Gå til innhold

@¤*%>`#@=!!!!!!!!!!!!!! (Kunders oppførsel i butikk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i en butikk som selger saker og ting folk har bruk for. Innimellom kommer de til meg og spør om vi ikke har det eller det inne.

Jeg sjekker på dataen, hvorpå kundene LENER SEG OVER DISKEN og glaner på skjermen??!!! Det har t.o.m. hendt at de har kommet inn bak kassa for å se bedre der.

Av og til klarer de å få seg til å spørre om de kan få komme bak disken, men herregud, da??

De har da for pokker ikke noe å gjøre bak disken? Er det det at de ikke stoler på at den informasjonen jeg gir dem er riktig?

Gjør du sånt når du er kunde i butikk?

FORBANNA!!! :evil:

Skrevet

Njaa.. kommer litt an på hvordan skjermen er plassert.

Om den står med baksiden rett mot meg, så titter jeg ikke. Men hvis jeg ser nesten hele skjermen fra min side, så lener jeg meg automatisk over for å se. :oops:

Å gå bak disken er helt uaktuelt.

Skrevet

:fy: , Lea! :wink:

Dette er utrolig irriterende!

Skjermen er MIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:ler:

Skrevet

Er det så hemmelig det som står på skjermen :klø:

Skrevet

Jeg kan skjønne at det er irriterende. Det er jo irriterende om noen leser avisen over skulderen min...

Skrevet
Det er jo irriterende om noen leser avisen over skulderen min...

Det synes ikke jeg er irriterende. Del kunnskap med folk, gi dem den gleden :ler:

Skrevet

Det synes ikke jeg er irriterende. Del kunnskap med folk, gi dem den gleden :ler:

Jada, jeg kan godt dele avisen, men helst før eller etter jeg har lest den selv. Ikke samtidig!

Skrevet

No har eg tenkt meg litt om, og nei - det er eg ganske sikker på at eg ikkje gjer.

Men ein annan ting - dei derre displaya som summen kjem opp på, på kassa-apparata - dei er kjekke å sjå! Eg er i alle fall så distrè at eg kan gløyme beløpet medan eg leitar etter rett beløp og sånn... Kvifor snur mange den greia mot seg, Piñacolada? (For mange stader er den på ein pinne liksom, som kan snuast) - den som står i butikken har vel denne summen på kassa-apparatet?

DET var ein digresjon det - sorry...

Skrevet

Helt enig med deg, Pip! Summen du skal betale skal selvfølgelig være synlig for kunden. Det er bare irriterende om den ikke er det.

Care, det er ikke nødvendigvis hemmelig det som står på skjermen, det jeg snakker om er vanlig høflighet. Alt som er bak kassa er off limits for kundene.

Skrevet

Tror ikke jeg har som vane noe av delene jeg. Jeg kan godt huske at jeg har lent meg fram for å se, samtidlig som jeg kan huske ta jeg mange ganger ikke har gjort det. Hva jeg velger er temmelig tilfeldig. Tror ikke jeg tenker så spesielt over det når jeg er i butikken.

Men det er vel forskjell på folk. Er du i kassa for å få opplyst/oppklart/utrettet noe så er det normalt å følge de vanlige 'læreprinsippene' ubevisst.

Learn by doing. Learn by listening.

Det er et eller annet med det å se det selv.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Står og venter pent til ekspeditøren er ferdig. Snill jente jeg. :sjarmor:

Skrevet

Care, det er ikke nødvendigvis hemmelig det som står på skjermen, det jeg snakker om er vanlig høflighet. Alt som er bak kassa er off limits for kundene.

:tunge1: høflighet er gratis, så jeg bøyer meg i støvet

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vel ikke lov for kunder å gå bak disken? Kan du ikke si Vennligst ikke stå her, det er ikke tillatt for kunder her?

Skrevet

Jo det er uhøflig. Likedan som i bar, forbausende mange brisne folk som valser bak baren.. En gang tok jeg en kunde i å stå bak baren og helle seg en øl, "han måtte jo det for jeg var jo ikke der".. jeg var en snartur og hentet noe. Da fikk han kjeft, selv om man ikke skal kjefte på gjester.

På biblioteket har de skjermen snudd halvveis mot kunden, så der titter jeg alltid. Og har mange ganger "hjulpet dem" eller kommentert, tror ikke de liker det så godt. Menmen. "Du har en annen bruker logget på, det er ikke meg. Du må dra kortet en gang til" osv.

Skrevet

Jeg har selv jobbet i butikk,

noen kunder er rett og slett ufordragelige :evil:

Egentlig burde alle skjønne at det er de som står bak kassen som finner det de lurer på og sånn er det.

Så gi f### i og snik se bak kasssen

til de som jobber der :tunge1:

Skrevet

Har ikke noe problemer med at folk titter bak kassa, er verre med de som blir med inn på lageret når jeg skal se om jeg har annen størrelse i noe :o

Skrevet

Jeg har faktisk opplevd utrolig mange ekspeditører som ikke har peil på data, og dermed faktisk ikke klarer å finne ut av det jeg lurer på. Det tør de selvfølgelig ikke å si, så de sier bare "nei det har vi ikke" eller noe sånt. Derfor titter jeg på skjermen når det virker som om ekspeditøren kløner og ikke kan det han/hun holder på med. Har mange ganger fått det svaret jeg lurte på fordi jeg kunne hjelpe ekspeditøren med å bruke pc'en. Så får det heller være at jeg er litt uhøflig, det er faktisk ikke min feil at butikken ikke klarer å lære opp de ansatte skikkelig.

Sier ikke at du ikke kan det du holder på med Piñacolada, men det er mange som ikke kan det. Har desverre opplevd det et par ganger for mye.

Skrevet
Njaa.. kommer litt an på hvordan skjermen er plassert.

Om den står med baksiden rett mot meg, så titter jeg ikke. Men hvis jeg ser nesten hele skjermen fra min side, så lener jeg meg automatisk over for å se. :oops:

Å gå bak disken er helt uaktuelt.

Jeg også. Ikke for å se noe spes. egentlig,- øynene går liksom bare automatisk :oops:

Skrevet

Har hatt kunder som dilter etter på bakrommet/lager og så de som tror de hjelper når de skal hjelpe å pakke inn presanger,De klusser jo bare alt til.

Godt å få en skikkelig UTBLÅSING av og til om HVOR IDIOTISKE,IRITERENDE,PLAGSOMME kunder kan vere. :evil: :roll:

MEN godt at de fleste kunder jeg har er utrolig KOSELIGE og heldigvis fornøyde (Lar dem ikke gå hvis de ikke er fornøyd) :-)

Skrevet

Eller som et sted hvor jeg har hatt sommerjobb: En del (pensjonister!!) er ikke interessert i å stille seg i køen, men kommer opp på siden av kassen og vifter med pengene foran nesen min. De viser en total forakt for de andre i køen, og bare MÅ bli ekspedert først. Og de ble til og med sinte når jeg sa høflig at "det er nok noen som er foran deg, du må nok dessverre stille deg i køen..." :roll: Dette skjedde fordi butikken var bygd litt "teit", slik at det faktisk var mulig å henge over siden av kassen. Men allikevel...

Amarone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...