Gå til innhold

Fionel prøver igjen

fionel

Anbefalte innlegg

Jeg var livredd for å kjøre, og begynte med kjøretimene i mars i fjor, 22 år gammel. Jeg vil ikke si at jeg har sosial angst akkurat, men trives ikke særlig godt med fremmede mennesker (kjørelærer). Heldigvis fikk jeg en kjempekoselig kjørelærer, som jeg fungerte veldig godt med. I tillegg brukte jeg nesten et år på lappen (hadde oppkjøring i februar), jeg hadde en del kjøretimene samt øvelseskjørte masse med foreldrene mine. Fikk dermed kjørt masse, i tre ulike biler, og med tre forskjellige voksne. Det fungerte veldig bra for meg.

Nå har jeg lappen, men liker fortsatt ikke å kjøre :ler: Nå KAN jeg i alle fall kjøre hvis det er noe, selv om jeg helst ser at jeg slipper... :fnise:

Uff ja.. Det er vel bare å hoppe i det! DU er ihvrtfall heldig som har lappen da, sånn om du skulle trenge det liksom :) Det må jo være litt deilig :D Stolt av deg jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff ja.. Det er vel bare å hoppe i det! DU er ihvrtfall heldig som har lappen da, sånn om du skulle trenge det liksom :) Det må jo være litt deilig :D Stolt av deg jeg :D

Takk! :) Det er ganske greit ja. Hopp i det du, er sikker på at du klarer det :) Har du noe peiling på hvordan man kjører? Hvis ikke anbefaler jeg deg å ta med moren din til en stor og tom parkeringsplass. Søndager er fine dager. Lær deg pedalene, og hvordan du starter bilen, kjør et par meter, stopp, kjør et par meter... Se på giren, prøv å kjøre "så fort" at du må bytte fra 1. til 2. gir.

Kan du dette blir det nok lettere å ta første kjøretime, det er i alle fall mitt tips! Og ikke vær redd for å bytte kjørelærer hvis dere ikke passer sammen. Det merker du nok fort. Siste tips: mengdetrening. Kjør ofte! Kanskje bare 45 min hver gang. Få med deg moren din i starten, så får du kjøre med kjæresten når han blir 25 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Det er ganske greit ja. Hopp i det du, er sikker på at du klarer det :) Har du noe peiling på hvordan man kjører? Hvis ikke anbefaler jeg deg å ta med moren din til en stor og tom parkeringsplass. Søndager er fine dager. Lær deg pedalene, og hvordan du starter bilen, kjør et par meter, stopp, kjør et par meter... Se på giren, prøv å kjøre "så fort" at du må bytte fra 1. til 2. gir.

Kan du dette blir det nok lettere å ta første kjøretime, det er i alle fall mitt tips! Og ikke vær redd for å bytte kjørelærer hvis dere ikke passer sammen. Det merker du nok fort. Siste tips: mengdetrening. Kjør ofte! Kanskje bare 45 min hver gang. Få med deg moren din i starten, så får du kjøre med kjæresten når han blir 25 :)

Jaa det er nok lurt! Takk for gode tips :D Jeg har kjørt bil ved ett par anledninger.. ( sånn på hytta osv :P ) og jeg klarte og starte osv helt fint faktisk! Eneste minuset er at den bilen vi har nå og mamma sin er automat... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automat er dumt om man skal øvelseskjøre :/ Overgangen fra automat til manuell er ikke lett :P

Jeg tok lappen i 2007 som 18 åring, og var også som deg. Sosial angst, og livredd for å gjøre feil! Strøyk på 1. prøva fordi jeg kjørte for fort. 2. gangen besto jeg, enda jeg holdt på å kjøre ned ei dame med barnevogn. Kryss hvor en varebil hadde parkert i veien til høyre for meg. Hadde parkert helt uti krysset. Jeg kjørte over, og bak den hvite bilen kommer en barnevogn! Fikk nå bremsa :P

Førerkort er stress å ta, men jammen er det befriende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Automat er dumt om man skal øvelseskjøre :/ Overgangen fra automat til manuell er ikke lett :P

Jeg tok lappen i 2007 som 18 åring, og var også som deg. Sosial angst, og livredd for å gjøre feil! Strøyk på 1. prøva fordi jeg kjørte for fort. 2. gangen besto jeg, enda jeg holdt på å kjøre ned ei dame med barnevogn. Kryss hvor en varebil hadde parkert i veien til høyre for meg. Hadde parkert helt uti krysset. Jeg kjørte over, og bak den hvite bilen kommer en barnevogn! Fikk nå bremsa :P

Førerkort er stress å ta, men jammen er det befriende :)

haha for en opplevelse du må ha hatt :P er bra du ikke er skremt fra å kjøre mer da :D flink du som tok den når du var 18, skulle inderlig ønske jeg også gjorde det! Ihvertfall siden vi nå eier en bil jeg kan bruke daglig om eg ønsker fordi sambo har egen bil igjennom jobben og motorsykkel :) Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å lure litt på om EL er tidlig ute denne mnd, våknet opp kvalm i dag(noe jeg husker først nå at jeg alltid var før rundt EL) og det stikker skikkelig på eggstokken på venstre siden! (Kanskje ett godt tegn siden cysten eventuelt er på den høyre?) JIPPI! Pokker at jeg ikke tok El test i går..... Jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en test nå da? :) Jeg ble ikke skremt fra å kjøre mer nei :P Har nå hatt lappen i 5,5 år, og har ikke kræsja med noe annet enn rev, og har aldri kjørt av vegen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en test nå da? :) Jeg ble ikke skremt fra å kjøre mer nei :P Har nå hatt lappen i 5,5 år, og har ikke kræsja med noe annet enn rev, og har aldri kjørt av vegen :)

nå er jeg på jobb, men får ta en ikveld :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VET dere hva en ganske nær vennine av meg sa i dag ? ( samtalen gikk noe ala dette: )

- Hun : nååå hvordan gr det det med babylagingen da?

- Jeg: Joda, ikke akkuat så bra nå, men det ordner seg. ( mitt standar svar)

- Vel.. Du er jo den eneste jeg vet om som ønsker seg barn SÅ sterkt, og har alle planer om oppdragelse, utflukter, ting, hendelser osv planlagt.. Så kanskje du bare rett og slett ønkser dette for mye... Det er litt som karma vet du... Du har alltid ønsket deg dette såpass mye, at du rett og slett ikke kommer til å få det.. litt sånn som på film igrunn, at man må lære seg og ønske noe annet...

!!!!!!! FOR REAL !?!?!?! Jeg ble såå satt ut at alt jeg klarte å si var.. særiøst!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp:

Man sier da ikke sånt!! :sjokkert: :sjokkert:

Skjønner godt du ble satt ut av det. Shit for en hyggelig ting å si til en god venninne. :sjokkert:

Sender deg en god klem Fionel :klem::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde klikket!!!!!!! Er hun klar over hvor sårende det hun sier er?! Og hvor utrolig lite tankefult det er. Jeg hadde gått fra henne der og da.

:klem: til deg Fionel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så frekt!! Har også en venninne av meg som sa at jeg stresset så mye at jeg kom aldri til å bli gravid. 1. Vil påstå at jeg ikke stresser og 2. Hva tenker hun når hun sier slike ting.

Sånne folk må vi bare se bort ifra Fionel. Venninner som ikke får oss til å føle oss bra er ikke vits å ta vare på.

Stor klem til deg fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VET dere hva en ganske nær vennine av meg sa i dag ? ( samtalen gikk noe ala dette: )

- Hun : nååå hvordan gr det det med babylagingen da?

- Jeg: Joda, ikke akkuat så bra nå, men det ordner seg. ( mitt standar svar)

- Vel.. Du er jo den eneste jeg vet om som ønsker seg barn SÅ sterkt, og har alle planer om oppdragelse, utflukter, ting, hendelser osv planlagt.. Så kanskje du bare rett og slett ønkser dette for mye... Det er litt som karma vet du... Du har alltid ønsket deg dette såpass mye, at du rett og slett ikke kommer til å få det.. litt sånn som på film igrunn, at man må lære seg og ønske noe annet...

!!!!!!! FOR REAL !?!?!?! Jeg ble såå satt ut at alt jeg klarte å si var.. særiøst!?

Sånn er til å grine av!! Herregud :O

Hadde en lignende episode med ei som jeg trodde var en god venn.. Som etter SA'n sa: Var sikkert ikke meninga at du skulle ha baby nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det er helt sykt! Hun er selv mor til ei lita jente på 8 mnd... Hvordan i helvete kan du si/tenke sånn når du selv vet hvor stort det er å være mamma.. aarg.. Kjenner jeg ikke ble noe lei meg, men mer forbanna....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Fytti for en irriterende og unødvendig ting å si!! Jeg hadde blitt sååå lei meg :(

Folk burde tenke seg om minst 4 ganger før di sier noe som helst til andre om at "nå er det vel på tide å få barn".

Etter ett år som prøver, så kjennes det ganske sårt å få en slik kommentar gang på gang.. Vi prøver jo så godt vi bare kan alle sammen *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Ps: herlig å ha deg tilbake :) har vært lite aktiv selv i det sisste, og boikottet kg i starten som prøver. Men den gode gjengen som henger her inne, og all støtten man får er gull verdt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...