv, og det er jo kjempe koselig.

Men så er det ett lite unntak da, og det er søstera til mannen min, det har seg slik at hun bare er 1 år eldre enn meg så vi er ganske så jevnaldra og det er jo koselig det!

MEN det eneste er at jeg føler meg aldri inkludert i hennes verden.

Jeg føler aldri at vi har hatt noe speseielt forhold til hverandre. Noe som jeg synes er litt dumt egentlig. Kunne gjerne ønsket at det kunne vært slik at vi i blant kunne ha funnet på ting sammen, som gå på kaffè, kino osv.

Ikke det at jeg forlanger at hun må finne på noe med meg å bli vennine med meg, men jeg synes bare at når jeg er sammen med broren hennes og vi har vært sammen en stund så synes jeg at det er litt på tia å bli litt inkludert av henne i familien også...

Jeg husker jo fra starten i forholdet til meg å typen, så var svigerinna mi veldig på det at meg å hun måtte finne på noe. Så jeg ble invitert på fest med henne. Og det var jo kjempe hyggelig det. Hun ville at jeg skulle hilse på veninnene hennes (siden mange av dem var på min alder osv).

Men da festen (helga) nærmet seg så hørte jeg aldri noe fra henne. Ble lilsom aldri snakket noe mer om den festen jeg "liksom" skulle på.

Synes jo at dette var litt rart, og værtfall ikke høre noe fra svigerinna mi i det hele tatt.

Dette er bare ett av tilfellene, Har også vært snakk om at vi skulle på kino osv, men har ikke blitt noe av, og jeg har ikke fått noe spesiell grunn av henne på hvorfor det IKKE ble noe.

Ikke misforstå at jeg krever så mye, men synes bare at dette er litt leit, når jeg ser hvordan hun behandler den andre (felles) svigerinna vår på. De er jo som venner og har liksom alltit kjent hverandre.

Har mange tider tenkt at jeg selv må være aktiv å spørr mere, men føler faktisk jeg har vist en del interesser ovenfor henne, men synes det er kjedelig og offre og gi, men aldri få så mye tilbake..

Skulle gjerne ligt å høre andres erfaringer og meninger?

Kanskje det til og med er noen som har eller opplever noe av det samme som meg der ute?

Setter pris på tanker og erfaringer :)

Anonym poster: 18876696ad6b85a44f77d84d9dca8e43

Videoannonse
Annonse
Gjest Twelve12
Skrevet

Kan det være at hun ikke liker deg? Høres nesten sånn ut. Ikke noe vondt ment, men hun prøvde jo å bli kjent med deg i begynnelsen for å så ikke være interessert lenger?

Selvom du er sammen med broren hennes så trenger ikke det å bety at hun automatisk må ha kjemi med deg.

Det trenger jo selvfølgelig ikke å være det, men det er det første som slo meg.

Håper jo for din skyld at det ikke er det.

Men man MÅ jo ikke være bestis med svigerinnen sin da. Jeg er ikke noe særlig bestis med min svigerinne, vi prater sammen når vi er i lag i familieselskaper osv, og er jo hyggelig med hverandre. Men hun er ikke helt "my cup of tea"

• Liker 1
Skrevet

Du ønsker å finne på ting med henne. Så inviter henne på det du vil gjøre med henne da vel. :)

Å hinte om ting du liker, og vente på at hun skal ta initiativ er tydeligvis ikke veien å gå.

Så si at du har så lyst til å gjøre... (noe konkret) sammen med henne. Har hun lyst, og passer det en dag neste uke f.eks?

Eller så kan du vente, og lure et år til.... ;)

• Liker 1
Skrevet

Du kommer nok til å være mye mer heldig med din enn jeg var med min :)

Skrevet

Du kommer nok til å være mye mer heldig med din enn jeg var med min :)

Så det var såå ille altså? :)

Skrevet

Kan det være at hun ikke liker deg? Høres nesten sånn ut. Ikke noe vondt ment, men hun prøvde jo å bli kjent med deg i begynnelsen for å så ikke være interessert lenger?

Selvom du er sammen med broren hennes så trenger ikke det å bety at hun automatisk må ha kjemi med deg.

Det trenger jo selvfølgelig ikke å være det, men det er det første som slo meg.

Håper jo for din skyld at det ikke er det.

Men man MÅ jo ikke være bestis med svigerinnen sin da. Jeg er ikke noe særlig bestis med min svigerinne, vi prater sammen når vi er i lag i familieselskaper osv, og er jo hyggelig med hverandre. Men hun er ikke helt "my cup of tea"

Takk for svar :) Skal ikke være lett å alltid vite.. Memmen.. Slik er det... Det løsner seg vel heller mer med tiden.. Er nok bare at vi er litt på forskjellige stadier vil jeg tro. :)

Skrevet

Kanskje hun føler at hun har mistet broren sin litt?

Du kan jo legge til rette for selskap selv. Eller hva med å ta mannen din og svigerinne med på kino? Og så ut og drikke "te" etterpå.

:)

Anonym poster: 12bc6e20804e0f728192f2001de68983

Gjest GirlDreamer
Skrevet

Har du selv prøvd å foreslå noe og avtalt en bestemt tid? Noen mennesker må bare få en stor dytt for å finne på noe. Er sånn med broren til forloveden min også. Jeg foreslo at vi alle skulle dra å bowle for nesten ett år siden og vi har enda ikke gjort noe. De fortsatte bare og sa at vi måtte få til den bowlinga snart hver gang vi møttes. Så nå har jeg lært, hvis vi skal finne på noe sammen må jeg være bestemt å si at vi må sette av en bestemt dato hvor vi faktisk gjennomfører dette. Selv om det betyr at vi må planlegge flere uker i forveien.

Skrevet

Og så er det jo slik at det er ingen selvfølge at man har riktig kjemi, selv om hun er din svigerinne. Hvis det er kun du som ønsker litt tettere relasjon må du kanskje invitere til det på en veldig tydelig måte. Om hun ikke vil, så får du bare godta det.

Skrevet

Det er ikke alltid man har så mye til felles, selv om man er i svigerfamilie. Jeg har et vennlig og høflig forhold til min svigerinne, men vi har ikke noen venninne-forhold. Til det er vi altfor forskjellige.

Skrevet

Høres faktisk ut som om hun ikke liker deg så veldig godt ..

Har samme greia med min svigerinne, eller egentlig alle søsknene til samboeren min men de er veldig kresne på folk og egentlig veldig sære mennesker.

Jeg er ikke kresen på andre, kan egentlig være med hvem som helst, selv om jeg ikke er superfan av dem.

• Liker 1
Skrevet

Og så er det jo slik at det er ingen selvfølge at man har riktig kjemi, selv om hun er din svigerinne. Hvis det er kun du som ønsker litt tettere relasjon må du kanskje invitere til det på en veldig tydelig måte. Om hun ikke vil, så får du bare godta det.

Helt sant.

Skrevet

Har samme greia med min svigerinne, eller egentlig alle søsknene til samboeren min men de er veldig kresne på folk og egentlig veldig sære mennesker.

Jeg er ikke kresen på andre, kan egentlig være med hvem som helst, selv om jeg ikke er superfan av dem.

Tror også det er noe med det, hun er faktisk litt sær og som du sier "kresen" på andre.. Så tror det også kan spille inn.

Takk for svar :)

Skrevet

Tror også det er noe med det, hun er faktisk litt sær og som du sier "kresen" på andre.. Så tror det også kan spille inn.

Takk for svar :)

Eller at hun synes du er sær.

Skrevet

Eller at hun synes du er sær.

Hvem vet ;)

Skrevet

MÅ man absolutt ha så mye kontakt bare fordi du er "familie"? kanskje ho føler dere ikke har den rette kjemien.

jeg driver ikke å går sammen med min svigerinne. vi er rett og slett alt for forskjellige

Skrevet

Jeg er ikke venninne med svigerinnene mine. For meg ville det blitt veldig rart. Jeg er ikke "venninne" med min egen søster engang, så hvorfor i alle dager skulle jeg vært det med mannen sine? Man MÅ ikke være venninner bare fordi man er inngift. Det synes jeg er en litt rar tankegang. At jeg liker broren deres veldig godt betyr da langt ifra at jeg liker DEM, eller at de liker MEG? Jeg vil ikke bruke fritiden min med folk jeg ikke har kjemi med bare fordi jeg har veldig god kjemi med broren deres.

Alle kan ikke like alle kjempegodt. Det kan godt hende de synes du er søt og grei, men at dere ikke "klikker" nok til å være venninner. Det er da slett ikke unormalt å være bare svigerinner. Jeg vil tro det er mer normalt enn at man skal være bestiser.

Anonym poster: a932c7f9c4025e76993f19bc6be0868e

• 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som vi har det ganske likt der. Jeg er heller ikke så kresen på andre. Og jeg tror hun er mer den personen som krever en del av andre og er kresen og igrunnen litt sær. Faktisk.

Men slik er det. Man skal ikke alltid forstå seg på folk :-)

Anonymous poster hash: 18876...e43

AnonymBruker
Skrevet

Dere som føler at dere ikke kommer helt overens med svigerinna deres, hvordan føler dere det da ovenfor svigermora deres (som i dette tilfellet er mor til svigerinna).

Hvis dere forstår hva jeg mener :-)

Føler dere at "mor og datter" prater for mye sammen og liksom alltid har noe de ville sagt om deg og samboeren din sitt liv?

Anonymous poster hash: 18876...e43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...