Gå til innhold

Kan jeg kreve at leieboer gjør dette?


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg har leid ut huset mitt. I år må terrassen oljes. Kan jeg forlange at leieboer gjør dette mot at jeg kjøper oljen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når vi har slike ting som skal gjøres, så kjøper vi inn det som trengs for å f.eks olje, spør leieboerene om de vil ha redusert leien en måned (beløpet kommer an på hvor mye jobb det er) eller om de vil at vi skal gjøre det selv.

Som regel valger de å gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leid ut huset mitt. I år må terrassen oljes. Kan jeg forlange at leieboer gjør dette mot at jeg kjøper oljen?

Nei! Alt av vedlikehold og vanlige slitasjeskader er KUN huseiers ansvar. Du kan derimot gjøre som Lea, og gi de redusert husleie dersom de vil ta på seg jobben. Men du har ingen rett til å forlange at de skal gjøre det, eller evt. be de kjøpe olje etc. Kun ditt ansvar, er jeg redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fått bakoversves dersom de som eier huset vi bor i hadde kommet og bedt oss om å gjøre noe slikt. Men vi hadde glatt gjort det mot redusert leie!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg får trå til selv da :-? Heldigvis så er jeg relativt nevenyttig da.

Når snøen etter hvert forsvinner.

Dessverre så har jeg ikke økonomi til å redusere husleien en måned. Husleien dekker ikke min kostnad ved å sitte med huset så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...