Gå til innhold

Husarbeid

Gjest Carmelita

Anbefalte innlegg

Gjest Carmelita

Hvor ofte støvsuger du? Her spretter det frem kaniner i hytt og pine! Jeg synes ikke det er særlig festlig å støvsuge og vaske, men jeg liker å ha det rent og pent rundt meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støvsuger kanskej hver 3-4 uke.... :oops:

Men tar en sveip med sviffer om det ser alt for ille ut.

Hos oss pioriterer vi kos fremfor kjedelig husarbeid. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger hver 3-4-5 uke.... men feier over med kost og støvbrett, og kan vaske gangen/kjøkkengulvet m.m. etter behov.

Vi er bare to. Ingen hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund (med mye pels) så jeg støvsuger minst 2 ganger pr. uke, men så ser jeg heller ikke på husarbeid som en byrde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støvsuger en gang i uken, det er ikke akkurat min ynglings form for husarbeide, men for mye støv er jo heller ikke bra.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en fast dag i uken hvor vi støvsuger og vasker gulvene i alle rom. Det er nok for oss, her er det stort sett rent hele tiden og det liker vi, men kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å støvsuge hver dag, jeg har i allefall bedre ting å bruke tiden min på. Vi er to stykker og har forøvrig katt, men hun røyter ikke spesielt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger nesten hver eneste dag. Vasker golvene når de er skitne, og foretrekker støvsuging sånn ellers.

Støvsuga ikke så ofte før jeg fikk barn, da var det mer sånn en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger 2 3 ganger pr uke.  Vasker gulvene sjelden, bortsett fra gang, kjøkken og bad.

Må bare legge til at det slettes ikke alltid blir støvsugd så ofte, i travle perioder flyter det her, og da støvsuges det sjeldnere. Men med to barn og en langhåret katt er 2-3 ganger i uken nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her støvsuges det kanskje hver 14. dag - men ofte går det nok tre uker også. Tar fram feiebrett og tørrmopp når det blir ille mellom støvsugingen, og det kan til tider være vel så bra.

Jeg syns støvsuging er noe herk ettersom jeg liker å høre på musikk når jeg gjør husarbeid - og støvsugeren overdøver alt!

Lizzie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet plassmangel står min lille støvsuger fremme til enhver tid, så da slår jeg den på og sveiper over "kritiske steder" der støvet samler seg ca annenhver dag. Leiligheten er så liten at jeg knapt trenger å flytte selve støvsugeren en centimeter for å komme til.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen støvsuger ca. annen hver søndag. Hender jeg går over med en sånn brødsmule-støvsuger innimellom på kritiske steder hvor støvet samler seg opp. Vi er bare to så det holder hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mopper golv eller støvsuger hver 3. dag. Dvs - ikke alltid det blir hver 3. dag, men etter 3 dager samler det seg hybelkaniner under salongbordet etc, så da bør det gjøres.

Noen som har tips til hvordan å unngå at det blir støvete så fort? Vi er kun to personer som bor her, ingen dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi pleier å støvsuge omtrent annenhver uke, eller når vi vet om at vi får besøk. Jeg har ingen fast vaskedag, men tar frem støvsugeren når hybelkaninene blir for innpåslitne... :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...