Gå til innhold

Tenker å fri til kjæresten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så ja,, overskriften sier det meste.. Jeg tenker på å fri til ham.. og jo mer jeg tenker på det jo mer får jeg lyst til å gjøre det!

Men jeg har jo så klart lyst å oppleve å bli fridd til da også.. og det er ikke et problem fordi jeg vet han kommer til å fri en eller annen gang på sine premisser.. Men han har spurt meg om hvorfor ikke jeg skulle fri til ham istedet? Og da sa jeg at hvis jeg gjør det så skulle det være et tegn på at det hadde gått for lang tid..

Vi har vært sammen i over 3 år, jeg er 20 han fyller neste måned.. og for øyeblikket er han i militæret.. Han dimmer i desember.. og jeg fikk plutselig en tanke..

Hadde det ikke vært litt gøy om jeg hadde reist opp til han i nord og fridd til ham i full uniform? Overrasket han på stedet?

Vil gjerne høre deres tanker og innspill.. fordi jeg er så usikker.. ikke på at jeg vil gifte meg med ham! Det er jeg helt sikker på. Men jeg vil samtid ha begge deler.. pose og sekk? Ja takk! Har dere hørt om et tilfelle hvor hun frir først også frir han siden? Eller er det for mye å forlange?

Vil bare kommentere at det har ikke gått for lang tid! Jeg bare syntes det hadde vært gøy å gjøre noe sånt.. Fordi vi er litt rare begge to.

Anonym poster: e7765617a772822f64ec48aeec21b1be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er litt drøyt tidlig å fri til en mann når dere er 20 år. Om dere ønsker å være sammen resten av livet så har dere jo god tid til å forlove dere. Klart det kan være dere holder sammen resten av livet, men det er langt fra sikkert. Det er en større sjangs for at det ryker pga alder. Jeg er ikke noe gammel dame som tenker at du ikke vet hva det vil si å elske noen.

Men jeg var sammen med min kjæreste i 6 år, vi bodde sammen i flere år, og vi hadde det veldig bra. På et halvt år snudde alt og det ble slutt. Man vokser rett og slett fra hverandre. Derfor ville jeg ventet en god stund til før en eventuell forlovelse.

• Liker 13
Skrevet

Hvorfor skal begge to fri? Hvis dere har bestemt at dere skal gifte dere så er det vel ikke noe poeng å spørre en gang til? Og har dere råd til et bryllup?

• Liker 1
Gjest oreokaka
Skrevet

Tøft om du gjør det! Lykke til! Jeg tviler på at han kommer til å fri etter at du har fridd, men herlighet....Forlovelse er koselig uansett hvordan det skjer!

• Liker 3
Skrevet

Vil bare kommentere at det har ikke gått for lang tid!

Anonym poster: e7765617a772822f64ec48aeec21b1be

litt usikker på hva du mener med dette? er du redd for at dere har vært sammen for lenge til at du kan fri?

Anonym poster: fa8f788a9b1e9995afb78ab3b0a3a9c0

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er litt drøyt tidlig å fri til en mann når dere er 20 år. Om dere ønsker å være sammen resten av livet så har dere jo god tid til å forlove dere. Klart det kan være dere holder sammen resten av livet, men det er langt fra sikkert. Det er en større sjangs for at det ryker pga alder. Jeg er ikke noe gammel dame som tenker at du ikke vet hva det vil si å elske noen.

Men jeg var sammen med min kjæreste i 6 år, vi bodde sammen i flere år, og vi hadde det veldig bra. På et halvt år snudde alt og det ble slutt. Man vokser rett og slett fra hverandre. Derfor ville jeg ventet en god stund til før en eventuell forlovelse.

Men slikt kan det jo gå i alle aldre. Og forlovelse er jo ikke giftemål da. Kan jo være forlovet i 2-3 år enda, til de er helt sikere og til de spart opp penger til bryllupet.

Om du er sikker på at han ville sagt ja, så hvorfor ikke ?

Håper ikke det ville skremme han med tanken på at han " har nesten ikke levd enda " .

• Liker 2
Skrevet

tok 10 år, 2 barn og 2 bikkjer til for at min skulle gå ned på kne.

jeg var inne på tanken å gjøre det selv, men jeg mener at det er mannens jobb.

3 år sammen, og dere er kun 20 år. gi det litt tid, og nyt heller det å være kjærester å leve livet litt sammen først.

så fort dere er gift så kommer spørsmålet om barn, og når det er gjort så er dere jo ferdig med det som er forventet.

er mye mer gøy å sitte på pinebenken og bare vente på spørsmålet :-P

• Liker 2
Skrevet

litt usikker på hva du mener med dette? er du redd for at dere har vært sammen for lenge til at du kan fri?

Anonym poster: fa8f788a9b1e9995afb78ab3b0a3a9c0

Nei! Beklager for misforståelsen.. Jeg sa til han at jeg ikke ville gjøre det med mindre det hadde gått for lang tid.. For egentlig så var jeg fast bestemt at det var opp til ham og fri.. Men så fikk jeg den ideen om å fri til ham rett før han dimmer fra Militæret.. jeg tenkte det hadde vært en god historie å fortelle barn og barnebarn engang..

Skrevet

Men slikt kan det jo gå i alle aldre. Og forlovelse er jo ikke giftemål da. Kan jo være forlovet i 2-3 år enda, til de er helt sikere og til de spart opp penger til bryllupet.

Om du er sikker på at han ville sagt ja, så hvorfor ikke ?

Håper ikke det ville skremme han med tanken på at han " har nesten ikke levd enda " .

Her er vi litt uenige. Forlovelse = LOVNAD om giftemål. Jeg mener man bør gjøre det innen et år, det er vel også vanlig skikk og bruk?

Å forlove seg for å forlove seg blir jo helt meningsløst.

• Liker 5
Skrevet

tok 10 år, 2 barn og 2 bikkjer til for at min skulle gå ned på kne.

jeg var inne på tanken å gjøre det selv, men jeg mener at det er mannens jobb.

3 år sammen, og dere er kun 20 år. gi det litt tid, og nyt heller det å være kjærester å leve livet litt sammen først.

så fort dere er gift så kommer spørsmålet om barn, og når det er gjort så er dere jo ferdig med det som er forventet.

er mye mer gøy å sitte på pinebenken og bare vente på spørsmålet :-P

Jeg har besteforeldrene hans som inspirasjon, og det tror jeg han har også siden han bodde hos dem da han vokste opp. Dem fant hverandre i slutten av tenårene og giftet seg 19 og 20 år gamle. I fjor feiret dem gullbryllups dag. Det ønsker jeg for oss. At en dag, mange år fra nå av, kan forhåpentligvis vi begge oppleve en slik spesiell dag sammen. Vi har snakket om barn, og han vil gjerne ha det nå, men jeg vil ikke ha barn utenfor ekteskapet.. Så Forlovelse i seg selv er jo et sted på veien med en mulig fremtid med ham. Det jeg egentlig venter spent på er å tilbringe resten av livet mitt med ham.

• Liker 1
Gjest Twelve12
Skrevet

Nei! Beklager for misforståelsen.. Jeg sa til han at jeg ikke ville gjøre det med mindre det hadde gått for lang tid.. For egentlig så var jeg fast bestemt at det var opp til ham og fri.. Men så fikk jeg den ideen om å fri til ham rett før han dimmer fra Militæret.. jeg tenkte det hadde vært en god historie å fortelle barn og barnebarn engang..

syns det er en veldig søt tanke.

Mannen min har kommentert til meg tidligere at han ikke hadde hatt noe imot hvis jeg fridde. Mannfolk liker å bli varta opp de også.

Syns du skal gjøre det jeg. Hvorfor ikke?!

• Liker 2
Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Jeg sier: Kjør på! :) Om det føles riktig for deg, ja, da er det riktig.

Man kan være for ung til å gifte seg når man er 30 og, alt ettersom hvor klar man er.

Spent på oppdateringer! ;)

• Liker 3
Skrevet

Her er vi litt uenige. Forlovelse = LOVNAD om giftemål. Jeg mener man bør gjøre det innen et år, det er vel også vanlig skikk og bruk?

Å forlove seg for å forlove seg blir jo helt meningsløst.

Forsåvidt enig, men når man er såpass ung og er i etableringsfasen så trenger kanskje ikke disse reglene være så strenge. Mtp. bryllup innen 1 år. Jeg synes forlovelse styrker et forhold om begge har virkelig lyst til å bli forlovet.

• Liker 4
Skrevet

Forsåvidt enig, men når man er såpass ung og er i etableringsfasen så trenger kanskje ikke disse reglene være så strenge. Mtp. bryllup innen 1 år. Jeg synes forlovelse styrker et forhold om begge har virkelig lyst til å bli forlovet.

Jeg er enig i at man ikke trenger å gifte seg når man er så ung, men da er det heller ingen grunn til å forlove seg. Det gir ikke mening å bare være forlovet. Det blir litt det samme som å bare være gravid. Uten å skulle få barn.

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor skal begge to fri? Hvis dere har bestemt at dere skal gifte dere så er det vel ikke noe poeng å spørre en gang til? Og har dere råd til et bryllup?

Vi har ikke bestemt at vi skal gifte oss.. Jeg vet bare at han vil det.. og at vi ikke har noen vanskeligheter om å snakke om det.. Det jeg mente var at jeg tenker på å reise opp til ham og fri, bare for å overraske ham ut av det blå.. men jeg har også lyst at han skal fri til meg.. Fordi han har nevnt at han har sett på fantastiske måter å fri på.. men så blir han irritert på seg selv og tenker "Hvorfor tenkte ikke jeg på det først?" også kan han ikke gjøre det.. fordi han har allerede sett det har blitt gjort..

Skrevet

Vi har ikke bestemt at vi skal gifte oss.. Jeg vet bare at han vil det.. og at vi ikke har noen vanskeligheter om å snakke om det.. Det jeg mente var at jeg tenker på å reise opp til ham og fri, bare for å overraske ham ut av det blå.. men jeg har også lyst at han skal fri til meg.. Fordi han har nevnt at han har sett på fantastiske måter å fri på.. men så blir han irritert på seg selv og tenker "Hvorfor tenkte ikke jeg på det først?" også kan han ikke gjøre det.. fordi han har allerede sett det har blitt gjort..

Jeg forstår ikke helt. Hvorfor fri hvis dere ikke skal gifte dere? Hva skal "det store spørsmålet" være da? "Vil du bli fridd til av meg, selv om det ikke betyr noe som helst?"

• Liker 3
Skrevet

Jeg er enig i at man ikke trenger å gifte seg når man er så ung, men da er det heller ingen grunn til å forlove seg. Det gir ikke mening å bare være forlovet. Det blir litt det samme som å bare være gravid. Uten å skulle få barn.

Jeg ser hvordan du tenker. Jeg ser det på en litt annen måte. å være forlovet betyr at du lover å gifte deg med noen, korrekt? Så hvorfor må det være innen ett år? Når man er gravid har man nødvendigvis ikke et valg om det varer i 9 måneder eller 6. Må innrømme at det hadde vært merkelig, til og med for meg, om vi begynte å bestemme hvilken dag barnet skulle bli født, hvor lenge man skulle ha det i magen.. om det var 2 dager eller 3 år..

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår ikke helt. Hvorfor fri hvis dere ikke skal gifte dere? Hva skal "det store spørsmålet" være da? "Vil du bli fridd til av meg, selv om det ikke betyr noe som helst?"

Det betyr alt. Jeg frir fordi jeg vil gifte meg med ham.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser hvordan du tenker. Jeg ser det på en litt annen måte. å være forlovet betyr at du lover å gifte deg med noen, korrekt? Så hvorfor må det være innen ett år? Når man er gravid har man nødvendigvis ikke et valg om det varer i 9 måneder eller 6. Må innrømme at det hadde vært merkelig, til og med for meg, om vi begynte å bestemme hvilken dag barnet skulle bli født, hvor lenge man skulle ha det i magen.. om det var 2 dager eller 3 år..

Hvorfor forlove og gifte seg i det hele tatt? Jo fordi det er skikk og bruk. Og når man først går den veien, så synes jeg at man skal følge disse skikkene. Det må i alle fall være et reelt løfte om ekteskap, så en ca dato må være minstekrav synes jeg. Og hvorfor sette en dato superlangt frem i tid? Det tar ikke SÅ lang tid å planlegge det bryllupet.

• Liker 1
Skrevet

Dere er 20 år, hvorfor kan dere ikke bare være kjærester som de andre på deres alder?

Hvorfor stresser dere sånn? Forholdet deres blir ikke mer seriøst selv om dere får ring på fingeren.

Anonym poster: 9309033f51fc189d7d6a42df586f4f89

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...