Gå til innhold

Problemer med exen...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym92
Skrevet

Hei =)

Er ikke helt sikker på om jeg skriver dette på rette plassen, men prøver.

Noen i familien min har litt problemer exen, som resten av familien har blitt dratt inn i. Etter bruddet har han ødelagt diverse kostbare elektronikk gjenstander bare for å være jævlig rett å slett. Har også lest gjennom samtalene de har hatt, der han trakasserer(?) henne, og truer henne. Eneste hun vil ha er erstatning for det han har ødelagt. Hele familien oss har stilt opp med å låne han penger til mat, snus, klær osv i en laaang periode. De pengene har vi ikke fått tilbake. Noe han også nekter og gi tilbake. Regnet ut at han skylder bare henne over 10.000kr og hun vil bare ha tilbake en liten sum av det, noe han nekter. (Som jeg synes personlig var veldig rimelig av henne)

Noen som har vært borti en lignende situasjon, og kan komme med råd om hvordan vi skal gå frem for å hjelpe henne? Trist at det blir sånn :l

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bedre å være ex med problemet enn å ha problemer med eksen.

Kom deg videre ;)

Skrevet

Problemet her kort sammendratt er vel at han trakasserer resten av familien også. Kaller oss stygge ting, sier videre ting vi har sagt til han i fortrolighet. Så skylder han henne masse penger som han egentlig hadde lovet å gitt tilbake.. Hun vil ikke ha mere kontakt med han fordi han bare lager trøbbel, men hun sliter litt på pengefronten selv, og var snill og lånte bort det hun hadde, pluss at hun har mistet alt av pc, mobil osv pga han. Noe vi mener ikke er rettferdig. Er det noen måte vi kan gå frem for å få orden i dette? Har ikke vært borti noe lignende selv, og kan ikke forestille meg hvor vondt det må være at noen du har elsket i så mange år, skal bli din værste fiende.. utrolig

Skrevet

Jeg tror rett og slett dette er det man kaller en dyr lærepenge.

Skrevet

Jeg tror rett og slett dette er det man kaller en dyr lærepenge.

Det er nokk det, ser dårlig ut hele greia.. men når han truer med å ta med noen kompiser på dørra hennes for å gi henne en "lærepenge", når hun ikke har gjort noe galt, synes jeg det blir skummelt og barnslig på samme tid.. Har lest de samtalene de har hatt, og hun har ikke sagt noe galt, men han klikker bare og er..ja... rett å slett jævlig

Gjest grapefrukt
Skrevet

Kutt all kontakt, og se på pengene som tapt.

Skrevet

Uenig i det folk har svart til nå. Gå til politiet, i det minste prøv å vise at slik oppførsel ikke er akseptabel.

Skrevet

Uenig i det folk har svart til nå. Gå til politiet, i det minste prøv å vise at slik oppførsel ikke er akseptabel.

Tror du/dere politiet kommer til å gjøre noe? Om man ser på pengene som tapt. Kan man eventuelt få anmeldt for trusler og trakasering, eventuellt fått ordnet det sånn at han ikke har lov til å kontakte henne og resten av familien? Eller er det å håpe på for mye ? Vi har alt han har skrevet svart på hvitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...