Gå til innhold

@¤*%>`#@=!!!!!!!!!!!!!! (Kunders oppførsel i butikk)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg sjekker på dataen, hvorpå kundene LENER SEG OVER DISKEN og glaner på skjermen??!!! Det har t.o.m. hendt at de har kommet inn bak kassa for å se bedre der.

Det er ikke få ganger jeg har vært borti ekspeditører som ikke klarer å finne det jeg spør etter -- når jeg selv kan se at varen står midt på skjermen deres. Elkjøp er en "kjær" gjenganger der.

Du har nok bare inkompetente med-ekspeditører å takke.....

Det jeg irriterer meg aller mest over som ekspeditør, er kunder som gir inntrykk av at det er frekt av meg å spørre dem om de trenger hjelp.....

Skrevet

Men unnskyuld meg:

Finnes det noe mer irriterende enn når det er tomt for (for eksempel) brød i hylla. Og man spør den som sitter i kassa om det finnes mer...

Og det vedkommende da gjør er å reise seg opp, gå bort til den tomme hylla stirre på den og si: nei det er visst tomt....

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå var jo starten på dette irriterende kunder, men jeg mener at noen ekspeditører faktisk må "hjelpes" av og til...

Jeg var i en stor matvarebutikk og skulle ha jordskokk, finner det ikke og spør hun som duller rundt med frukten: "Unnskyld, har dere jordskokk?" Hun går rundt og rundt i grønnsaksboden noen ganger, ser litt forvirret ut og sier: "Nei, jeg tror ikke vi har det". "Men dere har jo vanligvis det, har dere på lageret kanskje?" "Nei... hvordan er det egentlig de ser ut?"

Så jeg gremmes og tar en søtpotet istedet, kommer i kassen for å betale og ekspeditøren sier "Hva er dette?"

Jeg blir flau....

Skrevet

Jeg er nyskjerrig, men jeg tror ikke jeg jobber så hardt for å se. Men hos legen er jeg det.

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er så farlig med at kunden titter på skjermen jeg :o Har tenkt på dette i noen dager nå (fritidsproblemer ja - jeg vet :wink: ) og klarer ikke å forstå det.

Skrevet
Jeg skjønner egentlig ikke hva som er så farlig med at kunden titter på skjermen jeg :o Har tenkt på dette i noen dager nå (fritidsproblemer ja - jeg vet :wink: ) og klarer ikke å forstå det.

Fordi det kan være konfidensielle ting som står på skjermen, og dessuten er ikke den til ditt bruk så du har ingenting med å stikke nesen din i andres saker!

Jeg har jobbet i bank og tro meg, det kan være JÆVLIG irriterende når kunder holder på sånn!!! :evil:

Skrevet

OK, hos oss finnes det lite konfidensielt ute i butikk, derfor jeg ikke kunne skjønne det. Trodde man holdt det inne på kontor bakrom jeg. I bank er det annerledes, der hadde jeg uansett ikke tittet.

Skrevet

På hoteller har også mange en tendens til å strekke seg for å titte på skjermen. "Der er jeg".

Og ofte står det ting gjesten ikke skal se! (F.eks "jeg rotet med denne bestillingen, så han var pottesur. Vær ekstra oppmerksom." Eller "Dette er en dust som tror han kan få suite til enkeltromspris bare han maser lenge nok. Ikke gi etter".)

Skrevet

Dette er et stort problem på kinoen jeg jobber. 95% av kundene bøyer seg laaaangt over disken for å se på skjermen hvor i salen de kan sitte. Det er forståelig at de vil sitte et bra sted, men de beste plassene kommer jo automatisk opp på skjermen, så hvorfor må de nesten skalle meg ned?!?! :roll:

Denne skjermtittingen tar også unødvendig lang tid, og skaper masse kø. Vi har faktisk fått beskjed fra ledelsen om å bare spørre kunden om h*n vil sitte foran, bak, eller på midten, og så gi dem de beste plassene utifra det, og ikke la dem få bøye seg over oss, for det er ganske irriterende. :-?

Gjest Starya
Skrevet
Dette er et stort problem på kinoen jeg jobber. 95% av kundene bøyer seg laaaangt over disken for å se på skjermen hvor i salen de kan sitte. Det er forståelig at de vil sitte et bra sted, men de beste plassene kommer jo automatisk opp på skjermen, så hvorfor må de nesten skalle meg ned?!?!  :roll:  

Denne skjermtittingen tar også unødvendig lang tid, og skaper masse kø. Vi har faktisk fått beskjed fra ledelsen om å bare spørre kunden om h*n vil sitte foran, bak, eller på midten, og så gi dem de beste plassene utifra det, og ikke la dem få bøye seg over oss, for det er ganske irriterende. :-?

Pøh. Hva maskinen kaller gode seter er ikke nødvendigvis hva jeg kaller gode plasser. *vanedyr*

På kinoen foretrekker jeg å bruke automaten, nettopp slik at jeg kan spekulere meg frem til akkurat den plassen jeg vil ha. Dessuten er jeg ofte og henter billetter nesten en time før forestillingen, klaffer slik med bussen.

Er automaten i ustand må jeg i luka. Der er det glassvegg, så jeg skaller ingen, og skjermen står på skrå slik at det er lett å se den. Da dirigerer jeg opp, ned, høyre og venstre til jeg er i mål. Men siden jeg har "fast plass" går jo det rimelig kjapt.. :ler:

Skrevet
Dette er et stort problem på kinoen jeg jobber. 95% av kundene bøyer seg laaaangt over disken for å se på skjermen hvor i salen de kan sitte. Det er forståelig at de vil sitte et bra sted, men de beste plassene kommer jo automatisk opp på skjermen, så hvorfor må de nesten skalle meg ned?!?!  :roll:  

Pføy! Det tror man virkelig at det er så lite viktig hvor man sitter? Og at det finnes noen plasser som alle er enige om at er "de beste"? Kjøper kun billetter på billettluka. Også der kommer det opp forslag om de "beste" plassene, men det er jo noen ganger helt på tryne. Vil velge selv ja! *Sta og sær* :wink:

Skrevet

Jeg kikker hvis skjermen står sånn til at jeg kan se den, men jeg ramler ikke over disken for å se. Men det er mange som jobber i butikker som ikke har peiling på datamaskiner, hvordan man skal søke etter varer etc hvis det ikke er det helt vanlige som blir spurt om. Og jeg har opplevd at mange heller ikke kan stave, og DET vil jeg jo si er et problem når de skal søke etter en vare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...