Leonaen Skrevet 2. januar 2013 #801 Skrevet 2. januar 2013 Tenk deg hvordan det er for en trønder etter sju år Jeg var på radioen, etterpå ringte mamma meg og lurte på hva jeg hadde gjort med dattera hennes Stakars morEN din, hihi
Gjest Drue Skrevet 2. januar 2013 #802 Skrevet 2. januar 2013 Hehe Lærer stadig noe nytt. Jeg har også begynt å tilpasse meg godt! Jeg sier ikke døra lenger, men døren. Er så sært at grenlandsfolket allerede har begynt å reagerer på mitt fine språk når jeg er i hjemtraktene igjen Er morro da Det der er bare trist. Hva med å flytte til Romerike istedet? Snakker vi på vår side sånn som han mannen på bussen? Han som sier hvor vi er.. Han sier nemlig "AKERShus Sykehus" med helt sykt trykk på første stavelse... m-hm, det er spennende å ta 418, man lærer tydeligvis ting uten å skjønne det en gang Nå er det år og dager sida jeg tok buss til vår side, men ja, det høres bra ut. Aaaaakershus. Du veit, Romerikes Blad het Akershus før. Utenkelig at noen skulle uttale det med trykk på siste stavelse.
alkasil Skrevet 2. januar 2013 #803 Skrevet 2. januar 2013 Snakker vi på vår side sånn som han mannen på bussen? Han som sier hvor vi er.. Han sier nemlig "AKERShus Sykehus" med helt sykt trykk på første stavelse... m-hm, det er spennende å ta 418, man lærer tydeligvis ting uten å skjønne det en gang Off-topic: Jeg tror han mannen er fra Akershus. On-topic, jeg vurderer fortsatt å være med, sa vel en gang i Spør en bruker for lenge siden at jeg ville, men jeg jobber både fredag og lørdag. Er syk og hjemme fra jobb nå, så vet vel ikke egentlig før imorgen kveld om det lar seg gjøre (eventuelt om jeg tør, som andre her også har sagt). Men det er under vurdering, hvis det fortsatt er mulig å henge seg med.
Gjest loren Skrevet 2. januar 2013 #804 Skrevet 2. januar 2013 Off-topic: Jeg tror han mannen er fra Akershus. On-topic, jeg vurderer fortsatt å være med, sa vel en gang i Spør en bruker for lenge siden at jeg ville, men jeg jobber både fredag og lørdag. Er syk og hjemme fra jobb nå, så vet vel ikke egentlig før imorgen kveld om det lar seg gjøre (eventuelt om jeg tør, som andre her også har sagt). Men det er under vurdering, hvis det fortsatt er mulig å henge seg med. Velkommen til en av de mest off-topictrådene på hele forumet Sender deg PM med mobilnr mitt jeg, så kan du si fra etterhvert som det passer, håper du blir frisk nok til å være med Det er ingen skumle her så vidt jeg vet, heng deg på noen av de som skal møtes før da vet du Jeg kan ikke love noen å møtes noe før siden jeg ikke vet når jeg henter Semper i byen og sånt enda...
Gjest loren Skrevet 2. januar 2013 #805 Skrevet 2. januar 2013 Det der er bare trist. Hva med å flytte til Romerike istedet? Nå er det år og dager sida jeg tok buss til vår side, men ja, det høres bra ut. Aaaaakershus. Du veit, Romerikes Blad het Akershus før. Utenkelig at noen skulle uttale det med trykk på siste stavelse. Jeg tror jeg har sånn trøndersk uttale på det enda jeg, litt sånn.. flatt liksom
Gjest Drue Skrevet 2. januar 2013 #806 Skrevet 2. januar 2013 Jeg tror jeg har sånn trøndersk uttale på det enda jeg, litt sånn.. flatt liksom Pøh, trøndere (bortsett fra Ludovie) er kongene av trykk på første stavelse.
Harlequin Skrevet 2. januar 2013 #807 Skrevet 2. januar 2013 Dere må kose dere! Skulle gjerne blitt med, men er ikke i Oslo da, dessverre... 1
Gjest NozMonster Skrevet 2. januar 2013 #808 Skrevet 2. januar 2013 Jeg sier ikke døra lenger, men døren. virkelig? jeg er nesten "naboen" din og her har jeg bodd i alle mine 26 år og jeg har aldri sagt noe annet enn jenta, døra, hytta.. (relativt likt som store deler av oslo)
Leonaen Skrevet 2. januar 2013 #809 Skrevet 2. januar 2013 virkelig? jeg er nesten "naboen" din og her har jeg bodd i alle mine 26 år og jeg har aldri sagt noe annet enn jenta, døra, hytta.. (relativt likt som store deler av oslo) Alle på jobb sier døren. Jeg har merket meg flere -en endinger på ord i jobben. Men det byttes også veldig på. Hytten er lite brukt (men jeg har hørt noen si det også), de fleste sier hytta. Språket er annerledes, det legger jeg jo merke til. Men jeg overdriver jo litt når jeg snakker med folk hjemmefra, mest for å tøyse
Gjest NozMonster Skrevet 2. januar 2013 #810 Skrevet 2. januar 2013 Alle på jobb sier døren. Jeg har merket meg flere -en endinger på ord i jobben. Men det byttes også veldig på. Hytten er lite brukt (men jeg har hørt noen si det også), de fleste sier hytta. Språket er annerledes, det legger jeg jo merke til. Men jeg overdriver jo litt når jeg snakker med folk hjemmefra, mest for å tøyse og det er nettopp derfor bærum får et dårligere rykte enn det det fortjener.. Og min lange, nøye medfulgte erfaring er at det er innflytterne som legger om dialekta si noe inni hampen og overdriver når de prater. (Du sier det jo selv- du sier døren, mens jeg som er herfra 100% har aldri sagt noe annet enn døra )
Leonaen Skrevet 2. januar 2013 #811 Skrevet 2. januar 2013 og det er nettopp derfor bærum får et dårligere rykte enn det det fortjener.. Og min lange, nøye medfulgte erfaring er at det er innflytterne som legger om dialekta si noe inni hampen og overdriver når de prater. (Du sier det jo selv- du sier døren, mens jeg som er herfra 100% har aldri sagt noe annet enn døra ) Som utenfra har jeg aldri lagt meg merke til at Bærum har så dårlig rykte. Er flere hjemme som har bodd i Bærum og jeg har bare hørt gode ting. De på jobben min sier døren, jeg har alltid sagt døra. Fordi de på jobben sier det, har jeg begynt å si det jeg også. Jeg jobber i barnehage, og det hender barna retter på meg om jeg sier dørA. Vi bare ler litt av det både barna og jeg Og når jeg tøyser om det hjemme, så kjenner mine venner og familie meg godt nok til å vite at det kun er overdrivelser og tøys.
Cindi Skrevet 2. januar 2013 #812 Skrevet 2. januar 2013 GOD MOTHERFUCKING DAMNIT! I går sånn ved 22 tiden ble jeg ultra syk, i hele natt lå jeg med høy feber, skjelving, svimmel, vond i hode osv. Er usikker på hva det er, kan være vanlig influensa, bacon influensa, abstinenser fra pille nedtrapping, eller akutt hiv infeksjon(håper ikke det er det siste ) Det høres ganske likt ut som da jeg hadde svineinfluensa. Jeg tok tamiflu, og var frisk tre timer senere. Uten å overdrive. O_o Jeg trodde jeg lå for døden i det ene øyeblikket, og var i knallform det neste.. Så ta en sjekk hos legen du, så kanskje du får vidunderkur og rekker julebordet fordet. *krysser fingrene for* Hei Jeg har meldt meg på, men ikke sjekket ut denne tråden på lenge. Blir det matservering? Jeg rekekr nok ikke å komme til 19:00. Jeg får nok ikke kommet før nærmere 21:00. Hvor lenge har dere tenkt til å bli sittende? Jeg har ikke vært så aktiv i denne tråden, men håper jeg er velkommen likevel Jeg trenger flere venner i området, da jeg er nesten ny i Akershus. Jente på 32 Jeg er også nesten ny i Akershus. Flyttet hit for snart 1,5 år siden, og bor 10-15 min unna deg.
Gjest NozMonster Skrevet 2. januar 2013 #813 Skrevet 2. januar 2013 Som utenfra har jeg aldri lagt meg merke til at Bærum har så dårlig rykte. Er flere hjemme som har bodd i Bærum og jeg har bare hørt gode ting. De på jobben min sier døren, jeg har alltid sagt døra. Fordi de på jobben sier det, har jeg begynt å si det jeg også. Jeg jobber i barnehage, og det hender barna retter på meg om jeg sier dørA. Vi bare ler litt av det både barna og jeg Og når jeg tøyser om det hjemme, så kjenner mine venner og familie meg godt nok til å vite at det kun er overdrivelser og tøys. uansett- jeg gleder meg til å møye deg og er spent på hvor du bor og jobber. Området her er trossalt ikke det aller største 1
Leonaen Skrevet 2. januar 2013 #814 Skrevet 2. januar 2013 Det høres ganske likt ut som da jeg hadde svineinfluensa. Jeg tok tamiflu, og var frisk tre timer senere. Uten å overdrive. O_o Jeg trodde jeg lå for døden i det ene øyeblikket, og var i knallform det neste.. Så ta en sjekk hos legen du, så kanskje du får vidunderkur og rekker julebordet fordet. *krysser fingrene for* Jeg er også nesten ny i Akershus. Flyttet hit for snart 1,5 år siden, og bor 10-15 min unna deg. Nå gleder jeg meg :) 1
Leonaen Skrevet 2. januar 2013 #815 Skrevet 2. januar 2013 uansett- jeg gleder meg til å møye deg og er spent på hvor du bor og jobber. Området her er trossalt ikke det aller største Fikk ett veldig fint kompliment av deg på post ett bilde av deg selv tråden Gleder meg til julebordet nå
Niennas Skrevet 3. januar 2013 #817 Skrevet 3. januar 2013 Da tar vi snart toget til Oslo og varmer opp til dere kommer
Gjest Sakone Skrevet 3. januar 2013 #818 Skrevet 3. januar 2013 Da tar vi snart toget til Oslo og varmer opp til dere kommer Blir det langhelg på dere i Oslo ?
Niennas Skrevet 3. januar 2013 #819 Skrevet 3. januar 2013 Blir det langhelg på dere i Oslo ? Tja, mer en tidlig helg. Planen er å dra hjem på lørdag, når formen tilsier det
Gjest NozMonster Skrevet 3. januar 2013 #820 Skrevet 3. januar 2013 Da tar vi snart toget til Oslo og varmer opp til dere kommer Weeeee! God tur Niennas og Teita Vi ses i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå