Rskre Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 No har eg sett det óg. Vyrdelege avlsmerrer som tek turen til Afrika for å leika seg med fattige og desperate mannfolk. Kan ein synke lågare? http://www.osloby.no/oslopuls/film/Charterfeber-i-Afrika-7021062.html 1
Gjest Yellow Taxi Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 Dette er jo toppers, kan kjerringa dra til Kenya og gubben til Thailand så får begge kost seg. 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Synes det er helt OK å kjøpe sex, men ikke noe fan av de som henter dem inn til Norge slik at vi andre ender opp med å betale trygden deres. Anonym poster: 9c918ea608dfcc1bc5211985a8b6fbb0
Rskre Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Dette er jo toppers, kan kjerringa dra til Kenya og gubben til Thailand så får begge kost seg. Tykkjer du eigentleg det? Sett vekk frå at dei kan drege på seg HIV og andre fårlege sjukdomar som trivst i Afrika, er det berre umoralsk å utnytta økonomisk/sosialt lågareståande menneske for samkvem. Endret 18. oktober 2012 av Rskre 4
Gjest Anon Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg får bare lyst å filleriste folk noen ganger. Folk kan være så egoistiske at det blir ekkelt.
Papirbit Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 Sett vekk frå at dei kan drege på seg HIV og andre fårlege sjukdomar som trivst i Afrika, er det berre umoralsk å utnytta økonomisk/sosialt lågareståande mennesker for samkvem. Enig. syns dette blir feil. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 er det berre umoralsk å utnytta økonomisk/sosialt lågareståande menneske for samkvem. Nei, synes ikke noe om å kalle det utnytting så lenge det ikke er snakk om slaveri. Anonym poster: 9c918ea608dfcc1bc5211985a8b6fbb0
Gjest Anon Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 Nei, synes ikke noe om å kalle det utnytting så lenge det ikke er snakk om slaveri. Anonym poster: 9c918ea608dfcc1bc5211985a8b6fbb0 Hva er det hvis det ikke er utnytting da? Kvinnene bruker jo disse mennene på en kvalm måte for å bygge opp sin egen selvfølelse, uten hensyn til mennenes livskvalitet. Det er jo utnytting selv om de ikke blir tvunget til det, er det ikke? 2
Rskre Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2012 Nei, synes ikke noe om å kalle det utnytting så lenge det ikke er snakk om slaveri. Anonym poster: 9c918ea608dfcc1bc5211985a8b6fbb0 Har dei reell valfridom? 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #10 Skrevet 18. oktober 2012 Har dei reell valfridom? Ja, de kan nok ta andre jobber. Er vel heller at de er dårligere betalt og kanskje enda kjipere/farligere(er ikke mye arbeidsmiljølov der nede) Anonym poster: 9c918ea608dfcc1bc5211985a8b6fbb0
Gjest test123 Skrevet 18. oktober 2012 #11 Skrevet 18. oktober 2012 Rskre, det er forresten test123 du debatterer med, vet ikke hvorfor jeg huket av på anonym.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #12 Skrevet 18. oktober 2012 Ja, de kan nok ta andre jobber. Er vel heller at de er dårligere betalt og kanskje enda kjipere/farligere(er ikke mye arbeidsmiljølov der nede) Anonym poster: 9c918ea608dfcc1bc5211985a8b6fbb0 Kan nok ta andre jobber?? typisk nordmenn, tror at resten av verden er norge!! Anonym poster: f143ff1fd32f3ffe445fb86f6c20daff 7
Gjest test123 Skrevet 18. oktober 2012 #13 Skrevet 18. oktober 2012 Hva er det hvis det ikke er utnytting da? Kvinnene bruker jo disse mennene på en kvalm måte for å bygge opp sin egen selvfølelse, uten hensyn til mennenes livskvalitet. Det er jo utnytting selv om de ikke blir tvunget til det, er det ikke? Jeg synes egentlig det alltid er bedre å komme med et tilbud til fattige mennesker enn å ikke gjøre noe som helst, så vil faktisk strekke meg til å si at de gjør mer for de fattige i afrika enn en som ikke gjør noe som helst. Ikke at jeg vil kalle dem helter, for de gjør jo det av egeninteresse, og tror det sliter på selvfølelsen til mennene, men jeg tror fortsatt at de får det bedre enn om de ikke fikk tilbudet(det er jo derfor de takker ja)
Rskre Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #14 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Jeg synes egentlig det alltid er bedre å komme med et tilbud til fattige mennesker enn å ikke gjøre noe som helst, så vil faktisk strekke meg til å si at de gjør mer for de fattige i afrika enn en som ikke gjør noe som helst. Ikke at jeg vil kalle dem helter, for de gjør jo det av egeninteresse, og tror det sliter på selvfølelsen til mennene, men jeg tror fortsatt at de får det bedre enn om de ikke fikk tilbudet(det er jo derfor de takker ja) Så kjem dei heim og smitter deg med HIV og tæring. Endret 18. oktober 2012 av Rskre 1
Gjest Anon Skrevet 18. oktober 2012 #15 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg synes egentlig det alltid er bedre å komme med et tilbud til fattige mennesker enn å ikke gjøre noe som helst, så vil faktisk strekke meg til å si at de gjør mer for de fattige i afrika enn en som ikke gjør noe som helst. Ikke at jeg vil kalle dem helter, for de gjør jo det av egeninteresse, og tror det sliter på selvfølelsen til mennene, men jeg tror fortsatt at de får det bedre enn om de ikke fikk tilbudet(det er jo derfor de takker ja) Du har et poeng med at det er bedre å gjøre noe, enn ingenting. Men gjør ikke disse kvinnene mer skade egentlig? Ikke at disse mennene egentlig har råd til å ha moral, men det gjør jo noe med selvfølelsen. De er et svakt ledd i verdensamfunnet og blir også brukt deretter. Litt som dyr vil jeg påstå. Så hvor ligger grensen her? Er det bra å gjøre noe for seg selv, utnytte et svakt ledd men likevel betale dem? 1
Gjest test123 Skrevet 18. oktober 2012 #16 Skrevet 18. oktober 2012 Så kjem dei heim og smittar deg med HIV og tæring. Nei, de smitter ikke meg.
Gjest test123 Skrevet 18. oktober 2012 #17 Skrevet 18. oktober 2012 Du har et poeng med at det er bedre å gjøre noe, enn ingenting. Men gjør ikke disse kvinnene mer skade egentlig? Ikke at disse mennene egentlig har råd til å ha moral, men det gjør jo noe med selvfølelsen. De er et svakt ledd i verdensamfunnet og blir også brukt deretter. Litt som dyr vil jeg påstå. Så hvor ligger grensen her? Er det bra å gjøre noe for seg selv, utnytte et svakt ledd men likevel betale dem? Nei, jeg synes ikke at disse kvinnene gjr mer skade enn nytte, menne gjør det jo fordi andre valg er verre og de vet nok selv best hva som er minst verst for seg selv(tror ingen av valgene er gode) Det er bra som i at det er bedre enn at de ikke gjør det, ikke bra som i at disse kvinnene nærmer seg mor theresa. Men ja fattige blir nærmest behandlet som dyr, men det gjelder jo de som mest sannsynlig har produsert klærne dine også.
IcarusXI Skrevet 18. oktober 2012 #18 Skrevet 18. oktober 2012 Helt enig! De fattige hater å få betalt for sex med en dame fra utlandet, herregud det er ille misbruk av av de mindre heldige enn oss. Kan vi slutte bruke sex som en grunn til å syns synd på folk? Jeg kjøper kaffe og mat fra folk med mindre penger enn meg, men det er bare utnytting om jeg har sex med de?
Arlea Skrevet 18. oktober 2012 #19 Skrevet 18. oktober 2012 Ja, de kan nok ta andre jobber. Er vel heller at de er dårligere betalt og kanskje enda kjipere/farligere(er ikke mye arbeidsmiljølov der nede) Anonym poster: 9c918ea608dfcc1bc5211985a8b6fbb0 Synes det er imponerende hvor innsnevret enkeltes syn på verden er. Poenget med at sexturisme er umoralsk er vel snarere at det er praktisk talt umulig for nordmenn å fatte hvilke muligheter personer fra enkelte land har eller snarere ikke har. Argumenter om at sexturisme er bedre enn "å gjøre ingenting for å hjelpe dem ut av fattigdommen" faller på sin egen urimelighet. Om du møter på noen som ikke har råd til å spise og vil gi h*n en hundrings, så gi han en hundrings da vel. Å gi en hundrings og samtidig forlange at vedkommende skal utføre oralsex på deg er bare uverdig og stygt. 5
karkl Skrevet 18. oktober 2012 #20 Skrevet 18. oktober 2012 Det jeg ikke forstår er hvorfor jeg som mann på 30 føler medynk med disse kvinnene, og føler at de hadde fortjent bedre behandling her hjemme, mens når jeg hører om mannfolk i Thailand så føler jeg bare forakt og kvalme. Disse to tingene er jo akkurat det samme, så hvorfor er jeg så dobbelmoralsk? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå