Gå til innhold

Fionel prøver igjen

fionel

Anbefalte innlegg

Det er denne jeg brukte og den fungerte supert :)

Full klaff her iallefall...

Vi passet på å ha sex iallefall hver 2 dag i prøveperioden siden sperm lever i ala 48 timer :fnise:

Da skal jeg bestille denne :) blir nok til bruk i neste pp tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei dere.. Så på min vei mot ett sunnere liv. ( les: Kanskje det kan hjelpe litt på vei?? :fnise: ) Så tenkte jeg å begynne å ta mere vitaminer.. :) Til nå tar jeg omega 3 og folat.Men har nå kjøpt inn c vitamin ( C max) og mivi total. MEN så fant jeg ut at mivi total inneholder folat!? Og manskal jo ikke ta for mye av dette.. Noen som har noen meninger her??

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei dere.. Så på min vei mot ett sunnere liv. ( les: Kanskje det kan hjelpe litt på vei?? :fnise: ) Så tenkte jeg å begynne å ta mere vitaminer.. :) Til nå tar jeg omega 3 og folat.Men har nå kjøpt inn c vitamin ( C max) og mivi total. MEN så fant jeg ut at mivi total inneholder folat!? Og manskal jo ikke ta for mye av dette.. Noen som har noen meninger her??

Bare ta så mye folat du vil, det er vannløselig!

Det kroppen ikke bruke kvitter den seg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta så mye folat du vil, det er vannløselig!

Det kroppen ikke bruke kvitter den seg med :)

å så godt å vite :D er det noen andre vitaminer\mineraler eller lignende man burde unngå? Den mini total inneholder jo ALT :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ta for mye folat?

Høye doser av folat (over 1 milligram daglig) kan gjøre at man ikke oppdager vitamin B12 mangel. Et symptom på vitamin B12 mangel er anemi (for lite røde blodlegemer, blodmangel). Folat vil hjelpe på anemien, men ikke på selve vitamin B12 mangelen som i ytterste konsekvens kan gi skader på nervesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å så godt å vite :D er det noen andre vitaminer\mineraler eller lignende man burde unngå? Den mini total inneholder jo ALT :P

Om du googler hvert enkelt vitamin så vil du se hvilke som er vannløselige og hvilke som er fettløselig.

De som er fettløselig skal du ikke ta for mye av, men de som er vannløselige er det ingen fare å ta for mye av.

Dette lærte jeg ihvertfall når jeg gikk på skolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så man kan fø i seg for mye folat altså... Hm.. Skummelt å skulle spise vitaminer tilpgmed nå :P haha jaja får holde meg til folatpillene og omega 3 jeg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man kan fø i seg for mye folat altså... Hm.. Skummelt å skulle spise vitaminer tilpgmed nå :P haha jaja får holde meg til folatpillene og omega 3 jeg da :P

Her står det at man ikke kan det:

http://www.lommelegen.no/artikkel/derfor-b%C3%B8r-du-ta-folat

Mye forskjellig info ute å går :P hehe..

Holder meg uansett til det som sto i lærebøkene, samt at de på apoteket sa at det ikke var farlig å få i seg for mye folat.

Har du sett hvor mye folat det er i de andre pillene?

Jeg tar TrioBe tilskudd som inneholder 0,8 mg folat. Altså dobbel mengde av de man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at du skal være forsiktig med A, D, E og K vitaminer, mens B og C kan du ta så mye du vil av! Alt det andre vet jeg faktisk ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fionel, har lest gjennom dagboken din nå og jeg håper virkelig det klaffer for dere snart!

Bare ett lite spørsmål.. Har dere sex helt til du får TR på besøk? Det kan jo være du har sene eggløsninger? Jeg hadde jo en kjemisk graviditet nettopp, og i følge den andre tegn hadde jeg EL på dag 27! Testet positivt 11 DPO.. Jeg visste jeg hadde sene eggløsninger, men ikke sååå sene liksom :ler: kan det være dette dere bommer på kanskje? Bare noe jeg ville kommentere i tilfelle :)

Krysser fingrene for dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fionel, har lest gjennom dagboken din nå og jeg håper virkelig det klaffer for dere snart!

Bare ett lite spørsmål.. Har dere sex helt til du får TR på besøk? Det kan jo være du har sene eggløsninger? Jeg hadde jo en kjemisk graviditet nettopp, og i følge den andre tegn hadde jeg EL på dag 27! Testet positivt 11 DPO.. Jeg visste jeg hadde sene eggløsninger, men ikke sååå sene liksom :ler: kan det være dette dere bommer på kanskje? Bare noe jeg ville kommentere i tilfelle :)

Krysser fingrene for dere :klem:

har du lest hele:O wow! Takk for det :D:D had vi holder på fra siste dag til første dag :) keg har ihvertfall lært meg at ting tar tid!! :P hhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er en kjip dag! Våren er halveis kommet til byen. Folk går med solbriller og smiler hele tiden... Jeg har alltid elsket våren, men ikke nå lenger... Jeg vil ikke ha vår... Vår betyr mai, og mai betyr noe som skulle vært som ikke blir :( æsj jeg vil hoppe over vår og gå rett til august :/ pytt pytt, ikke noe å gjøre noe med det :) ha en god dag alle sammen <3 det fortjener dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det sånn at dere har planlagt en romantisk kjæresteferie i mai? I så fall syns jeg dere burde gjøre det, for å ha fokus på noe som er litt mer hyggelig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du lest hele:O wow! Takk for det :D:D had vi holder på fra siste dag til første dag :) keg har ihvertfall lært meg at ting tar tid!! :P hhe

Hehe ja, jeg hadde litt time to kill på nattevakta :ler:

Jeg tror dette blir en bra PP altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære fionel.. Selv om mai snart kommer, må du ikke miste positiviteten og de gode tankene jeg har sett deg ha (avogtil iallefall) :hjerte: Skjønner at det er utrolig tungt, og at denne tiden vil være sår for dere.. Støtter pyntestøv sitt forslag med en romantisk ferietur i mai! Tenk så godt å komme seg bort, og kanskje finne på noe skikkelig spennende som får fokuset bort fra prøvingen? :)

Jeg føler med deg, fionel, og håper virkelig at det snart løsner for dere, for det fortjener dere :hjerte: Håper dere får en hyggelig helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du tenker slik Fionel, selv om jeg ikke har forutsetninger til å forstå det fullt og helt. Jeg håper at det har klaffet igjen innen mai, det ville nok gjort våren litt lysere. Likevel håper og tror jeg at du har nok gode og positive tanker inni deg, til at dere kommer gjennom mai måned uansett hva! Fokuser på hverandre og det dere har, og ikke på det som ikke ble... Tenker masse på deg! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt rørt av dere alle sammen, og jeg vil aldri kunne takke dere nok for all støtte, kommentarer og klemmer dere stiller opp med! Jeg hadde nok taklet denne prosessen mye dårligere hadde det ikke vært for dere!! Hvem kunne trodd at "nett" venner kunne bety så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...