AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Hei alle sammen! Jeg ble nylig ferdig med studiene (mastergrad), er på jobbsøken og har ikke fått fast stilling/vikariat enda. Jeg har veldig lyst til å kjøpe bolig snart, ettersom jeg har bodd hjemme med foreldre under hele studieløpet. Jeg har spart opp mye i egenkapital - 750 000 (som består av studielånet jeg aldri brukte og egne sparepenger, samt BSU). Mor og far sier de kan låne meg det resterende beløpet hvis jeg ønsker å kjøpe leilighet snart, slik at jeg "slipper" å gå til banken med en gang.. (Jeg tenker å kjøpe til maks 2,2 mill, dvs et lån på rundt 1,5 mill.) Vet noen hvordan dette funker?? Kan jeg gå til banken i ettertid og si at "nå vil jeg ha lån", ettersom det sånn sett er gunstig med lån?? Selv om jeg har kjøpt bolig? Jeg vet jo ikke når jeg får fast inntekt ettersom er jeg jobbsøker - får det vanlige "du har ingen erfaring" når jeg er på intervjuer.. Takk for alle svar! Anonym poster: 67e1e89e41c17b1eb3954da297099de6
Gjest myr Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Skader ikke å spørre banken. Du har kanskje en aning for hva du vil få i minstelønn når du får deg jobb? Så kanskje de kan gi deg et lånetilbud som blir liggende til den dagen du får jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå