Athene Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg ønsker erfaringer fra alle som har tatt prøverør privat. I Norge eller i utland. Helst dere som har slitt med dårlig eggkvalitet, og har vært langt fra å lykkes i det private. Jeg har gjort litt undersøkelser rundt Hausken, og går jeg videre i Norge trur jeg at det blir her. Men jeg vurderer også Danmark eller England, til og med USA. Pris er helt underordnet. Absolutt alle erfaringer og innspill tas i mot med stor takk.
Biel Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 Heisann! Vet ikke helt om jeg kan komme med så mye nyttig informasjon til deg egentlig, men vi holder på med IVF/ISCI på Hausken. Føler jeg ikke kan si noe om hvor fornøyd jeg er enda, siden vi bare nett så vidt er startet Hausken tok seg god tid på forsamtalen og gikk grundig igjennom vår problematikk. Han var veldig tydelig og direkte. (på grensen til litt "besserwisser", men det er vel gjerne typisk leger- og for all del han kan jo dette bedre enn meg) Vi har ikke hatt noen forsøk i det offentlige, men jeg vet at med de som har og som går over til Hausken, så går de igjennom forsøkene som har vært for å se om det er noe de kan gjøre annerledes. De skryter jo av sitt EmbryoScope, jeg vet ikke, men mulig at det kan være til hjelp for dere? I alle tilfeller så kan du jo ta en telefon dit å høre hva legene sier og utfra det vurdere om det er verdt å ta turen på forsamtale. Som deg tenker jeg at vi prøver i utlandet om dette ikke går, der er det jo tester, medisiner og metoder de kan gjøre som man ikke kan i Norge. Så håper noen med erfaring svarer deg 1
kittykatt85 Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Vi brukte Ivf-klinikken i oslo... Var i grunn fornøyd men alikevel synes jeg vi kunnet fått mere "forklaring" på ting etterhvert som forsøkene ble negative og tiden gikk... Vet ikke helt hva du vil frem til direkte? De var flinke i jobben sin å kan det de driver med. Hadde dårlig eggkvalitet som ble dårligere og dårligere for hver ivf runde og færre å færre befruktet i dårligere - dårligere kategorier. Når vi prøvde å spørre om ting rundt dette og hvorfor hadde de liksom ikke noe godt svar å gi.. Hvis vi leste om noe å spurte om det som f.eks rundt hatteced egg (noe de gjør i denmark) ville de ikke gi oss no godt svar her heller annet enn å skyve tema over på noe annet) hatteced egg er at de bryter celleveggen på egget før de sitter det inn - det skal liksom da være lettere for egget å feste seg i veggen... Vi følte vel for den prisen vi bet (65000) pr pakke at vi kunne blitt "bedre" behandlet på en måte om du missforstår meg rett.. Men de har jo som alle andre klinikker fulle dører og masse mennesker å spm hver dag at de prøver vel å svare på en så enklest mulig måte. Men de hadde god oppfølging sånn Fysisk sett i forhold til hva som skjedde underveis med kroppen så var aldri redd på det planet. 1
Athene Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2012 Tusen takk for deres erfaringer. Det bekrefter litt inntrykket jeg har av disse klinikkene. Problemet mitt er ganske likt som ditt kittykatt. Dårlig eggkvalitet og ung alder, så denne erfaringen var veldig nyttig. Jeg har hørt om asisted hatching, og det er en av grunnene til at jeg vurderer Danmark. Denne teknologien er ikke lov i Norge, men kan hjelpe oss med dårlig eggkvalitet mye. Jeg kjenner jeg vipper mer og mer mot utlandet. Samtidig ser jeg at Norge faktisk har bedre statistikker for levende fødte barn en Danmark, men marginene er små og det kommer vel ann på hva problemet er. Jeg føler at for oss med redusert egg/embryo kvalitet henger forskningen etter, og særlig i Norge er man treg med å ta i bruk nye metoder.
Silfen Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Reprofit i Tsjekkia har kommet opp i diskusjoner andre steder, så du kan jo google den. Ellers så har jeg ikke erfaring med akkurat ditt tema, men lykke til. 1
Athene Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2012 Reprofit i Tsjekkia har kommet opp i diskusjoner andre steder, så du kan jo google den. Ellers så har jeg ikke erfaring med akkurat ditt tema, men lykke til. Takk for tips, skal sjekkes ut!
Silfen Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 Latvia har forøvrig også gode klinikker, med AH. Det samme har Kypros. England har jo også mange gode fertilitetsklinikker. Dersom du ønsker kan jeg sjekke på siden jeg er på om noen har erfaring fra din problematikk og hvilke klinikker de har gode erfaringer med.
Silfen Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 Når det gjelder Hausken så har de jo mange internasjonale klienter. Vet om flere fra andre land som har reist dit for å få utført IVF. Det må jo telle for noe når de velger seg til Haugesund.
