Gå til innhold

jeg føler meg både bra og elendig på samme tid ang vekten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg er overvektig. Og jeg vet at jeg må gjøre noe med det.

Jeg er 164 cm og veier akkurat 90 kg nå. I fjor bodde jeg et sted jeg virkelig mistrivdes på og havnet inne i en vond depresjon og la på meg alt for mange kilo.

Jeg vet jeg er overvektig, men når jeg ser meg i speilet så føler jeg at det er jo ikke såå ille? Men jeg blir minnet på det hele tiden. Når jeg kjøper klær i butikken så må jeg gå i avdelingen for store damer. Jeg ligger akkurat mellom "normale" størrelser og store størrelser, noe som er ganske kjedelig.

Men jeg føler nesten jeg blir mer deppa av å prøve å finne tid til trening og sunn mat. Jeg får så dårlig samvittighet de dagene jeg absolutt ikke får tid og de kveldene jeg istedet bruker for å puste etter sinnsykt mye jag på skole og jobb.

Jeg føler jeg får mer dårlig samvittighet ovenfor alle andre. Ovenfor kjæresten min, familien min og hva andre tenker om meg. Hadde det ikke vært for alle andre hadde jeg følt meg bra! For jeg ser ikke jævlig ut, men alle andre får meg til å føle meg sånn. (Kjæresten min kommenterer meg aldri, og han elsker meg. Men jeg vil jo gjerne være flott for han..)

Jeg er mye på farten, og har mange "rare" skoledager. Jeg studerer filmproduksjon og vi lager filmer hele tiden og har mange lange dager. Å finne sunn "fast food" er noe jeg virkelig sliter med. Hvordan skal jeg få i meg mat kjapt på sett uten at jeg må tilberede og kjøpe masse forskjellige ting for å få til èn rett?

Dere trenger egentlig ikke å svare på dette, jeg bare trengte å sette ord på det jeg tenker egentlig. Jeg blir så deprimert av dette jeg. Kanskje noen har det litt som meg også?

Anonym poster: 0499835cd3e50305d2ceaabf6eb3cc5b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare bli flinkere til å lage deg matpakker. Kok egg, lag salat, god grovskiver osv. God gammeldags matpakke redder dagen.

Anonym poster: 99167ed9c32996beea73f6cd458a1ec8

Skrevet

Jeg er 20kg mindre, men jeg føler det på akkurat samme måten.

Få den en matboks med flere beholdere så kan du pakke med masse sunn snadder og middagsrester. Man spiser med øynene også, og to brødskiver i matpapir er ikke spesielt spennende!

Anonym poster: 2df2ba4d823fbc03b2d323820f3adc00

Skrevet

Ha med deg en vannflaske, og bruk den. Drikk mye vann, slik at du aldri er tørst når du står foran en hylle med brus/leskedrikker/energidrikker/iste/juice/saft/annet.

Matpakke er nevnt, kjøp deg 2(-3?) stk ihvertfall om du vil følge min tenkemåte :P

Da er det alltid 1 ren, slik at du slipper å hente en brukt matboks på morgenen rett før skole/jobb og vaske den fordi du glemte det dagen før, f.eks.

Har du en minimatboks i tillegg kan du fylle den med "hurtigsnacks" som nøtter, tørket frukt/bær eller ferske biter av frukt/bær.

Hmm.. Kommer ikke på noe mer kreativt. Men det som fungerte best for meg når det gjaldt mat, var å ikke handle skrubbsulten eller tørst. Så vann hjelper veldig for meg.

Jeg rakk aldri legge på meg før jeg tok i et tak pga jeg følte meg slapp og tykk inni meg. Da jeg gjorde de tingene over her følte jeg meg bedre:)

Psst! Du trenger ikke veie 50kg for å være flott, bare så det er nevnt ;) Det er noe som sitter i hodet ditt, så snart du føler deg bedre så ser du bedre ut :) Jeg føler meg slankere om jeg veier X+kg og er trent, enn X-kg, om du skjønner :)

Anonym poster: a7ad2d891d0402497a744de06d28455a

Skrevet

Hvis du føler deg bra og har god helse, så ikke stress for mye nå når du er i den livssituasjonen du er i. Du kan jo prøve å ta noen gode valg og gjøre små endringer hvis du synes det er greit.

Man skal ikke tulle med psykisk helse!

Etter hvert så vet du vel selv at det må en endring til hvis du vil ha et langt og godt liv, men du må finne riktig motivasjon for deg! Motivasjonen kan ikke være at alle andre forventer det eller at du ønsker å se finere ut, det må komme innenfra!

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i din situasjon. Jeg har slitt med vekten hele mitt voksne liv. Jeg har slitt litt med depresjon og følelsen av at livet inneholder litt for mye.

Nå har jeg funnet min indre motivasjon og har satt meg mål som appellerer til konkurranseinnstinktet mitt.

Det er viktig at du får andre ting i livet på plass før du begynner å konsentrere deg om et nytt problem.

Les litt, tenk litt og så skal du se at kampviljen og motivasjonen kommer etter hvert, MEN IKKE STRESS! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...