fionel Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #821 Del Skrevet 25. februar 2013 Det eneste som er litt kjip tanke, er om spiren sitter innen 3 mnd, også må jeg komme i ny jobb og fortelle at jeg er gravid... Men sånn er livet.. Jeg tror også dette er mye av grunnen til at spiren ikke sitter, rett og slett fodi jeg ikke har det noe bra i hverdagen. Og det grunner ene og alene i jobben. jeg er den som har vært der lengst, fordi alle som kommer, sier raskt opp igjen... Jeg er lei av å bli hakket på, og å gå rundt på tærne.. Jeg stiller alltid opp, jobber gjerne overtid om det trengst uten å be om NOE i gjengjeld.. Jeg får alltid høre at jeg er ALT for mye syk. ( jeg har aldri brukt opp alle egenmeldingene mine en gang altså..!!! Og jeg er så lei av å bli sett på som en dritt som bare skal "rydde opp" etter alle andre.. Den pedagogiske lederen på min avdeling er så flink til å fortelle at jeg bare er assistent, og skal hjelpe henne med det som trengs, ikke mer eller mindre... Alt hun ikke vil gjøre/fortelle/lage ja det får jeg beskjed om at jeg må gjøre.. JEg er så lei...... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 25. februar 2013 #822 Del Skrevet 25. februar 2013 Synd at det finnes sånne arbeidsplasser. Jeg tenker det er bare å komme seg vekk derifra fort som bare det. Når det er et så dårlig miljø, å du ikke har det bra der, så går det kun ut over andre ting, hjemme.. Jeg begynte i denne jobben jeg har for 1,5 år siden. Vi prøvde jo å få barn da. Å i og med at sjefen ikke har lov å spørre om du er gravid (trur også de ikke har lov til og spøøre om hvordan familiefremtiden din ser ut), så sa han til meg når jeg hadde fått jobben, at han venter igrunn på å få beskjed om at jeg er gravid. Dette siden jeg er i den alderen, har samboer og eier leilighet. Alt ligger liksom tilrette. Så han var forbredt før han ansatte meg. Å det trur jeg de fleste er forbredt på nå til dags når noen unge med samboer søker jobb Jeg syntes virkelig ikke det skal være en stopper for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 26. februar 2013 #823 Del Skrevet 26. februar 2013 Kom deg unna! Det der er ikke er arbeidsplass som fortjener deg og det skremmer meg at jeg kanskje kan ende med å la slike folk passe på mitt barn Huff. Si opp nå. Du finner jobb innen 3 mnd. Om det skulle feile kan du alltids gå på NAV og få hjelp. Jeg tror ikke det er noe problem. Du har erfaring og jobber i barnehager utlyses stadig vekk. Om du er redd for å stå uten jobb kan du begynne å søke allerede nå og heller si opp når du får en annen jobb. De fleste arbeidsplasser er inneforstått med oppsigelsestid. Da trenger du heller ikke involvere din nåværende jobb i jobbsøkerprosessen og kan sette opp referanser fra tidligere jobber. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #824 Del Skrevet 26. februar 2013 Jeg søkte på 3 jobber i går kveld siste frist for å si opp er torsdag!!! Å jeg klarer virkelig ikke se hva som er best for meg.. Er jo så utrolig utrolig glad i barna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miia Skrevet 26. februar 2013 #825 Del Skrevet 26. februar 2013 Dette var trist lesing fionel dessverre vet jeg selv hvordan det er å grue seg til jobb hver dag og bli hakket på av sjefen. Jeg har vært i min jobb i over 3 år nå, og har søkt etter ny i snart ett år uten hell, så jeg tørr ikke si opp jobben min før jeg får noe nytt Nå bor jeg på en plass med stor arbeidsledighet og mange andre søkere så det føles bare helt umulig av og til! Jeg håper du får en ny jobb så du kan trives i hverdagen din, for å ha det sånn unner jeg absolutt ingen! Lykke til fionel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 26. februar 2013 #826 Del Skrevet 26. februar 2013 Jeg jobber som ped. leder og jeg syns det er helt grusomt at du blir behandlet på den måten du blir. En av tingene jeg er utrolig takknemlig for er de fantastiske medarbeiderne mine. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal gjøres så stor forskjell på rollene når man er på gulvet. Barnehagen går ikke rundt uten et godt samarbeid mellom pedleder og medarbeidere, Jeg håper du finner et sted som verdsetter deg. For barnehagen er et sted hvor det kreves 110 % av deg og når du mistrives så klarer man ikke å yte i nærheten av det en gang . Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 26. februar 2013 #827 Del Skrevet 26. februar 2013 Huff, sånne sjefer er ikke inspirerende. Jeg lurer på hva de tenker på? Ønsker de ikke en god atmosfære på jobb, og medarbeider som trives? Stabilt miljø uten drama er det sjelden jeg hører om nå til dags. Fionel, forstår du er glad i barna, men om det er så ille; hva med deg selv og din selvrespekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #828 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Jeg e så alt for enig med dere sier alle sammen! Men så er det det at jeg er redd for å ikke få ny jobb.. Men så bor jeg i oslo, og det skal ikke være så vanskelig å få jobb her Jeg har sagt til meg selv i over ett år nå, bare jeg blir gravid og er ferdig med permisjonen, ja DA skal jeg finne meg ny jobb.. Men så kan man jo ikke styre når man blir gravid ( har jeg erfart ) Er bare typsik at den da sitter denne mnd, også er jeg 4 mnd på vei når jeg starter i ny jobb ( eventuelt) Også får vi ny ped leder til sommeren, og da tenker jeg kanskje da...? kanskje det blir mye bedre da!... æsj dette er utrolig frustrerende... Endret 26. februar 2013 av fionel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #829 Del Skrevet 26. februar 2013 Jeg som var så sikker på at det å si opp var det riktige på mandag.. I dag er jeg VELDIG usikker... kjip følelse, og ha alt for liten tid å bestemme meg på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 26. februar 2013 #830 Del Skrevet 26. februar 2013 Det er kun du som kan avgjøre, men jeg vil iallefall få råde deg til å tenke på deg selv og din egen helse. Hvis det er slik at situasjoenn virkelig går inn på deg, og hvordan det er å gå på jobb. Altså, jeg har da også dager der jeg helst ikke vil, men ellers er det helt greit. Jeg antar jeg prøver å si, hvor stor innvirkning har dette på deg og ditt humør? Hvordan påvirker det humør og energi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #831 Del Skrevet 26. februar 2013 Det er kun du som kan avgjøre, men jeg vil iallefall få råde deg til å tenke på deg selv og din egen helse. Hvis det er slik at situasjoenn virkelig går inn på deg, og hvordan det er å gå på jobb. Altså, jeg har da også dager der jeg helst ikke vil, men ellers er det helt greit. Jeg antar jeg prøver å si, hvor stor innvirkning har dette på deg og ditt humør? Hvordan påvirker det humør og energi? Jeg har jo noen dager som er gode.. Men det er dager hvor sjef ikke er på jobb. Jeg har fine dager på jobb, og jeg forguder disse barna mer en noe annet.. Men jeg er utrolig redd for å gå på intervjuer, starte i ny jbb osv.. Så jeg tror kanskje nesten jeg skal vente til høsten. Sommer i barnehager er gode uansett... Og dersom spiren ikke sitter til agust har vi bestemt oss for å søke om hjelp, og da er det vel kanskje ikke så lurt å ha startet rett i ny jobb ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 26. februar 2013 #832 Del Skrevet 26. februar 2013 Frustrerende og vanskelig ja, men det høres ikke sunt ut! Ville kommet meg langt vekk, hadde nok inne holdt ut til sommeren. Jeg tror det kan stemme at jobbforholdene dine kan gjøre det vanskelig for en spire å klamre seg fast, og jobben går jo ut over kjæresten din også. Er på tide å gå, kjære deg Ny jobb er jeg sikker på at du får! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 26. februar 2013 #833 Del Skrevet 26. februar 2013 Jeg stemmer i med Sullå =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #834 Del Skrevet 26. februar 2013 Ja det er kanskje på tide å legge dette kapittelet bak seg Veldig skummelt, men også en litt god tanke.. Guer meg VElDIG til hva sjefen vil si når jeg leverer oppsigelse da! DET Kan bli lite hyggelig... Også er det ikke det de sier da? At spiren sitter oftest når det egentlig "ikke passer" ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 26. februar 2013 #835 Del Skrevet 26. februar 2013 Hvis hun reagerer dårlig så er det iallefall en bekreftelse på at du har tatt det riktige valget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 26. februar 2013 #836 Del Skrevet 26. februar 2013 Jeg stemmer for oppsigelse, og ny jobb Det kommer nok til å gjøre underverker for prøvingen, det tror jeg. Å trives i hverdagen har myyye å si Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 26. februar 2013 #837 Del Skrevet 26. februar 2013 Dere må leve livet, så blir du gravid når det er "meningen", for å være litt klisje. Du har jo sagt selv at dere har satt livet litt på vent. Nå fortsetter livet ser du - i en ny jobb du trives i. Og hva den b&&%$> av en sjef sier, skal du gi den største blaffen i!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #838 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Takket være deres ord har jeg nå fått en "reality check" og skrevet oppsigelse!! IIk dette er så skummelt, men også så utrolig UTROLIG godt! Jeg har en angst for fremtiden, og merker at denne sjefen har "ødelagt" litt av min selvtilitt med tanke på arbeidslivet.. Men jeg ønsker og håper på en jobb hvor jeg kan gå hjem med en god følelse i magen, og ikke bare bruke hele dagen på å telle ned timer til jeg skal hjem Ja alle har kjipe dager i arbidslivet, men når de vonde dagene overgår de gode.. Ja da vet man vel innerst inne hva man skal gjøre... Jeg skulle bare ønske jeg hadde ne annen jobb å gå til om 3 mnd, men det ordne seg nok Jeg søker som en gud her jeg sitter, drømmen er butikk jobb. ( jobber i butikk før og savner det skikkelig) men jeg kan også veldig gjerne jobbe i barnehage Endret 26. februar 2013 av fionel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 26. februar 2013 #839 Del Skrevet 26. februar 2013 se, hun har allerede fått et grep om deg, tenk hva som hadde skjedd jo lengre du hadde blitt værende der! Keep us posted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #840 Del Skrevet 26. februar 2013 se, hun har allerede fått et grep om deg, tenk hva som hadde skjedd jo lengre du hadde blitt værende der! Keep us posted Ja jeg innså det etter deres kommentarer her som jeg har sagt tidligere, hva skulle jeg gjort uten kg Jeg leverer på torsdag, om jeg tør Så torsdag kveld syns jeg alle her inne skal ta seg en liten "Nett" skål med Og det som er så fint med nett vin, er at alle pregnant and pregnant to be kan skåle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå