Gå til innhold

katt tisser senga til hunden min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kattene har innedo, og de bruker den. Men så har det seg slik at kattene tisser i sengene til hunden min, har 3 senger til hunden, og de har tisset i alle sammen, opp til flere ganger!

Hvorfor gjør de da? og hva kan jeg gjøre for og få de til og slutte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvor mange katter, og hvilken av kattene ?

Jeg er nemlig ikke så helt sikker på at de alle sammen tisser i sengene til hunden ;)

Hvordan er forholdet mellom hunden og kattene/ hver av kattene ?

Skrevet

Hvor mange katter, og hvilken av kattene ?

Jeg er nemlig ikke så helt sikker på at de alle sammen tisser i sengene til hunden ;)

Hvordan er forholdet mellom hunden og kattene/ hver av kattene ?

Vi har 4 katter, det er de to minste som gjør det.. Kattene og hunden har ett veldig godt forhold(da kattene kom som kattunger, pattet de på pattene til hunden min) så nesten "mor-barn"forhold. de sover sammen, leker sammen osv.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvor gamle er de to minste ?

Jeg tenker umiddelbart på kjønnsmoden-markering, og da vil jo det stedet som lukter mest av "hjemme" og "mitt" være det mest nærliggende sted å markere.

Og har den ene markert det som sitt så er det fort en til som vil være med å bestemme hva som er sitt.

Skrevet

Hvor gamle er de to minste ?

Jeg tenker umiddelbart på kjønnsmoden-markering, og da vil jo det stedet som lukter mest av "hjemme" og "mitt" være det mest nærliggende sted å markere.

Og har den ene markert det som sitt så er det fort en til som vil være med å bestemme hva som er sitt.

de to minste er 1 år nå.

Hvordan kan jeg få de til og slutte?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Er de kirurgisk kastrert de to på 1 år ?

Skrevet

Er de kirurgisk kastrert de to på 1 år ?

De er ikke sterilisert ennda, men de skal.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Da har vi årsaken i alle fall :)

Time hos vetrinæren for kirurgisk kastrering av begge to, samtidig.

Er det to hannkatter, to hunnkatter eller en av hver kjønn ?

Skrevet

Da har vi årsaken i alle fall :)

Time hos vetrinæren for kirurgisk kastrering av begge to, samtidig.

Er det to hannkatter, to hunnkatter eller en av hver kjønn ?

To hunkatter

Gjest Lille-pus
Skrevet

Samme kjønn ja.

Jeg tror dette vil løse seg når de begge to har vært under skalpellen hos vetrinæren.

I mellomtiden har du, slik jeg forstår det, også en liten utfordring med at hundens senger nå lukter "min eiendom" fra begge de to yngste kattene.

Det spørs vel om du overhodet klarer å få bort denne hormonbaserte merke-tissingen er jeg redd....

Det er mulig at det beste rådet er å først levere de to frøken-pusene til vetrinæren for kirurgisk fjerning av eggstokker og livmor, og kanskje samme dag bytte alle hundens senger med nye, som plasseres på litt andre steder.

Skikkelig uflaks at det skulle gå så langt at det kanskje har blitt 'normale' markeringssteder av hundens senger....

Skrevet

Samme kjønn ja.

Jeg tror dette vil løse seg når de begge to har vært under skalpellen hos vetrinæren.

I mellomtiden har du, slik jeg forstår det, også en liten utfordring med at hundens senger nå lukter "min eiendom" fra begge de to yngste kattene.

Det spørs vel om du overhodet klarer å få bort denne hormonbaserte merke-tissingen er jeg redd....

Det er mulig at det beste rådet er å først levere de to frøken-pusene til vetrinæren for kirurgisk fjerning av eggstokker og livmor, og kanskje samme dag bytte alle hundens senger med nye, som plasseres på litt andre steder.

Skikkelig uflaks at det skulle gå så langt at det kanskje har blitt 'normale' markeringssteder av hundens senger....

ja.. litt kjedelig at det er slik.. men det skjer jo ikke vær dag, kanskje 1 gang pr 2/3 uker.. så er ikke ofte, men det lukter jo så ekkelt..og hunden blir jo og likte også, når hun legger seg oppi det:( (vasker selfølgelig sengene hver gang jeg merker at det er katte tiss oppi der)

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg er ganske sikker på at kastreringen kombinert med nye hundesenger plassert på litt andre steder vil hjelpe til med å løse problemet.

Opp med haken, det meste pleier å gå seg til :)

Edit: Mye lukt gir meg også signaler om at denne tissingen er knytte til noe som har med markering av 'eiendom' å gjøre.

Lukten vil nærmest bli 'borte' nå de er kastrert, og hormonene får gått ut av kroppen.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at kastreringen kombinert med nye hundesenger plassert på litt andre steder vil hjelpe til med å løse problemet.

Opp med haken, det meste pleier å gå seg til :)

Edit: Mye lukt gir meg også signaler om at denne tissingen er knytte til noe som har med markering av 'eiendom' å gjøre.

Lukten vil nærmest bli 'borte' nå de er kastrert, og hormonene får gått ut av kroppen.

Okei, tusen takk for svar! :D

Da er det bare og kasterer(noe vi skal gjøre uansett om de hadde markert eller ikke)

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...