Gå til innhold

Takler ikke lenger nærhet, kos eller intimitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en mann på 31 som har fått helt angst for noen form for intimitet de siste årene. Det utarter seg som at jeg bare "fryser" i situasjonen og egentlig bare vil bort derfra. Har ikke hatt noe særlig til selvtillit de siste årene, og jeg stoler heller ikke på at folk vil meg noe spesielt godt heller. Ser at dette etterhvert har blitt en ond sirkel og ønsker nå tips til f. eks alternative behandlinger som kanskje kan hjelpe meg til å komme ut av dette før jeg blir helt ødelagt.

Anonym poster: 4b72359719f6a43ca0190cea61f9648a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste tipset er å ta en tur til legen og eventuelt bli henvist videre for at man kan hjelpe deg med å finne roten til problemet. :) håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Beste tipset er å ta en tur til legen og eventuelt bli henvist videre for at man kan hjelpe deg med å finne roten til problemet. :) håper det ordner seg for deg!

Det blir nok ikke aktuelt, har alt gjort det, og har ikke blitt tatt seriøst. Leger/psykologer har kun blitt overbetalte byråkrater som ikke lenger gjør jobben på samme måte som før. Derfor ser jeg heller nå etter alternativ behandling, for jeg må hvertfall gjøre noe. Nekter å sitte å se på at ting rakner uten å kjempe hvertfall. Hvis jeg skal gå til grunne, så skal jeg hvertfall gjøre det kjempende!

Skrevet

Det blir nok ikke aktuelt, har alt gjort det, og har ikke blitt tatt seriøst. Leger/psykologer har kun blitt overbetalte byråkrater som ikke lenger gjør jobben på samme måte som før. Derfor ser jeg heller nå etter alternativ behandling, for jeg må hvertfall gjøre noe. Nekter å sitte å se på at ting rakner uten å kjempe hvertfall. Hvis jeg skal gå til grunne, så skal jeg hvertfall gjøre det kjempende!

Da har du hvertfall pågangsmotet du trenger for å komme deg opp!

Hvis du tenker veldig alternativt kan det kanskje hjelpe med healing. Eller hvis du har noen du kan snakke med som ikke er dømmende?

Jeg har ganske god erfaring med å bare snakke med mine venner og stille de riktige spm, få igang den egne tankeprossessen for at de ser på problemer på en annen måte. Men har du noen som kan stille opp sånn?

Skrevet

Da har du hvertfall pågangsmotet du trenger for å komme deg opp!

Hvis du tenker veldig alternativt kan det kanskje hjelpe med healing. Eller hvis du har noen du kan snakke med som ikke er dømmende?

Jeg har ganske god erfaring med å bare snakke med mine venner og stille de riktige spm, få igang den egne tankeprossessen for at de ser på problemer på en annen måte. Men har du noen som kan stille opp sånn?

Takk for svar igjen.

Nei, jeg har ingen jeg ønsker å bruke på den måten. De vennene jeg har skal få slippe det, både av hensyn til vennskapet og at jeg ikke ønsker å trekke dem med "ned" på noen som helst måte. For å si det sånn, jeg hadde heller gått til grunne enn at en venn hadde kommet i en vanskelig posisjon/fått det vanskelig ved at jeg hadde fortalt om det.

Skrevet

Hei.

Har du ikke mulighet til å oppsøke en privatpraktiserende terapeut? Da slipper du å gå gjennom fastlegen. Jeg har mer tro på dette enn alternativbransjen.

Hvis fastlegen din ikke tar deg på alvor, så ville jeg uansett vurdert å bytte lege. Ikke alle leger er dårlige, jeg har opplevd å bli tatt på alvor etter å ha bytta. Men jeg forstår at det er vanskelig å ha tillit til helsevesenet etter dårlige erfaringer.

Jeg har det omtrent som deg, så jeg kan kjenne meg igjen i det du skriver, men for meg har det blitt litt bedre. For meg har det hjulpet å ha noen å prate med, som kan være litt objektive. Venner er greie å prate med, men jeg har bedre erfaring med å prate med noen utenforstående, som unektelig har et litt annet perspektiv enn en venn. Men alle er jo ulike, så det er vanskelig å gi noen gode råd her.

Synes det er bra av deg å ta tak i det! :)

Anonym poster: 18190cffc52600fab0061d385bb3deb2

Skrevet

Forresten så tror jeg det kan hjelpe bare å ha noen å prate med om det, som aquiz skriver. Det er forståelig at du ikke vil bruke vennene dine til det, men det finnes da sikkert flere mennesker med lignende erfaringer ulike steder, f.eks. på nett. Det er nok ikke sikkert det er alt som skal til, men det er et forslag. Det finnes folk med erfaringer som ligner, som tross at de ikke har noen faglig kompetanse.

Anonym poster: 18190cffc52600fab0061d385bb3deb2

Skrevet

Min umiddelbare tanke da jeg leste innlegget ditt var at tankefeltterapi kanskje vil være en god metode for deg. Jeg har selv en utdannelse innen alternativ behandling, og tror det er mange veier til målet. Kan ikke noe om akkurat tankefelt, men du kan jo google litt og se om det er noe du vil vurdere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...