Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet faen ikke hva jeg skal gjøre lenger. Er så lei. Jeg greier rett og slett ikke å være på skolen, men det er helt umulig å skulke. Er også utplassert hver fredag på jobb, noe jeg overhodet ikke trives med. Jeg klarer ikke å omgås andre mennesker. Så jeg lurer egentlig bare på hva jeg kan gjøre for å bli syk, og deretter få legeattest. Klarer ikke mer.

Anonym poster: 265209e81a13fb8b515f685023844f07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ungdummen nå til dags...

Seriøst, hold kjeft.

• Liker 6
Skrevet

Vet faen ikke hva jeg skal gjøre lenger. Er så lei. Jeg greier rett og slett ikke å være på skolen, men det er helt umulig å skulke. Er også utplassert hver fredag på jobb, noe jeg overhodet ikke trives med. Jeg klarer ikke å omgås andre mennesker. Så jeg lurer egentlig bare på hva jeg kan gjøre for å bli syk, og deretter få legeattest. Klarer ikke mer.

Hva er årsaken til at du føler det sånn da?

PS: Du kan ikke flykte fra problemene dine.

Skrevet

Er du deprimert?

Skrevet

Er du deprimert?

Selverklært.

Gjest marianne4388
Skrevet

Snakk med legen og få henvisning til psykolog. Mulig du kan få sykemelding mens du venter, men det er det opp til legen å finne ut av.

Lykke til :)

Gjest Twelve12
Skrevet

Hva er det du er deprimert for da? Er det noe spesielt som har skjedd i livet ditt, eller er du bare lei?

Hvis du virkelig er deprimert så må du uansett besøke legen din. Prat om det du sliter med så vil nok legen hjelpe deg videre. Evnt. henvisning til psykolog. Kanskje får du sykemelding alt ettersom hvordan situasjonen ligger ann

Skrevet

Snakk med legen og få henvisning til psykolog. Mulig du kan få sykemelding mens du venter, men det er det opp til legen å finne ut av.

Lykke til :)

Jeg har snakket med fastlegen og fått henvisning til BUP. Helt meningsløst. Etter det møtet lurer jeg fortsatt på hvilken effekt det hadde.

Skrevet

Hva fant dere ut på møtet da?

Absolutt ingenting.

Jeg foreslår at du går til en ordentlig psykolog i stedet for å snakke med hobbypsykologer. Det er uansett ikke et dumt tips; å ikke gi opp. Hvis du føler deg helt på bunn nå, og alt er så ille som det kan bli, da er det bare en vei å gå, sant? Oppover. Det høres klisjè ut, men det er faktisk sant. Du har mennesker som har slitt med depresjoner, angst, selvmordstanker i årevis, men så skjer det èn liten forandring og plutselig er livet tusen ganger bedre! Det er statistikk.

Men jeg har vært jo vært i kontakt med både BUP og ordentlige psykologer. Og nei, det er ikke sant at det går oppover fordi man er på bunn.

Gjest marianne4388
Skrevet

Dere kan jo ikke ha sittet på møte og bare glodd i veggen og sagt at her finner vi ikke ut noen ting?

Hvor lenge har du prøvd å snakke med BUP og de ordentlige psykologene?

Vet familien noe om dette?

Nå ble det mye spørring her, men det hadde vært litt lettere å sette seg inn i om du fortalte litt om hva de på BUP sier og hvorfor du ikke føler at det fungerer å få hjelp der.

Skrevet

Dere kan jo ikke ha sittet på møte og bare glodd i veggen og sagt at her finner vi ikke ut noen ting?

Hvor lenge har du prøvd å snakke med BUP og de ordentlige psykologene?

Vet familien noe om dette?

Nå ble det mye spørring her, men det hadde vært litt lettere å sette seg inn i om du fortalte litt om hva de på BUP sier og hvorfor du ikke føler at det fungerer å få hjelp der.

Jeg forteller, de sitter og ser ut som store spørsmålstegn og kommer med den vante «du må ikke gi opp, du har ikke så mye valg, sånn fungerer samfunnet»-replikken. Dette har jeg hørt så mange ganger før. Jeg får jo ikke noe hjelp.

Gjest marianne4388
Skrevet

Da må du si at det rett og slett ikke holder å sitte her og prate svada, kreve å få snakke med noen andre der eller gå tilbake til legen å få henvisning til vanlig psykolog.

Har du fortalt grundig og ordentlig alt du sliter med da?

Gjest marianne4388
Skrevet

Noen må da kunne hjelpe deg og! Men hvis du ikke er villig til å prøve og har bestemt deg for at det ikke går an å hjelpe deg er det desverre lite som kan gjøres...

• Liker 1
Skrevet

Tenker bare på morgendagen. Skole. Vil ikke.

DRA TIL HELVETE

Gjest marianne4388
Skrevet

Da får du bruke morgendagen på å skulke skolen og finne deg en jobb da. Så får du ta et friår til du klarer å gå på skolen igjen! Hvis skolen er hovedproblemet.

Og nå drar jeg til helvete, takk for meg!

Skrevet

Og nå drar jeg til helvete, takk for meg!

Den var egentlig til meg selv.

Skrevet

Den var egentlig til meg selv.

da er det jo heller ikke nødvendig å skrive det i et forum..

du virker ikke som du er interessert i hjelp, så da ser jeg heller ikke poenget i tråden din.

For meg virker du igrunn bare skole lei, og ikke interessert i å høre på fornuft. Det er faktisk bare en vei når du er så langt nede som du beskriver det, og det er opp. Har vært der selv.

Jeg hadde heller ikke mange venner på skolen men det endret seg når jeg kom ut i jobb. Så kanskje det er som marianne4388 sier at du burde kanskje ta et friår?!

Anonym poster: 92c2817f13e6648d4183f4025f912907

• Liker 1
Skrevet

Får ikke lov til å ta meg noe friår.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...