Satellites Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Hei, Jeg sliter skikkelig med å få installert wordpress på eget domene! Har fulgt flere tutorials, men det funker aldri. Det jeg har gjort nå er; *Lasta ned wordpress, pakka det ut og lasta ned FileZilla *Endra infoen i wp_config_sample.php; DB_name, DB_user, DB_password, og DB_host til det som står inder MySQL i eposten jeg fikk hos one.com *Endra AUTH_KEY, SECURE_AUTH_KEY og LOGGED_IN_KEY til en tilfeldig sammensetning av store og små bokstaver. *Endra navn på filen fra wp_config_sample.php til wp_config.php *Åpna FileZilla, logget på med det som står under "FTP" i eposten fra one.com *Lasta over alle filene som lå i wordpress-mappa jeg pakket ut. Men det funker ikke når jeg så skal åpne bloggen min med /wp-admin/install.php etter domenenavn! Kommer bare 404 - Page not found. Noen som har tips til hva jeg gjør galt?
Zzyzx Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Det må jo være hvor du plasserer wp-pakka siden du får 404. Står det noe i hjelpefilene til webhotellet om hvor dette skal plasseres? Det er ikke alle som har en like logisk root-folder.
lurine Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Jeg antar du faktisk skriver mittdomene.no/wp-admin/install.php, ikke bare /wp-admin/install.php? Hos hvem ligger domenet ditt, og har du sjekket deres FAQ for WP-info? Endret 17. oktober 2012 av lurine
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #4 Skrevet 17. oktober 2012 Noen som har tips til hva jeg gjør galt? Bare sånn at du vet at du har fått svar. Anonym poster: 088c33b6e5c82d0df1159e1bb55e6fd9
Satellites Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2012 Zzyzx: jeg fulgte en tutorial fra en som også brukte one.com, men har sett på mange andre også og alle gjør det på samme måte, uavhengig av hotell. Men ser ut til at bare min ikke funker. Prøvd sikkert 10 ganger nå! lurine: ja, skriver selvfølgelig domenet først domenet ligger hos one.com, fant ikke noe som fungerte der heller, men får Google mer imorgen. Takk for svar så langt! Flere tips?
Zzyzx Skrevet 17. oktober 2012 #6 Skrevet 17. oktober 2012 Zzyzx: jeg fulgte en tutorial fra en som også brukte one.com, men har sett på mange andre også og alle gjør det på samme måte, uavhengig av hotell. Men ser ut til at bare min ikke funker. Prøvd sikkert 10 ganger nå! Last opp en hello world-fil i html samme sted du legger wp-pakken. Den må hete index.html. Hvis du da går til mittdomene.no så skal den siden automatisk vises. Hvis den ikke gjør det så ligger wp-pakka på feil sted.
Gjest Morteno Skrevet 17. oktober 2012 #7 Skrevet 17. oktober 2012 Norske webhotell er fantastisk dårlige. Bruk Amerikanske. Jeg bruker f.eks. Just Host og betaler 15$ i året for maaaaaasseplass, ubegrenset epost og slikt. Du kan også sette opp wordpress direkte i kontrollpanelet.
lurine Skrevet 17. oktober 2012 #8 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Trippelsjekk plasseringen. wp-admin-mappen ligger kanskje i en mappe den også - har du glemt å ta med den i stien? F.eks. /wp/wp-admin. Kan hende du anga en mappe underveis. Sjekk via ftp, søk etter install.php og se om du finner den. Da ser du plasseringen også. Har du andre sider på domenet du faktisk når? Se også her for lignende spørsmål og svar. http://wordpress.org...allation-onecom Endret 17. oktober 2012 av lurine
lurine Skrevet 17. oktober 2012 #9 Skrevet 17. oktober 2012 Norske webhotell er fantastisk dårlige. Bruk Amerikanske. Jeg bruker f.eks. Just Host og betaler 15$ i året for maaaaaasseplass, ubegrenset epost og slikt. Du kan også sette opp wordpress direkte i kontrollpanelet. Saklig og konstruktiv er neppe din sterke side. One.com fungerer stort sett aldeles glimrende og koster småpenger. Har flere domener hos dem, også med wordpress. Dessuten er de danske. Og har 24/7 support som faktisk svarer.
Satellites Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg måtte tilbakestille alle DNS-instillinger (eller noe slikt) og nå funka det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå