HvittHus Skrevet 30. oktober 2012 #21 Skrevet 30. oktober 2012 Da jeg giftet meg for 21 år siden het knapphullsblomsten corsage. Moren min er utdannet blomsterdekoratør, og hun forteller at man brukte dette uttrykket den gang og at det ikke er feil å bruke det idag heller.
Semydfe Skrevet 30. oktober 2012 #22 Skrevet 30. oktober 2012 Litt OT, men skal til blomsterhandler for å bestille både bukett og knappehullsblomst/corsage på lørdag, men er usikker på hvem som egentlig skal ha sistnevnte... Er det vanlig at brugom, forlover, far til brud og far til brudgom har dette - eller kun brudgom og forlover?
Petalouda Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter #23 Skrevet 30. oktober 2012 Da jeg giftet meg for 21 år siden het knapphullsblomsten corsage. Moren min er utdannet blomsterdekoratør, og hun forteller at man brukte dette uttrykket den gang og at det ikke er feil å bruke det idag heller. thank you. som i "min" verden. merkelig at noen tror at de eier sannheten. Litt OT, men skal til blomsterhandler for å bestille både bukett og knappehullsblomst/corsage på lørdag, men er usikker på hvem som egentlig skal ha sistnevnte... Er det vanlig at brugom, forlover, far til brud og far til brudgom har dette - eller kun brudgom og forlover? Dersom vi skulle hatt corsager på våre menn, ville det ha vært på brudgommen, forloveren, våre fedre, og sønnen min, pluss toastmasteren.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 30. oktober 2012 #24 Skrevet 30. oktober 2012 Litt OT, men skal til blomsterhandler for å bestille både bukett og knappehullsblomst/corsage på lørdag, men er usikker på hvem som egentlig skal ha sistnevnte... Er det vanlig at brugom, forlover, far til brud og far til brudgom har dette - eller kun brudgom og forlover? Tror vi skal ha knapphulsblomst til brudgom og forlover, pluss våre fedre Kom på at dette er noe jeg ikke har tenkt så mye på faktisk, men det er vel det som er mest naturlig
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #25 Skrevet 30. oktober 2012 Hele poenget er velt at det ikke heter corsage på engelsk heller. Det er noe som heter corsage, men det er altså slike som kvinner bruker rundt håndleddet. På engelsk heter knappehullsblomst boutineer, og det kommer alltid til å hete det uansett hva omganskretsen til ts og Interflora skriver. Interflora har jo rett og slett tabbet seg ut de også, tydeligvis noen som burde ha lest korrektur på bryllupskatalogen. Anonym poster: ced880c1bac61cccc54348ebafe60fb6 På Wikipedia sto det på engelsk at corsage ble brukt på menn i bryllup i enkelte land. Anonym poster: 163a80c71004f3a65675a849ccb536a9
CathFoto Skrevet 30. oktober 2012 #26 Skrevet 30. oktober 2012 Trodde ikke det var vanlig at brudgommens far hadde knapphullsblomst, men i følge den eneste blomsterbutikken jeg har snakket med om dette så skal han ha også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå