Gå til innhold

Dere som ikke bor sammen med kjæresten,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kontakt har dere iløpet av en dag?

Anonym poster: 7519f2180d112090d1b39c347be13b89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2-3 sms-er eller en tlf samtale om kvelden. treffes i helgene

Skrevet

Vi holder som regel kontakten jevnt via facebookchat på mobilen gjennom dagen, bor ikke i samme by, så vi møtes sjelden =\

Skrevet

Vi sees vel 5-7 dager uken selv om vi ikke bor sammen, så føles det sånn :) Og vi snakker enten i telefonen hver dag, eller sender en haug med meldinger :) Men det er spesielt når han er på jobb (reisejobb - borte alt fra 1 uke til 7-8 uker) Så når han er borte prøver vi å holde kontakten hver dag via facebookchatten, viber eller sms og når han har dekning telefonsamtale :)

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Snakker hver dag. Enten på sms/tlf/Facebook. Også sees vi alt fra 2-5 dager per uke :)

Skrevet

Vi er hos hverandre i helgene, å typ 1 ukedag. Nå mistet vi søndagene til å slappe av på. pga paintballtreninger..

Vi snakker ikke sammen hver dag, jeg synes det er trist, men om han ikke er den typen så skal ikke jeg pushe han. Prøvde engang å IKKE si noe til han, fordi det var alltid jeg som tok iniativet, å det tok jaggu meg 4 dager. Han har heldigvis bedret seg. :)

Skrevet

Varierer litt, ofte ringes vi kort først om morgenen før jobb/skole, gjerne litt sms gjennom jobb/skole-dagen, og når jeg er ferdig på jobb ringes eller sendes det litt sms, og gjennom kvelden ringes vi og sender sms litt av og på. Så de fleste dagene blir det en del kontakt, litt avhengig av hva slags planer vi har gjennom dagen. Kan også gå dager der vi ikke snakkes før om kvelden, men de er blitt ganske sjeldne. Ses hver helg i tillegg til noen ganger litt i uka - bor to timer ifra hverandre.

Gjest oreokaka
Skrevet

Min kjære er desverre i militæret i år, men de tre årene før det så vi hverandre hver eneste dag (med mindre en av oss var bortreist). Nå som han er i militæret sender vi meldinger når han har mulighet for det, og ringes som oftest 1 gang daglig. Heldigvis kommer han også hjem hver helg, eller at jeg drar opp til han. Koselig!

Skrevet

Sms' er ofte i løpet av dagen med små koselige mld som : elsker deg, muss , klem, o.l. Han kan plutselig ringe å si : ville bare fortelle deg at jeg elsker deg , å så legger han på :-) chatter og flørter litt på FB.

Vi snakker sammen på kvelden om hva vi har gjort i løpet av dagen og ønsker hverandre god natt ! Hender også at vi blir mer intim i samtalen og snakker om hva vi vil gjøre med hverandre når vi møtes :-)

Synes dette er romantisk, holder forelskelsen på topp og får meg til å føle meg elsket og verdsatt. Nå skal det sies at vi begge er ekstremt koseyke og kan ligge på sofaen og bare kose og puske med hverandre mens vi ser film eller fotballkamp !

Pga avstand, jobb og barn som bor hos 2 foreldre, har vi kun mulighet å bo sammen annen hver uke. Dvs jeg reiser og bor hos ham. Ikke optimalt men bedre enn helgebesøk.

Er grunnen til at du spør at du savner en form for kontakt ? eller får du 50 for dagen :-)

Skrevet

Vi treffes så og si hver dag uansett om vi ikke bor sammen. Sender også mms og sms iløpet av dagen. Ringes et par ganger dagen :)

Skrevet

Sender e-poster og sms'er til hverandre flere ganger om dagen. Hender også vi ringes.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

vi sender endel meldinger iløpet av en dag somregel og hvis han har det travelt på jobb(ikke får skrevet meldinger) så ringer han når han har noen minutter til overs :) vi treffes ca. hver dag også, eller hvertfall 5-7 dager i uken :)

Skrevet

Kjæresten bor fem timer unna, så da føler vi det er viktig å holde mye kontakt :) Vi sender smser gjennom hele dagen, så blir det telefonsamtale på kvelden/morgenen noen ganger i uka. Det funker veldig bra!

Skrevet (endret)

Hvor mye kontakt har dere iløpet av en dag?

Anonym poster: 7519f2180d112090d1b39c347be13b89

Det avhenger av hvor opptatt vi er på hver vår kant, men jeg har i løpet av de siste ni årene hatt fire forhold og det har variert.

En ringte daglig og ville vel helst at jeg skulle flytte inn til han, det irriterte meg at det skulle være middag kl. da og da og han forventet at jeg skulle følge klokka mht til middag selv om jeg ikke bodde der. Bodde i samme by, gangavstand.

Nr. 2 var ofte noen dager hos meg eller jeg var hjemme i hans bolig. Slitsomt i lengda, men ingen faste avtaler om å ringe eller sende meldinger og ofte noen dager fra hverandre. Bodde fem mil fra hverandre.

Den tredje var som nr. 2 med unntak av flere meldinger fra han, men det ble slitsomt, å måtte pakke for flere dager av gangen, huske på hva man har i kjøleskapet, ha to husholdinger, to boliger å holde styr på. Bodde i samme by.

Nå har jeg like så godt funnet ut at det beste er å ha gangavstand til den man er sammen med for å unngå å ompakke alt, det fungerer så langt bra i forhold til at det er enkelt.

Vi ringes ofte en gang per dag når vi ikke er sammen, eller en sms eller to, men ingen regel. Tror også jeg har et større behov enn han mht å ringe og sende meldinger, som jeg har inntrykk av at mange kvinner har, men har fått et mer distansert forhold til mobilbruk med årene. Og har ofte telefonen på lydløs, så ikke alltid jeg svarer om det ringer. Men ringer jo tilbake eller sender en melding hvis jeg er sliten og ikke oppdager at det har ringt før det er sent på kvelden.

Endret av Alvina
Skrevet

Vi bodde sammen før, og da hadde vi naturligvis kontakt hver dag.

Nå bor vi 2 timer unna hverandre, og det varierer litt på hvor mye tid jeg får til å pendle ned dit men som regel 2-3 dager i uka er vi sammen, men brått kan det gå to uker også uten at vi ser hverandre.

Vi har utrolig liten kontakt når vi ikke er sammen og er som regel jeg som kontakter han. Om han kontakter meg er det alltid en konkret grunn til det og ikke får å høre hvordan dagen min har vært.

Jeg kontakter han ca annenhver dag på facebook og veksler noen ord men ofte svarer han ikke, eller det tar lang tid. Hvis jeg ringer han bare for å ta en skravl føler jeg at han syns det er rart, så det er lenge siden jeg har gjort. Jeg kunne kanskje ønske han tok mer kontakt, eller sendte mer søte meldinger eller godnattmeldinger innimellom, men det plager meg ikke sånn veldig. Jeg tror det er vanskelig for han å ha kontakt via nett og tlf, mens han syns det er lettere når jeg faktisk er der.

I begynnelsen etter jeg flyttet trodde jeg jo forholdet begynte å dø ut siden vi hadde så liten kontakt og han virket så avvisende på chatten osv, men når vi er sammen har vi det bare fint så ser ikke lenger på det som et dårlig tegn, det er bare sånn han er!

Skrevet

Vi sender sms et par ganger om dagen, ringes om vi ikke treffes og treffes ca 4-5 dager i uka. Kunne godt tenke meg å se han hver dag, men pga jobb og andre planer så funker det ikke alltid. Men vi har jo kontakt hver dag :)

Skrevet

Vi pleier å tekste hverandre litt.. kansje utveksler 4-5 mld hver dag, men møtes jo sånn ca. hver kveld. Enten det er en date, eller bare kosekveld. Om vi ikke har tid / muligheten til å møtes snakker vi i tlf om kvelden så lenge vi orker. Rekorden vår er vel 3 timer i strekk.. Han var på en guttetur til Tyskland og jeg var hjemme og måtte passe niesen min.

Skrevet

Til vanlig sees vi 2 - 4 ganger i uken ca, kommer litt ann på hvordan vi jobber. Vi har ikke kontakt hver dag utenom, og det syntes jeg er helt greit. Hender vi sender noen mld på kveldstid, og en sjelden gang prater vi i tlf. Nå derimot er det litt annerledes siden han er langt borte på jobb. Da blir det selvfølgelig mye mer kontakt på tlf. ;)

Skrevet

Er sammen hver helg ca. Ringes 20min til 2 timer om dagen..Kommer an på.

Sender ikke så mange meld men det kommer ann på hvor mye vi ringes..

Anonym poster: e4e7d3d6f8f0705db1a9b38d0329d44d

Skrevet

Vi sees som regel bare i helgene på grunn av avstand. I ukedagene snakkes vi ca. annehver dag, noen ganger hver dag. Men det går sjeldent mer enn en dag i mellom. De dagene vi snakker sender vi maange sms'er fram og tilbake, så da blir det på en måte oppsummering om hva vi har drevet med de siste dagene ++ :) Ingen av oss liker å snakke i telefonen så derfor tar vi det over meldinger og det fungerer for oss.

I starten av forholdet gjorde dette meg sinnsykt usikker, fordi jeg følte vi gled for mye fra hverandre og at han ikke var så interessert osv, men jeg ville ikke mase på han. Nå vet jeg at det ikke er tilfelle. Men kan fortsatt bli nervøs om det går for lang tid uten at vi snakkes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...