AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg har nå innsett at jeg har blitt mer lubben enn jeg noen gang har vært hittil, og det vil jeg få en slutt på. Jeg vil tilbake til sånn jeg var FØR dette samboerskapet. Hadde jeg bodd alene hadde ikke dette vært noe problem, men når man bor sammen med noen som fyller skapene med brus og godsaker, er det faen ikke lett:( Og middagene er den verste biten, hva skal man spise når jeg vil ha noe sunt, men han vil gjerne ha noe som inneholder brød o.l.? Det hjelper ikke at begge er av det kresne slaget heller.. Frokosten er vel det sunneste måltidet jeg har i løpet av dagen, for da spiser jeg alene. På kveldstid har samboer gjerne lyst på noe godt, så da kjøper han boller, kjeks eller noe i den duren. Og med viljestyrke som en banan, spiser jeg alt som ligger foran nesa på meg.. Noen som har det på samme måte? Anonym poster: 6dd000fb90d682045df01d7cda23ff08
Inwe Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg har det litt på samme måte, bortsett fra at det ikke får i søtsaker på kveldene hos oss. Samboeren vil helst spise som han alltid har gjort og gidder iallefall ikke trene. Hos oss er det somregel jeg som lager middag og dermed også jeg som bestemmer, vil han ha noe som ikke jeg vil spise så får han lage det selv. Hender også vi har forskjellig tilbehør, jeg tar en salat når han hat hvitløksbrød til kylling og slikt. Trening liker jeg å gjøre uten han, blir liksom dagens "meg"-tid Når det kommer til søtsakene på kveldene så må du bare la vær å spise det. Det går rett og slett bare på viljestyrke. Ta deg noe frukt? Jeg for min del har mindre og mindre lyst på brus og søtsaker etter at jeg kuttet det ut i hverdagene søtsaker hver kveld bør vel egentlig ikke samboeren din drive med heller, men det vet han nok og man kan ikke nekte en voksen mann å spise ting..
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg har det litt på samme måte, bortsett fra at det ikke får i søtsaker på kveldene hos oss. Samboeren vil helst spise som han alltid har gjort og gidder iallefall ikke trene. Hos oss er det somregel jeg som lager middag og dermed også jeg som bestemmer, vil han ha noe som ikke jeg vil spise så får han lage det selv. Hender også vi har forskjellig tilbehør, jeg tar en salat når han hat hvitløksbrød til kylling og slikt. Trening liker jeg å gjøre uten han, blir liksom dagens "meg"-tid Når det kommer til søtsakene på kveldene så må du bare la vær å spise det. Det går rett og slett bare på viljestyrke. Ta deg noe frukt? Jeg for min del har mindre og mindre lyst på brus og søtsaker etter at jeg kuttet det ut i hverdagene søtsaker hver kveld bør vel egentlig ikke samboeren din drive med heller, men det vet han nok og man kan ikke nekte en voksen mann å spise ting.. Problemet er at jeg hater frukt:p Han trener da, det skal han ha. Der er han nok flinkere enn meg også. Jeg har kutta ut godteriet, har ikke spist det på flere måneder nå, men er svak for alt annet også.. Jeg har også en tendens til å droppe middag fordi jeg kommer hjem så sent på enkelte dager, da frister det mer å se på tv enn å lage mat. Og han lager hvertfall ikke mat, og han blir grinete hvis han ikke spiser. Vanskelig dette altså.. Anonym poster: 6dd000fb90d682045df01d7cda23ff08 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #4 Skrevet 17. oktober 2012 Men det finnes jo andre ting enn frukt som er godt. - Hva med vaniljekesam med bær? - Eller du kan lage gelé med funlight saft (så og si 0 kalorier) - Smoothie? - Grønnsaker med dip - Sukkerfri drops og tyggis - Kjøp sukrin og lag din egen bakst/cookies/konfekt som er sunnere. - Skyr med musli Om han absolutt vil ha pizza til middag, så kan du bare spise et stykke, og heller pøse på med mye salat. Ha alltid tilgang til en skål med salat i kjøleskapet, da er det mye lettere å legge ved siden av middagen. Om han vil ha brødmiddager som for eksempel kyllingsandwich/baguetter, så kutter du det ut. Brødet kan du bytte ut med salat. Det samme gjelder ris og poteter. Når han kjøper noe godt på kvelden, så er det bare å kutte det ut. Du må ikke spise det, selv om han spiser. Jeg VET det er vanskelig, men sånn er det. Du kan lage deg noe annet som er sunnere (feks det jeg skrev helt opperst) Du kan trene på egenhand, når han ligger på sofaen eller gjør andre ting. Ta deg en joggetur, eller bruk vekter hjemme. Alt hjelper på. Anonym poster: 2d4a4d37d98ef13bf10cb5604016bf7b
Inwe Skrevet 17. oktober 2012 #5 Skrevet 17. oktober 2012 Problemet er at jeg hater frukt:p Han trener da, det skal han ha. Der er han nok flinkere enn meg også. Jeg har kutta ut godteriet, har ikke spist det på flere måneder nå, men er svak for alt annet også.. Jeg har også en tendens til å droppe middag fordi jeg kommer hjem så sent på enkelte dager, da frister det mer å se på tv enn å lage mat. Og han lager hvertfall ikke mat, og han blir grinete hvis han ikke spiser. Vanskelig dette altså.. Anonym poster: 6dd000fb90d682045df01d7cda23ff08 Bli med han på trening da vel? Du må ikke droppe middagen, da frister jo bollene eller kjekken bare mer. Spis deg god og mett på masse proteiner, grønt og litt karbo tar ikke lang tid å lage eller. Jeg er ofte hjemme sent fra jobb, da steker jeg feks litt kyllingfilet, koker opp fullkornspasta, tilsetter litt pesto og masse masse rødløk og agurk. Tar meg ca 10 min også spiser jeg det foran tven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå