Gå til innhold

Raw food - diett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trenger å gå ned ett par størrelser, men jeg orker ikke å telle kalorier og planlegge hvært måltid osv.

Jeg leste i et blad at hvis man lever på et kosthold som kun består av valgfri rå frukt og grønnsaker (ikke banan), så vil man gå ned i vekt uten å merke det. Ideen er at man kan spise så mye man vil, men fortsatt gå i kaloriunderskudd fordi man får så mye vann og fiber i dietten.

Jeg trener styrke to ganger i uka.

Er det noen som vet om dette kommer til å fungere? Eller kommer jeg til å gå opp i vekt når jeg ikke passer på kaloriene og posjonsmengdene? Er det noen som vet om en bedre måte å slanke seg på uten å måtte telle kalorier? Alle tips verdsettes :)

Anonym poster: 1382e874056acafe2371dc257962a120

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg trenger å gå ned ett par størrelser, men jeg orker ikke å telle kalorier og planlegge hvært måltid osv.

Jeg leste i et blad at hvis man lever på et kosthold som kun består av valgfri rå frukt og grønnsaker (ikke banan), så vil man gå ned i vekt uten å merke det. Ideen er at man kan spise så mye man vil, men fortsatt gå i kaloriunderskudd fordi man får så mye vann og fiber i dietten.

Jeg trener styrke to ganger i uka.

Er det noen som vet om dette kommer til å fungere? Eller kommer jeg til å gå opp i vekt når jeg ikke passer på kaloriene og posjonsmengdene? Er det noen som vet om en bedre måte å slanke seg på uten å måtte telle kalorier? Alle tips verdsettes :)

Anonym poster: 1382e874056acafe2371dc257962a120

Hvis du vil ha et kosthold som gir deg fit kropp, lavere fettprosent, grei muskelmasse, god helse og masse energi, så styrer du unna raw food og prøver dette: http://fitnessbloggen.no/steinalderkosthold/ Det du beskriver vil gjøre deg sulten, slapp og tynnfeit, og du vil legge på deg alt pluss litt til når du ikke orker mer. Å være Raw food-veganer krever masse kunnskap, og dersom du ikke vet 100% hva du gjør får du mangel på det meste. :klaske:

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ I tillegg kan du starte med styrketrening, og hvis treningssenter ikke er et alternativ finnes det masse hjemme-alternativer: http://fitnessbloggen.no/kristine-weber-hjemmetreningsprogram/

Her har du bevis på at styrketrening er bra: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/f%C3%B8r-etterbilder-av-medlemmene.7/ :trene:

• Liker 1
Skrevet

Obs: Jeg ser nå at du trener styrke allerede, men uansett er linkene mine fine for inspirasjon, og det er mulig du bør øke til 3 ganger i uka, da 2 er litt lite for fremgang. Kan jo også være du lider av dette: fitnessbloggen.no/kukerundtsyndrom/ ;)

Skrevet

Støtter at det å være raw vegan krever mye kunnskap om ernæring for at det skal fungere, hvis ikke får du problemer. Det som også kan skje, er at kroppen din begynner å detoxe når du blir helt raw, og da blir du dårlig. Det er ikke farlig, men det er noe som er greit å være klar over på forhånd.

Jeg vil anbefale deg å finne en livsstil du kan leve med, prøv deg litt frem. Hvis du spiser mat uten særlig stivelse, dvs kutt ut sukker, pasta, hvete, o.l, og spis mye grønne grønnsaker og generellt ren mat/drikke, så har du kommet veldig langt, og du vil definitivt miste vekt og få en sunnere kropp. Hvis raw vegan fortsatt er noe som interesserer deg etter noen mnd´er, så sett deg grundig inn i det, snakk gjerne med en som har mye erfaring med det først :)

Skrevet

Støtter at det å være raw vegan krever mye kunnskap om ernæring for at det skal fungere, hvis ikke får du problemer. Det som også kan skje, er at kroppen din begynner å detoxe når du blir helt raw, og da blir du dårlig. Det er ikke farlig, men det er noe som er greit å være klar over på forhånd.

Jeg vil anbefale deg å finne en livsstil du kan leve med, prøv deg litt frem. Hvis du spiser mat uten særlig stivelse, dvs kutt ut sukker, pasta, hvete, o.l, og spis mye grønne grønnsaker og generellt ren mat/drikke, så har du kommet veldig langt, og du vil definitivt miste vekt og få en sunnere kropp. Hvis raw vegan fortsatt er noe som interesserer deg etter noen mnd´er, så sett deg grundig inn i det, snakk gjerne med en som har mye erfaring med det først :)

Sånn jeg tolker TS er dette med Raw food bare noe hun har lest om fordi hun vil ned i vekt. En ting er å leve sånn av etiske grunner, noe annet er å bruke det som slankekur, der sistnevnte er helt idiotisk. ;)

• Liker 2
Skrevet

Neineinei, raw food diett er ikke noe for deg om du skal ned ett par størrelser. Raw food er en livsstil ikke en slankekur! :)

• Liker 1
Skrevet

Sånn jeg tolker TS er dette med Raw food bare noe hun har lest om fordi hun vil ned i vekt. En ting er å leve sånn av etiske grunner, noe annet er å bruke det som slankekur, der sistnevnte er helt idiotisk. ;)

Mange lever sånn av helsegrunner også, og jeg syns absolutt ikke det er idiotisk å ta noen uker med raw vegan for å rense systemet/få en kickstart, tvert i mot skulle jeg ønske mange fler så det positive med rawfood. Men, som sagt, man skal vite hva det dreier seg om og sette seg godt inn i det først, og Det går også an å finne en mellomting. Jeg lever så godt jeg kan på plantebasert kost (med noen avvik), men jeg fungerer best når jeg får et varmt måltid daglig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...