Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere er dømt til å mislykkes hvis han ikke er like overtroisk som du er.

En liten raritet er at vannmenn faktisk sies å være overtroiske i alle fall på enkelte måter i livet.

En annen ting er at en vannmann ikke nødvendigvis vil like like å føle at noen prøver å styre dem etter noen slags "oppskrift". Men så sies det jo "at hvor godt forholdet til en mannlig vannmann kommer mye an på henne (partneren).

Jeg ville derfor, om hun skjønner at han er mot astrologi, bestille parhoroskopet og i alle fall prøve ut å følge den delen av rådene som er rettet til henne Tyrekvinne så vil jeg tro at hun er sikret en betydelig success overfor sin vannmann.

Og det å ha hemmeligheter, ikke å vite hvora han har deg hen, er magnetisk tiltrekkende overfor en mannlig vannmann. He - he ;)

Skrevet

Den kvinnelige tyr må vel være kua?

• Liker 4
Skrevet

Astrologi er en okkult vitenskap.

Merkelig hvor lett folk tror de kan latterliggjøre astrologi og andre okkulte vitenskaper.

Går ut i fra at du ikke har de helt store kunnskaper om astrologi men allikevel føler deg berettiget til å avfeie det som tull.

Syns generelt det er veldig irriterende at folk stempler ting de ikke vet noe om som tull.

Folk som har kunnskaper om astrologi vet at tingene har noe for seg og det gjør TS f.eks. når hun har oppdaget at vannmenn er utpreget frihetstrengende. Dette er ikke noe nytt for alle astrologifolk sammen med mye annen kunnskap om forskjellige kjennetegn som planeter og aspekter i horoskopet representerer. (Tenker ikke på det sterkt forenklete og generelle ukens (populær-)horoskop som du finner i ukeblad).

Det er vel mange vitenskaper du ikke vet noe om men som du og andre skepikere ikke reagerer på!

Skal vedde på det.

Hva er astrologi?

Læren om sammenhengen mellom livet her på jorda og himmellegemene på himmelen (stjerner og planeter) - hvordan stjernene og planetene står, kan ha noe å si for privatlivet ditt, økonomien ditt og kjærlighetslivet ditt. Og spesielt hvordan himmellegemene sto da du ble født. Himmellegemene bestemmer personlighet og hendelser. Deler oss i tolv kategorier. Problemet er at da det ble utarbeider for ca. 2000 år siden, sto de et annet sted på himmelen enn det de gjør i dag.

Hvorfor astrologi er vås?

"f.eks. jeg som stilhører stjernetegnet løven. Løven er fra 24. juli til 23. august. I oldtiden stemte nok det bra med hvor sola sto, men i vår tid står sola mesteparten av tiden i tvillingene eller krepsen på den tiden. Hvis det var en fysisk kraft der stjernetegnet og sola samvirker, så burde astrologene flytte datoene sine, men det gjør de stort sett ikke. Det at det er knyttet til datoer gjør det mindre presist, det blir et gap mellom det som brukes i astrologien og det astronomer vet er fakta. Astronomer er naturvitere, og de har testet astrologi uten å finne noe. Derfor pleier jeg, som astronom, å si at astrologi er en gammel religion knyttet til stjernere, mens astronomi er vitenskap."

Sitat: astrofysiker

Det går an å gi beskrivelser som føles treffende, selv om de gjelder de fleste av oss. Det er utsagn som kan tolkes på to (eller flere) forskjellige måter. "du er ofte innesluttet, men kan være sosial i rette situasjoner" - og alle er jo litt av begge deler. i teksten vektlegges egenskapene like mye, så det er opp til leseren og tolke i den retningen som passer. Er du litt sjenert, men kan glimte til på nyttårsaften, så passer det. Hvis du er en partyløve som liker å være alene iblant, passer det også. Vi er astrologene og medienes aller beste medhjelpere. Vi plukker ut de tingene som passer, og har en tendens til å overse det som ikke passer.

Konklusjon: Astrologi er og har alltid vært tull.

Anonym poster: 3069417fd0ea2b16cbeea51dea1de0f1

• Liker 2
Skrevet

Jeg var sammen med en vannmann en gang, men han sølte så fælt at parketten råtnet. Jeg måtte ta tyren (!) ved hornene og kaste ham ut.

Gjest Katten.
Skrevet

Det burde ikke være et spørsmål om "han har det stjernetegnet, og jeg har et annet - kan vi passe i lag?", men heller "jeg tror på svada, det gjør forhåpentligvis ikke han - kan vi passe i lag?".

• Liker 2
Skrevet

Hva er astrologi?

Læren om sammenhengen mellom livet her på jorda og himmellegemene på himmelen (stjerner og planeter) - hvordan stjernene og planetene står, kan ha noe å si for privatlivet ditt, økonomien ditt og kjærlighetslivet ditt. Og spesielt hvordan himmellegemene sto da du ble født. Himmellegemene bestemmer personlighet og hendelser. Deler oss i tolv kategorier. Problemet er at da det ble utarbeider for ca. 2000 år siden, sto de et annet sted på himmelen enn det de gjør i dag.

Hvorfor astrologi er vås?

"f.eks. jeg som stilhører stjernetegnet løven. Løven er fra 24. juli til 23. august. I oldtiden stemte nok det bra med hvor sola sto, men i vår tid står sola mesteparten av tiden i tvillingene eller krepsen på den tiden. Hvis det var en fysisk kraft der stjernetegnet og sola samvirker, så burde astrologene flytte datoene sine, men det gjør de stort sett ikke. Det at det er knyttet til datoer gjør det mindre presist, det blir et gap mellom det som brukes i astrologien og det astronomer vet er fakta. Astronomer er naturvitere, og de har testet astrologi uten å finne noe. Derfor pleier jeg, som astronom, å si at astrologi er en gammel religion knyttet til stjernere, mens astronomi er vitenskap."

Sitat: astrofysiker

Det går an å gi beskrivelser som føles treffende, selv om de gjelder de fleste av oss. Det er utsagn som kan tolkes på to (eller flere) forskjellige måter. "du er ofte innesluttet, men kan være sosial i rette situasjoner" - og alle er jo litt av begge deler. i teksten vektlegges egenskapene like mye, så det er opp til leseren og tolke i den retningen som passer. Er du litt sjenert, men kan glimte til på nyttårsaften, så passer det. Hvis du er en partyløve som liker å være alene iblant, passer det også. Vi er astrologene og medienes aller beste medhjelpere. Vi plukker ut de tingene som passer, og har en tendens til å overse det som ikke passer.

Konklusjon: Astrologi er og har alltid vært tull.

Anonym poster: 3069417fd0ea2b16cbeea51dea1de0f1

Som sagt så har ikke soltegnet alt å si.

Men de forskjellige tegn har faktisk kjennetegn og jeg har selv flere ganger gjettet stjernetegnet til mennesker riktig.

PS Mener bruker Leon var født i løvens tegn. Er det deg?

Skrevet (endret)

Det burde ikke være et spørsmål om "han har det stjernetegnet, og jeg har et annet - kan vi passe i lag?", men heller "jeg tror på svada, det gjør forhåpentligvis ikke han - kan vi passe i lag?".

Ja det blir på lik linje med at "jeg kommer fra pappas venstre ballestein og partneren min er fra sin pappas høyre ballestein" går det bra eller noen som har erfaringer, og hvilken ballestein er du fra?

Endret av waco
Skrevet

Ja det blir på lik linje med at "jeg kommer fra pappas venstre ballestein og partneren min er fra sin pappas høyre ballestein" går det bra eller noen som har erfaringer, og hvilken ballestein er du fra?

Bølle - og rølpegenet finnes hos menn til tross for deres fødselshoroskop!

Til Katten også!!!!!?

Skrevet

Hvorfor gidde å bry seg så mye om det egentlig? Selv om horoskopet sier at det og det stjernetegnet ikke passer sammen, så trenger det ikke nødvendigvis å være sant/riktig hele tiden. Horoskop tilhører overtro, akkurat som hva som finnes mellom himmel og jord, spådom osv.

Jeg er født i tvilling og kjæresten min gjennom 4 år er født i fisken. Absolutt overalt, har jeg lest av horoskop at disse to stjernetegnene absolutt ikke passer sammen. Masse utfordringer og kompliserte greier. Tvillingen og fisken tenker også helt forskjellig og vil dermed ikke forstå hverandre.

Når jeg leser det, så KAN jeg kjenne meg igjen, men selv om, så gidder jeg ikke å revurdere forholdet mitt for det. Horoskopet skal ikke være grunn til brudd! Og så har vi jo klart å være et par fra 16 og 18 år til 20 og 22 år gamle. Og ja, vi har slitt med forskjellig tankegang og vanskelig kommunikasjon, men vi er også veldig like på mange andre områder, noe som kanskje har vært redningen i forholdet. Vi er totalt forskjellige, men også veldig like.

Så ikke bry deg så veldig om stjernetegn og sånt du, TS. :P Enten kommer dere overens eller ikke. Ikke la et horoskop påvirke forholdet ditt.

Anonym poster: 3025b03fdf946943933b35090e1edf22

Skrevet

Vet ikke om jeg tror på dette da men det eneste jeg kan si at samtlige tyrer og vannmenn jeg kjenner harmonerer ikke sammen og følgelig ville de nok ikke passet som par.

Skrevet

Min erfaring er nok også at rasjonelle mennesker og stjernekadetter sliter litt med å få ting til å gli.

Gjest Darthoven
Skrevet

Hadde bare kvinner holdt seg unna alle disse skorpionene..de er jo åpenbart psykopater. Enkel løsning til dere kvinner; Ikke bli sammen med en skorpion. Aaaaall your problems will be solved..

Skrevet

Astrologi er bare overtro.

Tull og tøys! Astrologi er en viktig del av verden! Tror du stjernene på himmelen bare er der kun for pynt?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg bare lurer på om noen kan noe om stjernetegn og kan si meg om desse to stjernetegnene (kvinnelig tyr og mannelig vannmann) er dømt til å mislykkes eller om det er et håp. Dersom det skulle være et håp, er det noe spesielt man må være obs på?

Jeg er selv tyr, og jeg går veldig bra sammen med skorpioner.

Jeg går også bra sammen med steinbukker, vekter og tvillinger.

Værer, fisker og løver er greie, men jeg kunne ikke levd med de.

Nå vet jeg ikke med vannmannen, men det har mye å si hvordan dere er som person ... ofte kan man ha askedanten sin i et annet tegn. Jeg er veldig tyr, mens en annen tyr kan ha askedanten i skorpionen og være litt tyr-skorpion.

Du kan tenke slik - man har fire forskjellige elementer - ild, luft, jord og vann.

Vann slukker ild, mens ild brenner på jord, men ikke om jorden ikke er brennbar. Luft får ilden til å flamme opp og spre seg.

Vann kan sildrer fint over jorden, men kan gjøre litt ødeleggelser på jorden også. Da må jorden være sterk og holde ut.

Luft forholder seg ganske fritt, og kan sette jord og vann i bevegelse, itillegg til å fyre opp under ilden og spre ilden.

Jord er et stabilt og trygt tegn, men når ting går for langt sier de ifra. De kan forårsake jordskjelv og lage sprekker i jorden. Jorden kan forskyve seg bl.a.

Dette er bare en grov skisse på hvordan de fire elementen fungerer sammen.

Jeg har hørt mye om at jord og luft-tegn ikke fungerer så godt sammen i parforhold, siden jordtegn er jordnære og stabile, mens lufttegn er livlige og suser av sted.

Du har det bra akkurat nå, fordi det fungerer når det ikke er så seriøst ... men vet ikke hva som kan skje om du tar steget videre.

Endret av Bølle
  • Liker 1
Gjest Snoken-
Skrevet (endret)

JESUS FRELS MEG!

De egentlig datoene om man skal være korrekt:

- Steinbukken: 20. januar til 16. februar

- Vannmannen: 16. februar til 11. mars

- Fiskene: 11. mars til 18. april

- Væren: 18. april til 13. mai.

- Tyren: 13. mai til 21. juni.

- Tvillingene: 21. juni til 20. juli

- Krepsen: 20. juli til 10. august

- Løven: 10. august til 16. september

- Jomfruen: 16. september til 30. oktober

- Vekten: 30. oktober til 23. november

- Skorpionen: 23. november til 29. november.

- Slangebæreren (Ophiuchus)*: 29. november til 17. desember

- Skytten: 17. desember til 20. januar

*Babylonerne brukte i begynnelsen 13 konstellasjoner, men ville ha bare 12. Dermed kastet de ut Ophiuchus.

Endret av Snoken-
Skrevet

JESUS FRELS MEG!

De egentlig datoene om man skal være korrekt:

- Steinbukken: 20. januar til 16. februar

- Vannmannen: 16. februar til 11. mars

- Fiskene: 11. mars til 18. april

- Væren: 18. april til 13. mai.

- Tyren: 13. mai til 21. juni.

- Tvillingene: 21. juni til 20. juli

- Krepsen: 20. juli til 10. august

- Løven: 10. august til 16. september

- Jomfruen: 16. september til 30. oktober

- Vekten: 30. oktober til 23. november

- Skorpionen: 23. november til 29. november.

- Slangebæreren (Ophiuchus)*: 29. november til 17. desember

- Skytten: 17. desember til 20. januar

*Babylonerne brukte i begynnelsen 13 konstellasjoner, men ville ha bare 12. Dermed kastet de ut Ophiuchus.

Jeg er Tyr, men ifølge denne er jeg Vær ... Det kan ikke stemme, for jeg er veldig Tyrtyr!

• Liker 1
Gjest Darthoven
Skrevet

Tull og tøys! Astrologi er en viktig del av verden! Tror du stjernene på himmelen bare er der kun for pynt?

Du kødder nå, ikke sant? :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

:skratte:

Nei, du har helt rett, de er der fordi overtroiske mennesker skal ha noe å gjøre..

Jeg mener, de er jo ikke der fordi de er en del av universet, tross alt.

Endret av Khaosick
Gjest Snoken-
Skrevet (endret)

Jeg er Tyr, men ifølge denne er jeg Vær ... Det kan ikke stemme, for jeg er veldig Tyrtyr!

Jo det stemmer.

Ditt astrologiske tegn bestemmes av posisjonen til sola den dagen du blir født. Men presisjonen har nemlig gjort at stjernetegnene har forflyttet seg med omtrent en måned over de siste 2000 årene.

Endret av Snoken-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...