Gå til innhold

Bestille stoff på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sy et lappeteppe og skal bestille stoff- skjønner ikke et kvekk!

I oppskriften står det ; "9 forskjellige stoffer a 30cm, skjæremål 14,5cm x 29cm. Av hver remse skjærer du 7 rektangler med bredde 14,5cm"

Jeg skjønner da at det skal være 7stk a 14,5 x 30cm (hadde vært veldig greit om dette sto i material listen men...) Det vil jo da si at jeg trenger 9 forskjellige stoffer a 30 x 120?

Så skal jeg finne stoff til dette og har da noen spørsmål;

1- når det står oppgitt cm, er det da alltid bredden? eks: http://www.lappedilla.no/products/2846-antique-fair-2671-16.aspx

Da skal jeg kun skrive inn lengden?

2- hva når det er slik som denne? http://www.lappedilla.no/products/2643-woven-basics-12515-33.aspx Hvordan vet jeg at denne har bredde på 30cm?

Jo mer jeg tenker jo mer forvirret blir jeg kjenner jeg.. huff...

Dette er nok KJEMPE lett men i dag er ikke hodet helt med!

Anonym poster: 8ddf401a8af8756857e9c808240aa133

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal skjære ut 7 rektangler på 14,5 cm * 29 cm, av 9 forskjellige stoffer. Butikker som selger stoffer til lappeteknikk selger ofte stoffbiter på 30 cm, så det er vel derfor det er oppgitt at du skal kjøpe den lengden.

Dersom du kjøper 30 cm stoff, feks hos Lappedilla, så får du 30 cm langt stoff, i hele stoffets bredde. Det er vanlig med mellom 110 og 120 i bredde på quiltestoff. Noen forhandlere oppgir også bredden på stoffet, noe jeg foretrekker at de gjør.

Lappedilla har det sånn at du kan kjøpe så mange centimeter du vil. På det siste stoffet du linker til, kan du skrive "30" i feltet etter cm-prisen på 1,59 kr. Da får du 30 cm stoff. Lappedilla er forresten veldig hjelpsomme, så du kan bare sende dem en mail eller ringe om du lurer på noe!

Jeg vil forresten anbefale deg å kjøpe mer enn 30 cm stoff når du skal klippe 29 cm. Jeg vasker alltid stoffer før jeg syr av dem, fordi de kan krympe og farge av. Det er veldig dumt å bruke mye tid og penger på å sy et lappeteppe, og så blir det ødelagt av første vask fordi et stoff har farget av, eller fordi stoffene krymper ulikt slik at det blir skeivt.

Anonym poster: c82e1bdaadf6fd710d840ed722c3f5eb

Skrevet

Takk for svar og godt tips ang vask! Men en siste ting; den siste jeg linket til, går man da utifra at stoffet er 30 slik at det blir 30 x 30?

Hadde vært en fordel om det sto str på alle stoffene...

Anonym poster: 8ddf401a8af8756857e9c808240aa133

Skrevet

trodde denne tråden handlet om narkotika.

nb: jeg bruker ikke og vil aldri bruke narkotika.

Anonym poster: 21cacd296c8ae01ca318bca2f072f6cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...