Gå til innhold

Revisor


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som er revisorer her inne og som har lyst til å fortelle meg litt om studiet, hvordan det er med jobber og om det er et godt betalt yrke.

Skal søke på skole, men er veldig usikker på hva jeg skal søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Lala (ikke innlogget)
Noen som er revisorer her inne og som har lyst til å fortelle meg litt om studiet, hvordan det er med jobber og om det er et godt betalt yrke.

Skal søke på skole, men er veldig usikker på hva jeg skal søke.

Er ikke revisor, men blir studerer for å bli siviløkonom.

Vi kan også jobbe med revisjon. Kan også ta høyere revisor etter siv.øk.

Hentet fra BI Sandvikas hjemmesider:

Revisorstudiet forbereder deg til en yrkeskarriere innen revisjon, regnskap og økonomistyringsfunksjoner. BIs revisorutdanning er anerkjent og du står sterkt når du skal søke jobb. Våre årlige undersøkelser viser at så godt som alle med fullført revisorstudium de siste årene, har fått en relevant jobb innen tre måneder etter fullført studium.

Om studiet

Revisorstudiet er en praktisk, yrkesrettet utdanning. Det gir deg den nødvendige teoretiske bakgrunn for å utføre en registrert revisors oppgaver av regnskapsmessig og revisjonsmessig art – både i næringslivet og i offentlig sektor. Revisor benyttes også ofte som rådgivere på områder som regnskap og skatt. Det stilles strenge krav til revisor både med hensyn til faglig innsikt og yrkesetikk.

NB! Fagene som er listet opp i høyremargen er fagene som tilbys studieåret 2003/2004. Studiene er under revisjon, slik at fagsammensetningen vil endres noe til studiestart 2004. Oppdaterte fagutlistninger legges ut i august 2004.

Målet med studiet

Revisorstudiet er en treårig økonomisk-administrativ utdanning. Studiet skal gi innsikt i grunnleggende økonomiske, sosiale, kulturelle og politiske prosesser gjennom fagområder som bedriftsøkonomisk- og samfunnsøkonomisk analyse, jus, informasjonssystemer og offentlig administrasjon, med spesiell fordypning i revisjonsfagene skatterett, rettslære og revisjon. I løpet av de siste par årene har markedsføringsfag og organisasjonsfag kommet inn i studiet.

Emneområde

Et emneområde består av ett eller flere nært beslektede kurs innenfor et fagområde. Emneområdet Matematikk består f.eks. av to kurs og emneområdene Mikroøkonomi og Innføring i revisjon av ett kurs hver. I eksamenssammenheng betyr "emneområde" en del av studiet som skal rapporteres med én samlet karakter. I Matematikk med to kurs blir det altså gitt én endelig karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet revisor fra BISandvika, men jobber med regnskap nå! Fant ut at det passet meg bedre..Men studiet er helt ok og man tjener ganske greit! Hvordan det er med jobber er jeg ikke helt sikker på nå, men mange blir tatt opp som traineer i de store selskapene underveis i studiene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...