Gå til innhold

Klare drops - hvor kjøpe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker å lage glassmalerikaker til jul, altså småkaker med figur stukket ut i midten, som man fyller med knuste drops, som smelter i ovnen og blir som en "glasshinne". Til dette trenger jeg gjennomsiktige, klare drops. Men det er så vanskelig å finne? I fjor måtte jeg kjøpe kjærligheter på pinne og knuse opp, men det ble jo både dyrt og tungvint.

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt vanlige, klare, gjennomsiktige drops? Helst grønne og røde, gjerne andre farger også. Er det noe nettsted som selger slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe som heter Drammens Drops, de har mange varianter, truuur jeg har sett sånne gjennomsiktige også =) Men vet ikke om man får tak i de i hele landet...

Skrevet

Du kan kanskje bruke bringebærdrops for å få rødt i alle fall? Blanke og grønne er jeg ikke sikker på hvor du kan finne, men vet jeg har sett sånne dropsposer i sverige med drops uten fyll i forskjellige farger. Det kan jo være en mulighet å sjekke ut om du skal over grensa :)

Skrevet

Er bringebærdrops jeg har sett etter, men jeg finner det ikke noe sted. Jeg bor i Bergen, så svenskehandel er temmelig uaktuellt. Det er ikke noe nettbutikk som selger drops? Drammensdrops har jeg ikke sett her. I fjor jul var jeg hele halve byen rundt og lette, men de eneste dropsene var sånne haribodrops og vepsebol, og de er jo ikke klare (i tillegg til at de neppe hadde smakt bra i kombinasjon med kakene).

Skrevet

Trodde Bryhnilds bringebærdrops ble solgt overalt jeg? :klo:

Skrevet

Trodde Bryhnilds bringebærdrops ble solgt overalt jeg? :klo:

Trodde jeg også da jeg gikk for å handle, men nei. Ingen steder jeg har funnet. Drops generellt er tydeligvis veldig vanskelig å få fatt i her omkring... I hine hårde var det jo bringebærdrops og sitrondrops og regnbuedrops i enhver snopedisk. Har du en konkret butikk/kjede du har sett det i i det siste jeg kan prøve?

Skrevet (endret)

Trodde jeg også da jeg gikk for å handle, men nei. Ingen steder jeg har funnet. Drops generellt er tydeligvis veldig vanskelig å få fatt i her omkring... I hine hårde var det jo bringebærdrops og sitrondrops og regnbuedrops i enhver snopedisk. Har du en konkret butikk/kjede du har sett det i i det siste jeg kan prøve?

Hmm, jeg har kjøpt mange poser på mange steder! På matbutikker, i kiosken på eldresenteret til bestemor, på bensinstasjoner og tilogmed på flyplass. Ligger ved siden av Kamferdropsa! :fnise:

Edit: Men hvis det er klin umulig å finne så kan du bestille her http://www.creme.no/productdetails.php?product=1677

Endret av Chloe-
Skrevet (endret)

Kanskje du finner det på kiosken på et sykehus?

Men høres jo rart ut? Jeg trodde at slike drops, bringebær, sitron og blanda, ble solgt overalt, og da spesielt i en storby som Bergen?

...føler meg nå gammel.... :ler:

Edit: Sjekket i Brynhilds sortiment og der var det ingen blanda drops, eller sitron eller bringebær.. Tydeligvis gått ut..

Men, jeg kom til å tenke på det, på enkelte apotek selger de jo slike gammeldagse drops, kanskje du kan finne noe der? :vetikke:

Endret av O'hara
Skrevet

Tusen takk for linker :D

Jeg ble også veldig overrasket over at det plutselig var klin umulig å finne helt normale drops, de har jo "alltid" hatt det "alle veier". Men var innom opptil flere Kiwi, Rema1000, Rimi, Meny, Bunnpris, Obs, Spar, Mix, Narvesen, ihvertfall, i fjor, og bom alle veier. På "benneren" hadde de kamferdrops, men altså...

Gjest navnelapp
Skrevet

Kamferdrops i julekaker smakar iallfall py, det har eg prøvd. :-)

Skrevet

Kamferdrops i julekaker smakar iallfall py, det har eg prøvd. :-)

Jøss? Gjør det? :overrasket:

Skrevet

Jeg kjøpte bringebærdrops på en narvesen i Trondheim senest i forrige uke. Rart om de bare finnes her :klo:

Skrevet

Jeg kjøper alltid bringebær drops hos ICA Supermarked og på ICA Nær

Skrevet

7eleven her i byen har både bringebærdrops, kongen av danmark og alle de der. Men de var i ny "fancy" pose!

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg fann jordbærdrops frå Galleberg på Brobekk storcash i dag, dei kan heilt sikkert brukast. Men eg har ikkje funne vanlege bringebærdrops der. Men som det vert sagt over her, 7/11 og deli deluca brukar å sette si ære i å ha alt mogeleg rart snop, kanskje det er plassen å leite?

Skrevet

Er bringebærdrops jeg har sett etter, men jeg finner det ikke noe sted. Jeg bor i Bergen, så svenskehandel er temmelig uaktuellt. Det er ikke noe nettbutikk som selger drops? Drammensdrops har jeg ikke sett her. I fjor jul var jeg hele halve byen rundt og lette, men de eneste dropsene var sånne haribodrops og vepsebol, og de er jo ikke klare (i tillegg til at de neppe hadde smakt bra i kombinasjon med kakene).

Hvis det er det du har ute etter har Drammens Drops det helt sikkert =P I flere forskjellige farger... Søk de opp på nettet og kontakt de?

Skrevet

Ellers så kanskje du bare kan kjøpe sånne Badeball- kjærligheter på pinne? Det hele skal vel knuses uansett, så da skulle vel ikke pinnen akkurat være noe problem å fjerne :)

7538.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...