Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg lurer på om noen kan anbefale en shampoo mot gulskjær i håret? pris spiller ingen rolle, bare den gjør nytte for seg:)

Videoannonse
Annonse
Gjest linsina
Skrevet

Loreal Silver shampo eller TIGI silvershampo

Gjest NozMonster
Skrevet

for å fjerne gulskjær, må en tilføre lilla, som er komplimentærkontasten til gul, og dermed nøytaliserende.

En lillashampo/ sølvshampo gjør susen!

Jeg liker Redken sin, (og Joiko sin) ... ta turen til en frisørsalong, så blir du straks kvitt problemet :)

• Liker 1
Skrevet

L'oreal Silver shampoo, uten tvil. La den sitte i en stund før du skyller. Funket som bare det på meg. Men du må ha bleket/farget hår, den tar ikke gult i naturlige hårfarger fordi den ikke klarer å trenge inn når håret ikke er behandlet.

Skrevet

Alle disse shampoene med lilla pigmenter setter seg kun der håret allerede er lyst nok. Så jeg ender bare opp med lilla partier i håret + gule. Ikke særlig lekkert :P

Så pass på å ikke få shampo der håret ikke er gult.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner mange som bruker lillashampooen fra L'oreal, men har hatt to venninner som har prøvd en lillashampoo fra Lee Stafford, og den skal visstnok være mye bedre.

Den fra L'oeral kan venninna mi ha i håret i 20min uten at det blir lillaskjær. Hvis hun sitter over 5min med Lee Stafford sin i håret blir det lillaskjær. Altså, hørtes ikke så positivt ut det, det jeg mener å si er at den er mye mer effektiv. Venninne mine er veldig fornøyd med den.

Skrevet

Denne!

Den er supereffektiv, såpass at du må huske å skrubbe neglene og innsiden av hendene etterpå så du ikke blir blå ;)

• Liker 1
Skrevet

Fudge har en 'purple toning shampoo', men den er sterk... IKKE ha den i for lenge med andre ord, så synes jeg den tørker ut håret en del så ikke bruk for ofte. Men den funker, kanskje litt for godt...

Anonym poster: 509bd094c6260acd0e40e140eee59c81

• Liker 1
Skrevet

Joico sin er utrolig bra. Har selv jobbet med denne :) Om du lar den virke ett par minutter før du skyller demper den mye av det guleste. Bare pass på å ikke bruke den for ofte på veldig "hvitt" hår, da kan det få grå/lillaskjær ;)

Skrevet

Tusen takk for alle gode tips:) bestilte shampoen til fudge, da jeg kom over et billig tilbud. Men lurer på noe mer... jeg har jo stripet håret mitt i flere omganger, da jeg prøver å komme tilbake til min naturlige hårfarge som er blond.. ( hadde mørke brunt) Men det har gjort at håret får en litt skitten blondfarge... med noen partier som kanskje er litt mer bronsje farget. vil denne shampoen/eller lilla shampooo generelt fungere for meg da?

Skrevet

Blå shampoo fra de fleste merker skal funke fint. Det er bare å gå innom en frisør og spørre (pass på å kjøpe disse hos frisørene, ikke noe billiggreier fra butikken). De kan dessuten gi tips om hvordan det funker og om endelig resultat.

Jeg bruker blå shampoo selv om jeg er brunette - nettopp pga det siste spørmsålet ditt, at fargen er litt rødlig/bronsefarget. Og ja - blå shampoo hjelper til dette, ettersom den kjølner fargen og gjør den kaldere. Det er det denne shampooen går ut på, uansett hvilken farge du har: rødt, bronse/brunt, blondt/gyllent - den "roer ned" fargen og gjør den kaldere.

Skrevet

Denne!

Den er supereffektiv, såpass at du må huske å skrubbe neglene og innsiden av hendene etterpå så du ikke blir blå ;)

Støtter denne! Fudge redder mitt askeblonde hår med jevne mellomrom. Fantastiske saker! :laugh:

Skrevet

Tusen takk for alle gode tips:) bestilte shampoen til fudge, da jeg kom over et billig tilbud. Men lurer på noe mer... jeg har jo stripet håret mitt i flere omganger, da jeg prøver å komme tilbake til min naturlige hårfarge som er blond.. ( hadde mørke brunt) Men det har gjort at håret får en litt skitten blondfarge... med noen partier som kanskje er litt mer bronsje farget. vil denne shampoen/eller lilla shampooo generelt fungere for meg da?

Jeg kjøpte Fudge sin fordi jeg hadde farget håret mitt mørkeblondt, og det ble et litt unaturlig rødt skjær som jeg ville ha bort. Jeg fikk dempet dette en del med Fudge sin, så fargen ble litt kaldere. Nå har jeg lyse striper i håret og bruker den bare ved behov hvis jeg føler blondheten falmer litt, og er veldig fornøyd. Håper den fungerer for deg også, bare ikke ha den i for lenge :)

Anonym poster: 509bd094c6260acd0e40e140eee59c81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...