Athene Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2012 Latvia har forøvrig også gode klinikker, med AH. Det samme har Kypros. England har jo også mange gode fertilitetsklinikker. Dersom du ønsker kan jeg sjekke på siden jeg er på om noen har erfaring fra din problematikk og hvilke klinikker de har gode erfaringer med. Det hadde jeg satt stor pris på, Silfen. Særlig de som sliter med eggkvaliteten, at embryoene ikke vil utvikle seg etter befruktning. Det er jo ikke så alt for mange av dem her inne
Athene Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 18. oktober 2012 Når det gjelder Hausken så har de jo mange internasjonale klienter. Vet om flere fra andre land som har reist dit for å få utført IVF. Det må jo telle for noe når de velger seg til Haugesund. Jeg kjenner til det. Derfor er jeg nesten bestemt på at dersom jeg skal gjøre noe mer i Norge så blir det Hausken. Samtidig føler jeg at andre land er lengre fremme når det kommer til eggkvalitet, særlig er jeg interessert i å forsøke asisted hatching.
Silfen Skrevet 18. oktober 2012 #11 Skrevet 18. oktober 2012 Da har jeg sendt ballen videre på en engelsk gruppe jeg er på, så får vi se om noen har innspill.
Gjest Pippi1979 Skrevet 18. oktober 2012 #12 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Så spennende at dere er igang igjen Athene:)! Vi kommer helt klart til å reise utenlands om våre tre forsøk i Norge ikke bærer frem. Det er andre muligheter for forskning på embryo, og dette ønsker jeg om vi må fortesette privat. Jeg har akkurat avsluttet en negativt fryseforsøk nå. Jeg har sjekket litt, og jeg tror vi vil gå for enten; Maiigård, Danfert eller The Bridge Center i London. Ellers har jeg hørt bra om http://www.advancedfertility.com/ i chicago USA. Jeg tror og jeg ville sjekket litt opp om å la eggene utvikle seg til blastocyster før innsett. Men dette gjør de på de fleste anerkjente i Danmark/UK/USA mener jeg, Lykke til!! Endret 18. oktober 2012 av Pippi1979
kittykatt85 Skrevet 18. oktober 2012 #14 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Tusen takk for deres erfaringer. Det bekrefter litt inntrykket jeg har av disse klinikkene. Problemet mitt er ganske likt som ditt kittykatt. Dårlig eggkvalitet og ung alder, så denne erfaringen var veldig nyttig. Jeg har hørt om asisted hatching (det var det het jah ;o) ), og det er en av grunnene til at jeg vurderer Danmark. Denne teknologien er ikke lov i Norge, men kan hjelpe oss med dårlig eggkvalitet mye. Jeg kjenner jeg vipper mer og mer mot utlandet. Samtidig ser jeg at Norge faktisk har bedre statistikker for levende fødte barn en Danmark, men marginene er små og det kommer vel ann på hva problemet er. Jeg føler at for oss med redusert egg/embryo kvalitet henger forskningen etter, og særlig i Norge er man treg med å ta i bruk nye metoder. Nå har ikke jeg satt meg inn i din prøverhistorie.. Vi hadde til sammen 9 ferskforsøk (da vi aldri fikk noe på frys) hvor vi da lyktes kun på siste - altså ingen sa - ma osv ellers (heldigvis på en måte) Men det skal sies at når jeg ble gravid nå så var det med kun ett egg av 14 som overlevde og hadde kun etter 3 dager delt seg til ett 2 cellet-egg i tilegg var det av kvalitet C så vi fikk beskjed om at odsen er særdeles liten men vi setter det inn siden dere har kommet hit nå... Å nå sitter vi her da med kul på magen til en liten en som har hengt seg fast så jeg vet ikke jeg hvor stor på en måte eggkvaliteten har å si - hvis du skjønner hva jeg mener.. ?!?! Vi hadde hver gang brukt langt regime men siste gang ville vi prøve kort regime noe jeg følte var mye bedre for kroppen men også at kroppen føltes mere "motakelig" etter innsett på en annen måte.. vanskelig å forklare men masse masse lykke til... Unner dere for alt å værden å få oppleve dette.. *tvi tvi* Endret 18. oktober 2012 av kittykatt85
Silfen Skrevet 18. oktober 2012 #15 Skrevet 18. oktober 2012 Bare limer inn et svar jeg fikk; Low stim regimes are often considered beneficial. create in London is one that people with low reserves or poor quality often go to. Hasshe been to Trevor wing? He helps in this area. The wing man is East meets West. He has great reviews and I have friends who have used him Og i forhold til klinikken jeg nevnte over her: mainly IVF implantation failure, immunology issues and general 'tried elsewhere and no luck' type problems
Biel Skrevet 20. oktober 2012 #16 Skrevet 20. oktober 2012 Her er en tråd på et annet forum som handler om det samme. Bare et svar der, men syntes svaret som kom der lignet litt på caset ditt Athene. Du kan lese selv: http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=120058
Athene Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter #17 Skrevet 20. oktober 2012 Tusen takk for innspill! Jeg skal sette meg ned en dag er har tid og motivasjon, og se gjennom våre alternativ. Jeg har fortsatt ikke bestemt meg for om dette er veien vi ønsker å gå, men tanken på å gi opp og innse at jeg forblir barnløs resten av livet er vanskelig å venne seg til. Så jeg trur det blir nye forsøk...
Silfen Skrevet 20. oktober 2012 #18 Skrevet 20. oktober 2012 Denne fikk jeg av en. Hun har ikke vært der selv, siden den er i USA, men hun har også "rubbish eggs" som hun kalte det og har researchet mye og landet på at de skal ha konsultasjon med denne. http://www.centerforhumanreprod.com/ Vurdert alternative veier? Donasjoner? Surrogat?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå