AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Som vanlig er jeg litt sent ute...skal lage en quiz til en reunion til helga, med fokus på hva som var nyheter, aktuelt, trendy ,populær musikk o.l i årene 1989 - 1991, som var de 3 åra vi gikk på ungdomsskolen. Noen som kan hjelpe meg med spørsmål jeg kan stille? Anonym poster: f3c52a55378500a54314bf9444143bd4
Gjest Alea Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 @Hva kalles krigen som varte fra 1945-1991? svar: den kalde krigen @Hvem var motpartene i denne krigen? svar: Sovjetunionen og deres venner/alliert(Østblokken) vs USA og deres allierte(vestblokken). @Hvilken dato "falt" berlinmuren? svar 9 nov 1989(eventuelt kan du spørre om bare året,eller om hva berlinmuren holdt separert(øst og vesttyskland) nå kommer jeg ikke på så veldig mye av hva som var pop musikk i de årene fordi da var jeg knapt 3 år selv, hadde det vært i slutten av 90 tallet kunne jeg ramset opp mye. Du kan jo spørre feks om div grupper du husker? la oss si feks hvis det hadde vært fra "min" barneskoletid ville kanskje et spm vært "nevn 3 sanger fra spice girls" eller "hva het medlemmene i spice girls"etc. I nyhetene så er det "lettere"for det var mye som skjedde med bla sovjentunionens fall, berlinmuren samt mer, og spm kan være feks hvem som var president i usa eller statminister i norge på den tiden? hva kalles et spesiell populær bok/spill etc fra det og det året? som sagt så må jeg nesten google hvis jeg skal gi noe svar ang musikk el mote fra de tre årene for jeg husker nok ikke tilbake til da jeg var 3 år:)
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Takk for gode tips. Google, ja...smart! Her finner jeg nok mye stoff jeg kan lage spørsmål fra Anonym poster: f3c52a55378500a54314bf9444143bd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå