Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på om det er noen der ute med samme problem som meg. Har vert prøver sider april. har vert igjennom et fersk forsøk og et frys. begge negative. så etterfulgt av to avbrutte forsøk. et pga for store follikler og ene pga blødning fra ei cyste som måtte fjernes.

Men det som eg sliter med er blødninger i tillegg til mens.

Har gått på progynova fra blødning dag 1 til dag 12. Så har det jo blitt avbrutt, og eg får beskjed om å vente på blødning. Den første gangen kom det ei frisk blødning som varte i to dager( ringte og prata med dei og vi vart enige om å starte på medisiner neste mnd) men ti dager etter den første blødninga der, så kom mensen med smerter og det heile. Ringte inn og starta med en gang på tabletter.

Avbrutt igjen etter tolv dager.

Denne gangen tenkte eg at blødninga som kom etter ti dager berre var falsk den og. Det rare er at den varte i 11 dager( men uten smerter og kjentes ikkje ut som mens) litt mindre blødning dag 12, men begynnendes smerter. så dagen etter der kom messmerter pluss blod igjen.

Blir så utrulig forvirra og føler ikkje at sykehuset er flinke til å hjelpe meg. Dei reaagerte på at eg hadde blødd så lenge, og skulle snakke med en lege som sku ringe oppatt. eg starta på tabletter i dag tidlig, men er usikker på om eg skal fortsette. Har ikkje hørt fra legen, så dei har nok glemt å ringe.

Fortvila, for vil så gjerne at det skal klaffe snart:(

Noen andre som har lignende erfaringer med progynova osv..

Mvh threse

Anonym poster: fa44fa60b155e9b48495c2f3649845f0

Anonym poster: fa44fa60b155e9b48495c2f3649845f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har dessverre ikke den typen erfaringer. Men ønsker å gi et par innspill likevel.

Ved forsøk i det offentlige blir det en veldig teknisk prosess. De har ikke tid og økonomi til tilstrekkelig oppfølging, og man faller fort litt igjennom dersom man avviker fra normalen. Dersom ditt spesifike problem blir dårlig ivaretatt er det som regel best å gå privat.

Mitt andre innspill er at det høres ut som om kroppen din trenger en pause, og å stabilisere seg igjen. Akkurat nå bør du ikke bli for utålmodig, men gi kroppen din tid til å fikse dette selv. Medisinene rister veldig godt i kroppens normale hormonbalanse, og dersom man går på nytt forsøk før kroppen er klar opplever man gjerne det du opplever nå - flere misslykkede og avbrutte forsøk.

Skrevet

Takk for innspill:)

Kjenner meg litt stressa skal eg innrømme. vil ha med meg kver einaste sjanse. men kjenner at eg er sliten psykisk og fysisk.

Og eg er ikkje fornøgd med det offentlige. Eg har følelsen av at det er et samlebånd der alt skal gå fort og bare bli ferdige med det. Dei har ikkje tatt meg alvorlig når eg forteller om blødninger utenom mens. Men akkurat denne gangen skulle ho snakke med legen om det. men selvfølgelig ringte dei ikkje oppatt:(

Iperioder slapper eg av, men med ein gang det nærmer seg, og eg lurer på korti mensen kjem osv, blir eg så stressa:(

skal ringe dei i måra og få et ordentlig svar med dei.. men frister å gå privat. Men så er det det at vi har frysen full av embryo..

Skrevet

Jeg forstår følelsen, jeg har vært der fire ganger... og alle periodene i mellom. I det hele tatt over 1,5 år fra henvisning ble sent til dags dato.

Men det jeg har lært meg er å få en stor respekt og forståelse for de offentlige klinikkene. Dette er ikke et prioritert område, det å få barn er ikke en menneskerett eller sykdom. De gjør det de kan, med politisk motstand og elendige budsjetter. Til tross for lange telefonkøer og lite tilpasset behandling har jeg følt at sykepleiere og leger har sett meg, og bryr seg. Kanskje ikke på første forsøk, da var jeg en av mange. Men når problemene tårnet seg opp ble jeg husket på og fikk mange fine ord.

Skrevet

Håper det lykkes snart for deg:)

For oss begge:)

Kjenner det hjalp å få skrivd ned frustrasjonen min.

Kan eg spørre ka som gjer at du må ha prøverør?

Her er det tette eggledere og endometriose.

Skrevet

Håper det lykkes snart for deg:)

For oss begge:)

Kjenner det hjalp å få skrivd ned frustrasjonen min.

Kan eg spørre ka som gjer at du må ha prøverør?

Her er det tette eggledere og endometriose.

En kombinasjon av dårlig eggkvalitet og dårlig sædkvalitet. Jeg skrev nettopp ett innlegg om det i prøverdagboka mi, som det er link til i signaturen.

Det hjelper å skrive. Jeg skriver både på egen PC, og på nett. Man kan bli sprø av mindre enn å gå gjennom dette her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...