Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens,

jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre og faktisk frister det å ta en sykedag.

Jeg bor i by A, en venn av meg fra hjembyen vår, by B, kommer en dagstur til by A. Jeg så bare dette på facebook, jeg har ikke pratet med vennen min. Faktisk har jeg ikke pratet med vedkomne på snart et år fordi jeg er så rasende på h*n at jeg er redd for å hoppe i synet på vedkomne.

Men jeg jobber jo da midt i sentrum i by A, så sjansen for å støte på denne vennen min er jo ganske stor, selv om jeg ikke vil møte h*n under noen omstendigheter.

Derfor vurderer jeg en sykedag(vet ikke åssen man gjør det uansett, aldri tatt sykedag før). Men for det første er jo det så uprofesjonelt å være hjemme fra jobb pga. dette. Pluss at vi mangler folk allerede. Jeg er syk, men ikke nok til at jeg normalt sett ville vært hjemme fra jobb.

Hva skal jeg gjøre?:\ Hva om h*n dukker opp på jobb?:S

Anonym poster: 0a6b1ff6cf97cbeadfd0d6f7cb958695

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Dersom personen dukker opp på jobb så behandler du han/hun som en vanlig kunde. Om personen starter en type privat samtale så sier du bare at nå er du på jobb, så du har ikke anledning til å prate med vedkommende.

Skrevet

Fridag, feriedag lønnet eller ulønnet permisjon, whatever - man tar ikke ut sykedager for sånt. Skal din arbeidsgiver straffes og betale fordi du har uvenner?

• Liker 1
Skrevet

Fridag, feriedag lønnet eller ulønnet permisjon, whatever - man tar ikke ut sykedager for sånt. Skal din arbeidsgiver straffes og betale fordi du har uvenner?

Hvorfor må jeg betale fordi "venner" er ufordragelige rasshøl? Hadde ikke vært et problem om vedkomne bare kunne ha oppført seg som folk.

Men fra delvis spøk til alvor: jeg gremmes over å vurdere å ta sykedag, men jeg er direkte redd for at h*n skal komme innom. Ser for meg skrekk scenario der vi ender i basketak midt på gulvet. Jeg vet jeg er/bør være i kontroll over mine egne handlinger, men.. *grøss...!*

Dersom personen dukker opp på jobb så behandler du han/hun som en vanlig kunde. Om personen starter en type privat samtale så sier du bare at nå er du på jobb, så du har ikke anledning til å prate med vedkommende.

Det har vært tanken, men dette er dessverre en person som ikke hører etter selv om man sier i fra man er opptatt med jobb og bare kan fortsette å prate:\ Den delen bekymrer meg.

Gjest strykebrett
Skrevet

Det har vært tanken, men dette er dessverre en person som ikke hører etter selv om man sier i fra man er opptatt med jobb og bare kan fortsette å prate:\ Den delen bekymrer meg.

Har du mulighet til å forklare situasjonen for sjefen din og be om at du kan få jobbe på lageret akkurat denne dagen? Eller forklare situasjonen og spørre pent om det er mulig at du går ut bakveien og tar en pause hvis "vennen" din kommer innom..

Skrevet

Jeg ville ha spurt sjefen om en fridag. Sykedager skal brukes når du er syk. Dersom du ikke vil si det som det er, kan du dikte opp en avtale som kræsjer med jobben din.

Anonym poster: 513fc5e806a3c57542510deff5ad0c42

• Liker 1
Skrevet

Sykedag når du ikke er syk? Skjerpings. Be om å få ta ut en feriedag eller en fridag uten lønn "grunnet personlige grunner" dagen det gjelder.

Anonym poster: c9e0d23b1a59f743aad1e59ce1e96859

• Liker 1
Skrevet

Har du mulighet til å forklare situasjonen for sjefen din og be om at du kan få jobbe på lageret akkurat denne dagen? Eller forklare situasjonen og spørre pent om det er mulig at du går ut bakveien og tar en pause hvis "vennen" din kommer innom..

Har tenkt på å bare stikke å "gjemme" meg om h*n kommer, men dessverre er dette en jobb jeg ikke bare kan forsvinne når som helst, selv om det kun er et kort øyeblikk:\

Jeg ville ha spurt sjefen om en fridag. Sykedager skal brukes når du er syk. Dersom du ikke vil si det som det er, kan du dikte opp en avtale som kræsjer med jobben din.

Anonym poster: 513fc5e806a3c57542510deff5ad0c42

Fridag har jeg ikke tenkt på(aldri tatt ut sånt i arbeidslivet), men jeg har bare vært i jobb i kanskje 2mnd så vet ikke om jeg har rett på noen fridager?

Sykedag når du ikke er syk? Skjerpings. Be om å få ta ut en feriedag eller en fridag uten lønn "grunnet personlige grunner" dagen det gjelder.

Anonym poster: c9e0d23b1a59f743aad1e59ce1e96859

Har ikke tenkt på fridag :klaske: Har aldri måttet ta fri fra jobb for hverken den ene eller andre grunnen før. Kan jo ta fri av "personlige grunner" om jeg har rett på en fridag etter 2mnd i jobb, noe jeg tviler på men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...