Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært sammen med typen ca 6 mnd., flytter sammen før jul håper jeg, og jeg har sagt at jeg og en veninne tenker på sydentur sammen til sommeren (2 uker ca).

Denne turen har vi pratet om, drømt om og planlagt i ca 2-3 år, men ikke hatt tid til å gjennomføre pga flytting og sykdom. Neste sommer er imidlertid "fri", men så er kjæresten min et problem da. Han liker ikke veninna mi, og er kjempefurt for at vi skal på jentetur. Grunnen er at han mener det er "vi" og ikke "jeg" nå, og at han mener denne veninna har dårlig innflytelse på meg. I tillegg er han redd for fest, fyll etc. Jeg elsker ham, og er ikke automatisk utro fordi jeg skal på tur, og det sårer meg at han ikke vil jeg skal reise... Veninna mi er forresten gift, og mannen hennes synes det er helt ok at vi jentene skal reise, skravle og oppleve litt.. Hva gjør jeg?

PS. Vi har ikke bestilt turen enda, men som skrevet planlagt den lenge

Anonym poster: f932d0a7e72c626d776b482df30083fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dere skal ta med dere mannfolka og ta en tur alle fire.

• Liker 7
Skrevet

Jeg kan jo forstå kjæresten din, det er ikke barebare å sende deg på jentetur med en person han ikke liker. Hva med å prøve og få med både kjæresten din, og mannen til venninna di? Det er kanskje mer passende, nå som dere begge er i forhold?

• Liker 4
Skrevet

Hva er det i alle dager som får han til å tro at han kan bestemme om du drar på ferie eller ikke?

Sett klare grenser og si at du SKAL på den turen. Kanskje han får litt mer respekt for deg.

• Liker 6
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg hadde aldri i verden godtatt at en kjæreste skulle nekte meg å dra på jenteturer.

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jeg kan forsåvidt skjønne at han ville gjøre ting sammen med deg, men samtidig virker det merkelig å nekte deg en tur med din venninne. Han burde jo egentlig bare være glad på dine vegne og unne deg denne turen. Med mindre du har en historie som tilsier at du ikke kan stoles på. Nå sitter jeg selv i Tyrkia, dette er en tur jeg tar helt alene, uten verken venner eller mann. Og mannen er kjempeglad på mine vegne. Vi har kontakt hver eneste dag.

Det virker som samboeren din er usikker på deg, og da er det han som må jobbe med akkurat det. Og bare for å ha sagt det: jeg kjenner meg veldig igjen i din samboer i starten av vårt eget forhold, siden jeg også følte det på samme måten. Men jeg jobbet med meg selv og innså det at jeg faktisk ikke har noen rett til å holde han vekk fra de festligheter han måtte være med på uten meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg er nok litt gammeldags, men jeg syns slike ferier bør taes sammen med den man lever med.

Helgeturer er en ting, men 14 dagers ferie syns jeg blir for drøyt.

• Liker 8
Skrevet

Jeg er nok litt gammeldags, men jeg syns slike ferier bør taes sammen med den man lever med.

Helgeturer er en ting, men 14 dagers ferie syns jeg blir for drøyt.

Så enig, så enig :5:

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det er et problem at hun drar på denne ene turen som tross alt ble "planlagt" før han var inne i bildet. Det ville vært noe annet hvis det var snakk om årlig tur (som jeg vet om flere som har) som gikk utover ferien familien har felles.

Jeg ville også vært betenkt med å flytte sammen med en som viser så liten tillit til meg. Ikke det at jeg på noen måter sier at dere ikke skal flytte sammen nå, men det høres ut som om dere har noe veldig uavklart her - hans manglende tillit til deg. Spørsmålet er vel hvorfor han er så usikker og hva han vil at du skal gjøre med det? Han kan jo ikke "passe på deg" i all framtid hvis dere skal ha et liv sammen...

Skrevet

Hvis mannen hadde forsøkt seg på å styre mitt liv på den måten hadde han fått høre det... Jeg storkoser meg på venninneturer, både weekendturer til London og Paris, og ukeslange turer til varmere strøk. Jeg drar til og med på jobbturer, alene med mannlige kollegaer, over en uke i strekk (!). Det at man alltid skal dra på ferie med kjæresten forstår jeg bare ikke, ikke rart det er mange skilsmisser dersom man skal leve oppå hverandre hele tiden og aldri ha egentid.

Hvis du begynner å gå på akkord med deg selv allerede nå, TS, så trur jeg du kan få svi for det senere i forholdet. Er dette noe du har lyst til, og føler er riktig for deg, så forteller du kjæresten det. Men enig i at et kompromiss kan være at du begrenser turen til en uke, og også setter av tid og penger til en fin ferie med kjæresten.

• Liker 2
Skrevet

Vært sammen med typen ca 6 mnd., flytter sammen før jul håper jeg, og jeg har sagt at jeg og en veninne tenker på sydentur sammen til sommeren (2 uker ca).

Denne turen har vi pratet om, drømt om og planlagt i ca 2-3 år, men ikke hatt tid til å gjennomføre pga flytting og sykdom. Neste sommer er imidlertid "fri", men så er kjæresten min et problem da. Han liker ikke veninna mi, og er kjempefurt for at vi skal på jentetur. Grunnen er at han mener det er "vi" og ikke "jeg" nå, og at han mener denne veninna har dårlig innflytelse på meg. I tillegg er han redd for fest, fyll etc. Jeg elsker ham, og er ikke automatisk utro fordi jeg skal på tur, og det sårer meg at han ikke vil jeg skal reise... Veninna mi er forresten gift, og mannen hennes synes det er helt ok at vi jentene skal reise, skravle og oppleve litt.. Hva gjør jeg?

PS. Vi har ikke bestilt turen enda, men som skrevet planlagt den lenge

Anonym poster: f932d0a7e72c626d776b482df30083fb

Skal du ut på fest og fyll da?

Anonym poster: 3fcf420fee8f3de6eb8e6add994364fe

Skrevet

Hvis du vil på tur, dra på tur. Han kan da ikke bestemme hvor du skal på ferie! Dette har jo også vært planlagt lenge før han kom inn i bildet.

• Liker 2
Skrevet

Han kan ikke nekte deg å dra på ferie med ei venninne. Merkelig altså... Kan dere ikke ta med typene deres da?

Skrevet

Jeg og min beste venninne har fantasert om en tur i noen år nå. Vi er begge gift. Å involvere mennene i turen endrer turens hensikt, for oss å pleie vårt forhold i omgivelser vi begge er begeistret for. Jeg har flere forhold i mitt liv og alle må pleies.

For meg har det alltid vært viktig å pleie mine venninner. Jeg elsker dem som søstre og de har aldri aldri sviktet meg. Vi ønsker til tider å tilbringe jente-tid alene og styrke forholdet vårt.

Hadde våre menn "nektet" oss å reise hadde vi trodd de var gått fra vettet. De styrer ikke vårt forhold akkurat som vi ikke styrer hverandres forhold eller våre menns forhold med andre.

Ikke la ham styre ditt forhold til venninna di. Venninner er superviktige, mann i hus eller ikke.

Anonym poster: d83fda9a487db60008ed522cb146368e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du sier lite om hvorfor han missliker venninna di. Jeg vet selv av gutter/mannfolk som missliker damas venninne - hvor det ofte bunner i at hun er av den ekstremt flørtete typen, er av sorten som gjerne tråkker langt over streken med andre mannfolk etc. Og av erfaring er slike personer ofte opptatt av å få med vennene sine på samme oppførsel (muligens for å føle selv at de da ikke gjør noe galt).

Hvis han da gruer for at hun skal dra deg med på de villeste partyplassene hvor det er en stor sannsynlighet for å bli sjenket noe helt voldsomt evt i verste fall dopet ned er det ikke deg han ikke stoler på, men hennes evne til å holde dere unna problemer og at hun heller er en magnet for det. Har selv egenhendig sett venninner hvor hun ene er helt vill (selv om hun har samboer hjemme) og går bananas og hun andre som er rolig ender opp med å bli sjenket. Og når hun mister kontrollen til slutt har den gærne venninna gitt blaffen og andre vilt fremmede må hjelpe henne.

Så hvor er det egentlig dere skal på tur? Og ville han syntes det var greit om du dro med ei anna venninne istedet? Hvis det er prinsippet om at han ikke lar deg dra noe som helst sted uten ham blir det helt feil. Faktisk bruker jeg oppfordre par til å ta seg tid vekk fra hverandre og oppleve nye ting. Da har man noe å snakke om etterpå samt at man kan savne hverandre litt :)

Endret av Guybrush
Skrevet

Dere har vært sammen i 6 mnd og han vil "nekte" deg å reise på ferie som har vært planlagt siden før du traff han, fordi han ikkje liker fest, fyll og venninnen din. Hva er grunnen til at han ikkje liker ho og hvordan meiner han at ho er dårlig innflytelse på deg? Skal dere på fylle-ferie til ein eller annen party-plass i syden? Eller skal dere på koseferie med opplevelser, bading og solslikking? Eg hadde mest sannsynlig reist på ferie med venninna og heller tatt ei uke eller to eit sted med han seinere.

Skrevet

Uenig med de som foreslår å invitere mennene. Dette er jo en jentetur som du og venninna di har planlagt for å dyrke venninneforholdet deres! Om dere tar med mannfolka blir det jo en helt annen type tur og dere kan ikke prate like fritt om jenteting.

Om han stoler på deg så ser jeg ikke problemet? Jeg syns du definitivt skal dra!

Hvorfor liker han ikke venninna di forresten?

• Liker 2
Skrevet

Hahaha, bare dra.

Skrevet

Jeg synes at i et såpass nytt forhold bør det definitivt være rom for at du kan planlegge en 14 dagers venninnetur - forutsatt at du tar resterende tre uker (hvis du er i full jobb) sammen med typen.

Hvem vet om dere får sjansen til å gjøre noe slikt igjen? Du får si til typen din at innen sommeren er han sikkert sjeleglad for å bli kvitt deg noen uker. :fnise:

Anonym poster: 58c7790091b82dd3382fa179ae59672c

Skrevet

ikke rart det er mange skilsmisser dersom man skal leve oppå hverandre hele tiden og aldri ha egentid.

Jeg er vel av en annen mening: ikke rart det er mange skilsmisser dersom man ikke prioriterer tid med hverandre i en ellers hektisk hverdag!

Hilsen gammel og gift

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...