Dolce Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 "Slutt å krangle på sms..... vil du si at du er såra så ring henne/oppsøk henne, IKKE ta sånt på sms. Det er første bud i alle forhold - sms egner seg overhode IKKE for komplisert kommunikasjon!!" sitat slutt Dette står i en annen tråd her, og jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg har en venninne som synes det er helt greit å bombardere samboeren med kranglete sms'er når han er på forretningsreiser - og hun sitter hjemme og er dritsur med en flaske rødvin eller to. En annen venninne bruker også sms jevnlig i et komplisert forhold til kjæresten, og driver med "overtolking" av svarene hun får. Ala "hva tror du han mener med denne? Er han spydig? Hva betyr denne smiley'en egentlig? Hvorfor har han ikke sendt hjerte?" (osv.) Er det ikke bedre å snakke sammen - på god, gammeldags vis - dersom noe "skurrer" i forholdet? 1
Gjest Bud Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 Vanskelige samtaler skal ikke tas over telefon i det hele tatt, det resulterer bare i dårlig mage og uberettiget skyldfølelse. 3
Gjest Vampen Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg tror det er viktig at man dropper den kranglete tonen når man snakker, uansett hvordan man kommuniserer. Det er sjelden det kommer noe godt ut av å skulle finne ut av skurringer i forholdet, når man er i det kranglete hjørnet. Da er det bedre å ta en pause, til man har roet seg, og heller prøve på nytt når man er rolig. Med sms blir det jo enda verre, fordi kroppsspråk, tone ect, blir borte. Og overanalysering og ymse sinnatolkninger, er roten til mye ondt. 3
Papirbit Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Etter touch-telefonen og såkalt "smart" telefonene er det få ting jeg gidder å gjøre over sms. Men jeg er fullstendig enig, man slipper å overanalysere og overreagere.
Dolce Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Med sms blir det jo enda verre, fordi kroppsspråk, tone ect, blir borte. Og overanalysering og ymse sinnatolkninger, er roten til mye ondt. Som om jeg skulle sagt det selv Endret 18. oktober 2012 av Dolce
Gjest Bud Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 P.S. si det videre til venninnene dine
frøkna Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 Helt enig! Jeg har hatt noen krangler over facebook/ SMS med typen min siden han har hatt problemer med å se meg i øynene mens vi krangler, og det er så fryktelig irriterende. Man blir jo aldri enig, men bare surere og surere og når man har blitt venner igjen er det ikke så hyggelig akkurat å lese de krasse meldingene man har fått.
Dolce Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 18. oktober 2012 P.S. si det videre til venninnene dine Been there, done that. Døve ører.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #9 Skrevet 18. oktober 2012 Huff , jeg føler meg litt skyldig i det der gitt , har krangla og sendt mye sure meldinger over sms gitt Men det er INGEN god løsning ! JOda , man får ut litt gruff der og da , men sitter igjen med dårlig samvittighet og en krangel som slett ikke er løst . Anonym poster: 2958626cff9f192bf7190a2bbd1880a5
Athene Skrevet 18. oktober 2012 #10 Skrevet 18. oktober 2012 Meldinger skal brukes til korte beskjeder, eller koselige hilsener. Ikke dialog, uansett type. Punktum.
juliane Skrevet 18. oktober 2012 #11 Skrevet 18. oktober 2012 Eksen min var ekspert i sms-krangling. Mail-krangling også, for så vidt. Ikke nok med at man feiltolker og overtolker, men man blir jo pokker meg aldri ferdig med krangelen heller, det tar jo så lang tiiiiid!
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. oktober 2012 #12 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Ja, selvsagt skal man ta diskusjoner over sms. Gjerne 6-7 sider av gangen :gjeiper: Endret 18. oktober 2012 av Evilposelos
momo Skrevet 18. oktober 2012 #13 Skrevet 18. oktober 2012 Uff, det her gjorde jeg noen ganger med ex`n, men lærte fort at det var ikke lurt, ble jo bare misforståelser og tull.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #14 Skrevet 18. oktober 2012 Det var kjæresten og jeg veldg flink til å gjøre før. Vi kranglet veldig mye over sms og facebook. Spesielt det året han var i millitæret... så avstandsforhold vil jeg aldri gjennomgå igjen Det hender vi smådiskuterer over sms/face nå også, men det er lenge siden sist og vi begge har skjønt/og snakket om det, at vi ikke skal gjøre det og heller vente til vi møtes face to face. Vi har vært sammen i snart 4 år og gått gjennom elendig kommunikasjon på alle mulige måter, men med aldern og tiden har vi bedret oss, selv om det tar lang tid. Sakte men sikkert er det. Anonym poster: 1dd4266043c9974a7a9aa32929600db3
Mafalda Skrevet 18. oktober 2012 #15 Skrevet 18. oktober 2012 Enig, det blir bare tull og rot å ta diskusjoner, krangler eller vanskelige temaer på SMS. SMS passer til korte beskjeder, korte spørsmål og positive hilsner, alt annet blir bare rot. Men det er egentlig synd at jeg har vokst fra meg å krangle pr sms, for jeg kan nemlig vinner-trikset: Den som slutter å svare først, den vinner 1
smilo Skrevet 18. oktober 2012 #16 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg ser hvor mye misforståelser en helt vanlig SMS kan gi når man sitter sårbar og tolker, så en krangel på SMS er utelukket!
Obelix Skrevet 19. oktober 2012 #17 Skrevet 19. oktober 2012 oh yes.... 2-3 sms'er i uka mellom frua og venninner feiltolkes...blir bare tull...
Gjest loren Skrevet 19. oktober 2012 #18 Skrevet 19. oktober 2012 Kunne ikke falt meg inn å krangle via sms/chat. Har hatt noen krasse diskusjoner med eksvenner, og eksen, og man blir jo sittende og overtolke i alle retninger, legger til tonefall som ikke nødvendigvis er korrekt men som gjør mye med måten noe oppfattes på. Har ikke hatt noen krangler med typen enda, og jeg krangler i grunn sjelden, men den dagen det kommer skal det ikke være via sms iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå