Gå til innhold

Hva er ditt beste argument for å kjøpe nye sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt beste argument for å kjøpe nye sko? Kanskje når du nettopp har kjøpt et nytt par, eller kjæresten klager på skosamlingen din.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er mine 3 argumenter:

1. At jeg skal unne meg det
  2. Spart lenge til akkuratt de skoene
  3. Belønne meg selv for en innsats

Skrevet

De gamle er utslitt. Jeg trenger et par som er slik som disse mht. høyde og farge, antrekkene mine blir ikke komplett uten.

• Liker 1
Skrevet

Trenger man argumenter for å kjøpe sko da? :fnise:

• Liker 4
Skrevet (endret)

Fordi jeg vil ha de.

Jeg trenger aldri å rettferdiggjøre et skokjøp for meg selv, fordi jeg kjøper kun sko om jeg faktisk har råd til de. Om kjæresten skulle stikke nesa si i mine skokjøp hadde jeg sikkert kunnet liste opp ting han kjøper som jeg kanskje ser på som unødvendig.

Jeg har for øvrig en skosamling på ca. 150 par. .:biggrin:

Endret av Zaphireh
Gjest Loverdose
Skrevet

Jeg blir lykkelig når jeg får kjøpe meg et nytt skopar. True story. Så da ser jeg ingenting galt i et nytt par i samlingen. :biggrin:

Skrevet

Hvis jeg ser noen fine sko jeg liker så vurderer jeg å kjøpe, men ikke for enhver pris. :)

Skrevet

Eller når du skal melde deg på konkurransen på Nelly ;)

Anonym poster: 29e241306a4cea9282f2bb370caf98bc

Skrevet

De var fine, og jeg har ikke akkurat den fargen og den høyden...

Det var argumentet til meg selv. Mannen aldri noe, jeg bruker penger på det jeg vil bruke penger på.

Skrevet

Sokkene mine blir våte hver dag.

Anonym poster: 61ef02a4edcd372206dd5fd0b4bf0deb

Skrevet

Jeg har lyst på eller behøver de. Enkelt og greit,

Skrevet

Denne gangen blir det "jeg har ikke vintersko, jeg måtte kaste de forrige i våres da de var helt utslitte". True story.

Ellers sier jeg bare pent; jeg hadde lyst på de skoene.

Skrevet

Når jeg har behov for nye.Jeg har ikke skodilla,så jeg kjøper kun når jeg må-dvs behøver

Skrevet

Om kjæresten skulle stikke nesa si i mine skokjøp hadde jeg sikkert kunnet liste opp ting han kjøper som jeg kanskje ser på som unødvendig.

Jeg har for øvrig en skosamling på ca. 150 par. . :biggrin:

Stiller meg tvilende at du finner mange menn som har noe på høyde med det der med tanke på unødvendighet, hvor stor andel av skoparene har du brukt over fem ganger, 10-15%?

• Liker 3
Skrevet

Vel, jeg ser noen jeg liker, prøver dem, og så gir jeg det en ukes tid - tenker jeg på skoene (altså "de var så fine, de vil jeg virkelig ha", "de hadde vært kjekke å ha nå" o.l.), så kjøper jeg dem. Kanskje. Nå har ikke jeg akkurat tidenes skosamling: jeg eier 2 par converse (som egentlig skal kastes, da de snart tar farvel med sålene sine for godt), 2 par docs (det ene har jeg hatt i snart 4 år, og det andre kjøpte jeg forrige uke, da det så ut som om det var på tide med et nytt par, for å si det sånn) og 2 par treningssko (som er så stygge at det er pinlig - men jeg får meg ikke til å kaste dem fordi de er så gode å gå med), 1 par joggesko, samt 1 par bunadsko. Så jeg er ikke akkurat shoeshopoholic.. :fnise:

Kjøpte for øvrig MBMJ sneakerwedges her for et par uker siden - 3000 kr. Det rettferdiggjorde jeg med at de var superduperfinfine, at jeg aldri kjøper sko, status på "skogarderoben", og at det ville bli mitt aller første par designersko + at jeg hadde sikla på dem leeeeeenge :laugh:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg tror jeg hadde fått litt 'angst' dersom jeg måtte rettferdiggjøre overfor en mann at jeg hadde brukt mine penger til å kjøpe et par sko til mine føtter :fnise:

Skrevet

Jeg er så heldig å ha en mann som er like opptatt av klær og mote at jeg slipper å ha noe god forklaring :D

Han driver til og med å sender meg liker til sko han tror jeg vil like

Gjest grenlandstuppa
Skrevet

Jeg trenger ikke argumenter for mine skokjøp. Har nemlig ikke så mange fler sko enn han. Har et par støvletter og 2/3 par høye heler, og resten er hverdagssko som jeg går i helt til de må erstattes.

Skrevet (endret)

Jeg har dem ikke fra før av, og dessuten er det greit å ha noe å variere med. ;)

EDIT: Hahaha! Nå følte jeg meg ikke mye som en mann. Jens Lapidus med flere er ikke noe bedre.

Endret av Pene sko...
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...