Gjest !! Skrevet 28. februar 2004 #1 Skrevet 28. februar 2004 Han har sendt sms til en av disse navne-og-nummersøkstjenestene og funnet mobilnummeret og nyadressen til eksen sin. (Kjenner navnet hennes, både for- og etternavn) Jeg aner ikke hva han har gjort, men jeg er usikker. Stoler generelt ikke helt 100% på ham, på grunn av små og store løgner tidligere i forholdet, men aldri direkte utroskap (fysisk sex). Hvordan skal jeg få vite hva dette er for noe? Har planer om å spørre ham rett ut, men er redd at han kommer i forsvarsposisjon med en eneste gang. Vet jo at det kommer an på måten jeg spør på. Han har sikkert ringt henne fra jobbtelefonen sin, hvos han har ringt henne... Hva ville dere gjort? Dette er snakk om en ex han tidligere ikke har hatt noe særlig kontakt med etter deres brudd for 4 år siden, de var sammen ca. 1/2 år eller noe. Han slo opp. Han trener jevnlig, 3-4 ganger i uka... Senteret ligger i den retningen hun bor. *grønt monster løper løpsk*
Laina Skrevet 28. februar 2004 #2 Skrevet 28. februar 2004 Og igjen er det en som har funnet noe på kjærestens tlf... Hvordan i all verden dumper dere over slikt? Sjekker dere tlf med jevne mellomrom? Og hvorfor i all verden gjør dere det? Det er jo totalt mangel på tillit. Og jeg skjønner ikke hvordan man klarer å leve i et forhold der mistenksomheten er så stor! Unnskyld meg, men jeg blir sjokkert!
Gjest Jentasi Skrevet 28. februar 2004 #3 Skrevet 28. februar 2004 Ja, jeg reagerer også på dette...."Alle" ser ut til å bare dumpe over dette hele tiden... Sjekker kjæresten telefonen, mailen, posten deres, mon tro? Så skrekkelig å ha det slik. Hadde du funnet ut dette på legitimt vis kunne du ha spurt han hvorfor han er ute etter kontakt med eks'en igjen. Det kan du nå også, men da må du jo innrømme å ha snoket i mobilen....! :veldigsur:
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2004 #4 Skrevet 28. februar 2004 Det er jo tydelig at det faktisk trengs å sjekke tlf av og til, selv om det er invasjon av privatlivet. Uten å ha sjekket er det mange som ikke ville ha funnet ut om utroskap!!
Piglet Skrevet 28. februar 2004 #5 Skrevet 28. februar 2004 Det er jo tydelig at det faktisk trengs å sjekke tlf av og til, selv om det er invasjon av privatlivet. Uten å ha sjekket er det mange som ikke ville ha funnet ut om utroskap!! :o Unskyld meg! Poenget her må vel være at man skal stole på hverandre, og evn. ta en diskusjon hvis det er noe man er usikker på. Å sjekke folks telefoner er aldri ok! Piglet
Laina Skrevet 28. februar 2004 #6 Skrevet 28. februar 2004 Det er jo tydelig at det faktisk trengs å sjekke tlf av og til, selv om det er invasjon av privatlivet. Uten å ha sjekket er det mange som ikke ville ha funnet ut om utroskap!! Men da lurer jeg på hvor i all verden tilliten er blitt av. Og respekten for hverandre. Og sliter dere så med sjalusi i hverdagen, at "magefølelsen" har tatt helt pause? Kjenner ikke folk hverandre lenger? Jeg er ikke i et forhold for tiden, men har jo vært. Hadde en av mine x'er sjekket telefonen min, hadde jeg blitt rasende! Hva om det er meldinger der som ikke hvem som helst skal lese. Intime betroelser fra en venninne? Og det hadde aldri vært noen grunn til å sjekke min telefon. Det er derfor jeg blir så sjokkert over at det virker som dette er så vanlig. Er virkelig folk så lite trofaste at normen er blitt å spane på hverandre? Eller er det kanskje fordi mistenksomheten er så stor at den andre føler seg kvelt i et forhold? Jeg bare lurer, jeg...
L@dy Skrevet 28. februar 2004 #7 Skrevet 28. februar 2004 Det at du sjekket kjærestens mobil, er det fordi du generelt ikke stoler på han. Eller er det noe ved hans oppførsel som fikk deg til å undersøke? Uavhengig av denne meldingen så synest jeg du burde tatt opp med kjæresten at du har problemer med å stole på han.
anneca Skrevet 28. februar 2004 #8 Skrevet 28. februar 2004 Jeg snoker aldri i mobilen til mannen min, og han gjør heller ikke det med min. Det blir som å lese andres post eller dagbok for meg.
Laina Skrevet 28. februar 2004 #9 Skrevet 28. februar 2004 Litt dårlig samvittighet for at diskusjonen har dreid inn på hvorvidt det er riktig å sjekke kjærestens telefon eller ikke... Det var jo ikke det du spurte om, men som sagt syns jeg det virker som en del syns det er helt greit å gjøre slikt. Vel, problemet ditt bunner i at du ikke kan stole på typen. Da syns jeg du skal snakke med fyren om det. Og helst også si at siden du ikke har klart å stole på ham, har du sjekket tlf hans, og funnet ut at han har søkt etter nummeret til x'en. Spør hvorfor. Enkelt og greit. Han blir jo trolig sur for at du har sjekket tlf. Det er jo et tillitsbrudd, men om han har løyet til deg før, kan jo tilliten umulig være mye å skryte av uansett. At du tenker i de baner at stedet han trener ligger i samme retning som denne x'en bor (skummelt), tar jeg som et tegn på at du er mer sjalu enn hva sunt er. Du sier selv at de var sammen 6 mnd for 4 år siden!!! Det er jo ingenting, egentlig... Long time siden. Prøv å tenk litt fornuftig. Dersom han hadde hatt noe på gang med henne, kunne hun bodd på andre siden av byen, og de ville allikevel funnet muligheter til å treffes. Snakk med typen din, se hvordan han reagerer. Om ikke du klarer å være åpen og ærlig, kan du jo ikke forvente at han skal være det heller.
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2004 #10 Skrevet 28. februar 2004 Poenget er vel at man ikke sjekker tlf til partneren om tilliten er der, men får man mistnaker og magefølelsen sier at noe er galt er det mange som gjør det, og finner ut at magefølelsen var rett. Er det ikke da greit at de finner ut at de blir lurt? Uansett skulle en tro at det ikke skulle være så mye på telefonen som partneren overhodet ikke måtte vite noe om.. DA er det jo fordi det er noe muffens på gang da.. Kommer med det at venninner kan ha intime betroelser osv.. men det er vel ikke kjente venners mld som blir sjekket så nøye da, men ukjente.. Og uansett er det vel ikke meningen at kjæresten MÅ ha så mange hemmeligheter for hverandre?
L@dy Skrevet 28. februar 2004 #11 Skrevet 28. februar 2004 Jeg snoker aldri i mobilen til mannen min, og han gjør heller ikke det med min. Det blir som å lese andres post eller dagbok for meg. Men hva om du hadde hatt mistanker om at din mann var utro? Men at du ikke hadde fått noe svar fra han. Det er jo ikke alle som ville innrømmet det. Nå tror jeg nok at om en skulle saumfare brev, mobil, og mail til den en bor sammen med så vil en nok alltid kunne finne "noe" en ikke helt liker. Nå mener jeg ikke bevis på utroskap, men om en generelt er svært mistenksom så kan en tolke det meste i værste mening.
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2004 #12 Skrevet 28. februar 2004 Stoler man såpass lite på sin partner at en må snoke i dens privatliv så er man ikke i et sunt forhold. Så uansett hva man måtte finne eller ikke finne, så bør man revurdere hele forholdet.
Lillebi Skrevet 28. februar 2004 #13 Skrevet 28. februar 2004 Kanskje han bare var nysgjerrig på om hun hadde flyttet? Om hun hadde kommet seg "videre" i livet? Sorry meg, men jeg synes du er litt hysterisk...
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 28. februar 2004 #14 Skrevet 28. februar 2004 Hvis en fra begynnelsen av har fått signaler om at kjæresten kanskje ikke er 100 % til å stole på, så forstår jeg at en ser på mobilen for å få bekreftelse på det ene eller andre. Jeg tipper at en utro kjæreste NEPPE ville innrømmet at h*n var utro, og da skjønner jeg at partneren blir litt forvirret og ikke vet om de skal ta kjærestens ord for god fisk eller lytte til sine egne tvil. Det er ikke lett å oppdage en utro kjæreste. Nå vet ikke du som startet tråden om den meldingen du fant egentlig betyr noe som helst. Snakk med typen din! Fortell han om dine følelser og dine tvil og VÆR ÆRLIG (men prøv å ikke såre han på noen måte - for nå er det jo ikke sikkert at det han har gjort er galt)!
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2004 #15 Skrevet 28. februar 2004 Jeg skjønner ikke at det er så fryktelig å sjekke partnerens mobiltelefon. Det er jo selvfølgelig en grunn til at man gjør det. I mitt tilfelle var min samboer utro, men vi valgte å fortsette sammen. Synes egentlig det er en selvfølge at han "lar seg kontrollere " for å gjenopprette tillit. Hvorfor er man så redd hvis man ikke har noe å skjule? Det gjør meg absolutt ingenting om han sjekker min telefon heller. Det ideelle er selvfølgelig at man stoler 100 % på hverandre, og jeg stolte også 100 % på min samboer før han var utro. Jeg tror ikke han kommer til å være det igjen, men når det får meg til å føle meg tryggere at jeg kan sjekke litt skjønner jeg ikke problemet med det. Jeg hadde absolutt ikke likt at samboeren min sjekket opp ekser på telefonen. Konfronter han med det, så får han heller bli sur for at du har snoket.
Joey Skrevet 29. februar 2004 #16 Skrevet 29. februar 2004 Synes egentlig det er en selvfølge at han "lar seg kontrollere " for å gjenopprette tillit. Hvorfor er man så redd hvis man ikke har noe å skjule? Tillit gjenopprettes IKKE ved at man snoker i andres telefoner og dagböker. "Har du ikke noe å skjule så har du ikke noe å väre redd for" er et argument som politiet bruke når de setter noen en uke i varetekt. Det er også et argument pressen bruker når de henger ut MISTENKTE på förstesiden, sist under heksejakten på Anna Lindhs morder. Folk har som regel noe å skjule, og de har som regel full rett til det. Hvis liv, sett under mikroskop, er vel feilfritt? Jeg har min eks telefonnummer på min mobil. Om DEN heksen ringer meg vil jeg se det för jeg svarer!
Laina Skrevet 29. februar 2004 #17 Skrevet 29. februar 2004 Jeg skjønner ikke at det er så fryktelig å sjekke partnerens mobiltelefon. Det er snakk om respekt for andres privatliv. Selv om man er kjærester, samboere eller gift, har man rett til å ha et privatliv. Har man brutt tilliten en gang eller flere, ser jeg egentlig ikke at den andre parten har noen større "rett" til å invadere privatlivet på den måten, men kan forstå at det frister. Men jeg lurer mer på hvordan folk orker å bli værende i et forhold der de ikke har tillit til den andre parten. Å leve med mistenksomhet hele tiden er uholdbart i lengden for meg. Har selv brutt ut av et forhold der mistanken til kjæresten min var stor. Jeg fortalt ham hvorfor, og han nektet. Jeg sa at så lenge jeg ikke klarte å stole på ham, ville jeg aldri være trygg i et forhold til ham, og da ville aldri forholdet fungere heller. Det var ikke lett å gå, men i ettertid så jeg jo at det var riktig. Det viste seg jo at han var akkurat slik jeg trodde. Men jeg følte aldri noe behov for å sjekke tlf hans. Fordi det - som en annen her sa - stiller på lik linje som å lese andres dagbøker og brev.
Gjest Anonymous Skrevet 29. februar 2004 #18 Skrevet 29. februar 2004 Er det noe med deg? Sjekker du tlf hans? hvordan vet du alt? Jo jeg har ex tlf nr på mobil og hustlf. selv om det er 20 år siden. Vi har fellesbarn, men de er voksen. har også nr til en ex på mobil. Sender hverandre mld innimellom som kompiser. jeg har også en del mannevenner på jobb som det sendes meldinger til. Min mann vet om disse nr, men har aldri reagert på det. Kan be han sjekke meldinger på mobilen min og han roper: det er fra per, pål eller espen. Du er sjalu og mistenksom. Ikke rart det er tvil i ditt forhold. Han hadde vel vert mere åpen om du ikke var slik.
Quinden Skrevet 29. februar 2004 #19 Skrevet 29. februar 2004 Hvis en fra begynnelsen av har fått signaler om at kjæresten kanskje ikke er 100 % til å stole på' date=' så forstår jeg at en ser på mobilen for å få bekreftelse på det ene eller andre. Jeg tipper at en utro kjæreste NEPPE ville innrømmet at h*n var utro, og da skjønner jeg at partneren blir litt forvirret og ikke vet om de skal ta kjærestens ord for god fisk eller lytte til sine egne tvil. Det er ikke lett å oppdage en utro kjæreste. Nå vet ikke du som startet tråden om den meldingen du fant egentlig betyr noe som helst. Snakk med typen din! Fortell han om dine følelser og dine tvil og VÆR ÆRLIG (men prøv å ikke såre han på noen måte - for nå er det jo ikke sikkert at det han har gjort er galt)![/quote'] Helt enig med deg... tror alle som mener at dette er å invadere privatlivet til partneren helt sikkert hadde kikket på mobiltypen om hun/han hadde mistanker. Sånn er vi mennesker bare, enten vi vil eller ikke...så ikke døm trådstarteren for at hun vil vite hva han driver med.
:-) anna Skrevet 29. februar 2004 #20 Skrevet 29. februar 2004 Det var voldsomt så uthengt hovedinnleggskriveren ble her da!! Om man er sjalu og redd for at kjæresten er utro, er det vel bedre å sjekke mobiltelefonen enn å lage en stor krangel uten å være sikker. Man sjekker jo mobilen fordi man har en mistanke. Jeg vil anta at det ikke er noe man driver med til daglig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå