Dullum Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg går for tiden et 5-årig lektorstudie og har sånn smått begynt å tenke på hva som er verdt å gjøre etterpå. Her om dagen var det noen som snakka om at dersom man jobber som lærer i Finnmark og Nord-Troms så slettes en betydelig andel av studielånet ditt hvert eneste år. Stemmer dette? I så fall, er det noen som har erfaring med å bo, skaffe bolig eller rett og slett å jobbe i Finnmark? Spesielt om det er noen her som faktisk har FLYTTET sørfra og dit. Kjenner det virker ganske søkt, men jeg tror likevel det kunne vært kult å prøve + at å fjerne studielånet må være en lettelse uten sidestykke! Så ja, noen som kjenner til, eller har benyttet seg av dette? 1
Strixvaria Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Dersom man bosetter seg i Finnmark/Nord-Troms (folkeregistrert og yrkesaktiv), kan man få slettet 10% av studiegjelda/ max 25 000 kr hvert år. Det står mer om det her. Jeg lurer på å gjøre det selv
Dullum Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2012 Dersom man bosetter seg i Finnmark/Nord-Troms (folkeregistrert og yrkesaktiv), kan man få slettet 10% av studiegjelda/ max 25 000 kr hvert år. Det står mer om det her. Jeg lurer på å gjøre det selv Så det gjelder for alle yrkesgrupper? Fett!
Strixvaria Skrevet 17. oktober 2012 #4 Skrevet 17. oktober 2012 Ohyes Men pass på da, så jeg ikke tar lektorjobben først
Dullum Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2012 Ohyes Men pass på da, så jeg ikke tar lektorjobben først Hah, etter det jeg har hørt er det ikke akkurat trangt om plassene i Finnmark x)
Strixvaria Skrevet 17. oktober 2012 #6 Skrevet 17. oktober 2012 Hah, etter det jeg har hørt er det ikke akkurat trangt om plassene i Finnmark x) Nei, det er nok plass til flere oppi der ;P
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 17. oktober 2012 #7 Skrevet 17. oktober 2012 Eg gjorde det eitt år... Du får sletta studiegjeld, lågare straum, høgare barnetrygd og offentleg transport er mykje billegare enn sørpå. Grensa for ytingane er Sørresia kommune. Men eg klarte berre eitt år... Mørketid og noko anna som gjorde at eg flytta sørover Trur heller ikkje det er vanskeleg å få jobb eller hus der oppe.... Lykke til!
Dullum Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 17. oktober 2012 Damn, dette høres jo dritbra ut! Kanskje det blir finnmarking av meg om noen år! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå