Gå til innhold

KG-julebord 2012.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal ikke tro på alt du hører ;)

Statestikken lyver ikke ;)

På Grønland er det viktigere å bruke innsiden av hodet en andre steder i Oslo by.

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

Flokk og følge og innsiden av hodet, så går det fint ;)

Er muligens festbrems her, men å være sørpe full er ikke noe sjakktrekk.

Edit: T-banen er rett over gate. Burde fønke fett! Så lenge en ikke er sørpe drita ;)

...skal du være med, eller skal du ikke BM2?

---

Hunter: Dette stedet ligger ikke "der det skjer" på grønland altså... eller, det ligger jo ved grøndlandsleiret, men klientellet på Dattra ser og virker ikke noe anderledes ut enn de som henger på.... fridays :vetikke:

Mulig jeg er naiv, men jeg har vandra mange mil tilsammen gatelangs og i såkalte smug i sene nattetimer alene... har aldri skjedd meg noe.

Gjest Lurifix
Skrevet

Oslo sine gater er de tryggeste stedene jeg har sovet! Og jeg har sovet i de alle etter en kveld med alkohol. Men så er jeg jo mann :icon_lol:

Skrevet

...skal du være med, eller skal du ikke BM2?

---

Hunter: Dette stedet ligger ikke "der det skjer" på grønland altså... eller, det ligger jo ved grøndlandsleiret, men klientellet på Dattra ser og virker ikke noe anderledes ut enn de som henger på.... fridays :vetikke:

Mulig jeg er naiv, men jeg har vandra mange mil tilsammen gatelangs og i såkalte smug i sene nattetimer alene... har aldri skjedd meg noe.

Ikke ;)

Men noen må jo drive prosjektledesle her! Nå venter jeg bare på at loren tar opp bekreftede påmeldinger ;)

Gjest HunterLady
Skrevet

Uansett om det er såkalte "bedre" strøk på Grønland, så vil jeg ikke være med dit. Dette har noe med min egen trygghet å gjøre, fordi jeg er helt alene i en ukjent by med kun fremmede mennesker rundt meg. Jeg har absolutt ingen jeg kan stole på som vil "passe på meg", og da ville det vært ren idioti av meg å feste på Grønland av alle plasser i Oslo!

Mener absolutt ikke å kreve at dere skal endre plass dersom dere har bestemt dere allerede, men melder bare i fra om jeg personlig ikke kommer til å delta da. :)

Gjest NozMonster
Skrevet

Ikke ;)

Men noen må jo drive prosjektledesle her! Nå venter jeg bare på at loren tar opp bekreftede påmeldinger ;)

jeg bare lurer på en ting: venter du egentlig på at noen skal trygle deg om å bli med alikevell?

siden du først skulle bli med, men så ombestemte deg- og så er du i tråden fortsatt? :)

Uansett om det er såkalte "bedre" strøk på Grønland, så vil jeg ikke være med dit. Dette har noe med min egen trygghet å gjøre, fordi jeg er helt alene i en ukjent by med kun fremmede mennesker rundt meg. Jeg har absolutt ingen jeg kan stole på som vil "passe på meg", og da ville det vært ren idioti av meg å feste på Grønland av alle plasser i Oslo!

Mener absolutt ikke å kreve at dere skal endre plass dersom dere har bestemt dere allerede, men melder bare i fra om jeg personlig ikke kommer til å delta da. :)

hunter- du reiser veldig mange mil for å bli med, og du har aldri vært i oslo..... uansett hvor vi ender opp, så hadde jeg ikke latt deg hengende i strikken og satsa på at du hadde funnet tilbake til hotellet ditt aleine..

• Liker 4
Skrevet

jeg bare lurer på en ting: venter du egentlig på at noen skal trygle deg om å bli med alikevell?

siden du først skulle bli med, men så ombestemte deg- og så er du i tråden fortsatt? :)

hunter- du reiser veldig mange mil for å bli med, og du har aldri vært i oslo..... uansett hvor vi ender opp, så hadde jeg ikke latt deg hengende i strikken og satsa på at du hadde funnet tilbake til hotellet ditt aleine..

For å være seriøs, og sikkert litt besserwisser, så henger jeg her fordi jeg vet hvordan folk pleier å planelgge ting som dette. Spesielt damer har en tendens til å være så himla demokratiske og AlleSkallVæreMed at det aldri skjer en dritt. Skal en få til å samle folk så må en akseptere at det aldri passer for alle samtidig og at det alltid er feil sted for noen. Da må noen være diktatoriske nok til å si tøff-løkk! Og bare dure på med en plan. loren virker å ha kontroll, men jeg ser til å piske litt nå og da for at ting skal materialisere seg ;)

Altruisme av høyeste kvalitet :cool:

• Liker 1
Gjest NerdMedSverd2
Skrevet (endret)

Dattera er det utestedet jeg muligens er mest på, bor to minutter unna og skjer veldig sjeldent noe skummelt rundt der. Passer dere på å gå sammen kommer det til å gå helt fint.

edit:

Men bakgård i januar?? Da er det vel best å holde seg innendørs vel?

De har varmelamper.

Endret av NMS
Gjest NozMonster
Skrevet

Dattera er det utestedet jeg muligens er mest på, bor to minutter unna og skjer veldig sjeldent noe skummelt rundt der. Passer dere på å gå sammen kommer det til å gå helt fint.

edit:

De har varmelamper.

du skakke ta å bli med da Nerd? :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes Pene Sko hadde en god ide med en møteplass for de som ikke er kjent.

Tavla på Oslo S eller noe sånt kanskje, den vet alle i byen hvor er, så om man ikke kommer med tog er det garantert å finne fram ved å spørre i en butikk eller lignende.

Så skal jeg gjøre BM2 stolt her, prøve på det iallefall ;)

Jeg og Sakone var og kikka i dag, det er et stort rom oppe som vi kan få for oss selv fram til 23, vi kan fortsatt sitte på de samme plassene etterpå, men da er det også åpent for alle andre.

De trenger matbestilling på forhånd, jeg fikk ikke tidspunkt de måtte ha det inn til, men etterlyste det i en mail nettopp. De anbefalte tapas hvis vi ble mange (og det håper jeg jo), så dere som har ønsket dere lutefisk/pinnekjøtt osv må jeg skuffe dere, meny ligger på www.dattera.no . Jeg likte Dattera, det er sentralt, lett å finne, rimelig og koselig.

OG: Dato for bindende påmelding setter jeg til 20. desember, (hvis ikke dattera trenger antall før, da kommer jeg tilbake med ny dato) jeg reiser nemlig bort den 23 og blir borte til den 30, og vet ikke helt hvordan det blir med nett den uka.

Og som Noz har sagt, bakgården blir for evt lufting, den så kjempekoselig ut, men vi har altså et sted innendørs å oppholde oss.

HunterLady: Jeg forstår skepsisen din til deler av Oslo om du ikke har vært her før, og det er selvfølgelig opp til deg om du velger å delta, men jeg håper du velger å ta turen selv om det er i "feil" del av byen. Som Noz sier ville ikke jeg heller sluppet avgårde noen av dere utenbysfra rett ut i natta, såpass ansvarsfølelse har jeg når vi er en samlet flokk som er ute sammen :)

Noen som lurer på noe? Spør og jeg skal svare - eller finne ut ;)

• Liker 4
Skrevet

For å være seriøs, og sikkert litt besserwisser, så henger jeg her fordi jeg vet hvordan folk pleier å planelgge ting som dette. Spesielt damer har en tendens til å være så himla demokratiske og AlleSkallVæreMed at det aldri skjer en dritt. Skal en få til å samle folk så må en akseptere at det aldri passer for alle samtidig og at det alltid er feil sted for noen. Da må noen være diktatoriske nok til å si tøff-løkk! Og bare dure på med en plan. loren virker å ha kontroll, men jeg ser til å piske litt nå og da for at ting skal materialisere seg ;)

Altruisme av høyeste kvalitet :cool:

loren har gruppeeksamen, ny jobb og barn, ting kommer, jeg har blitt streng :fnise: , men noen ganger tar det bittelitt tid ;)

Gjest NerdMedSverd2
Skrevet

du skakke ta å bli med da Nerd? :)

Nei, står nok over det. Hyggelig at du spør da :)

Gjest NozMonster
Skrevet

bra initiativ Loren :)

Du har vært kjempeflink til å finne ut og fikse og årdne!

I`m in! (men det visste du jo)

Skrevet

Nei, står nok over det. Hyggelig at du spør da :)

Bli med da, så kan vi diskutere skolester og mote over et par glass GT? ;)

Gjest NozMonster
Skrevet

ikke på grunn av din kommentar nå pene sko, for den likte jeg, men jeg bare kom på å si det nå- at det har slått meg at dette julebordet blir veldig " om å gjøre å ha de fineste klærne" / veldig mye fokus og dømming på hva de andre har på seg :/ (jf "regler for julebordskjoler", outfit-tråden, og pittelitt denne tråden)

Gjest Lurifix
Skrevet

det har slått meg at dette julebordet blir veldig " om å gjøre å ha de fineste klærne" / veldig mye fokus og dømming på hva de andre har på seg :/

hæh?

• Liker 3
Gjest NerdMedSverd2
Skrevet (endret)

Høres jo veldig ålreit ut det. Kjenner meg selv dessverre såpass godt at en smånervøs meg på kg-julebord hadde endt med Fernet-extravaganza og en mindre sjarmerende nerd.

Kan strekke meg til å si at jeg kaaaaanskje dukker opp. I så fall blir det senere på kvelden og etter folk har spist.

ikke på grunn av din kommentar nå pene sko, for den likte jeg, men jeg bare kom på å si det nå- at det har slått meg at dette julebordet blir veldig " om å gjøre å ha de fineste klærne" / veldig mye fokus og dømming på hva de andre har på seg :/ (jf "regler for julebordskjoler", outfit-tråden, og pittelitt denne tråden)

Nåja, kan ikke falle meg inn. Folk har jo veldig ulik stil i de trådene, jeg hadde sikkert dukket opp i en sliten skinnjakke og t-skjorte. Ser at en over her snakket om dresscode og på Dattera er det fritt frem å bruke hva man vil, finner alt fra folk i blazer til hettegenser.

Om folk prøver å heve seg over andre ved å se ned på folk pga klær vil jeg si det er mer deres tap og at det ikke akkurat vil gå i sitt favør på en slik sammenkomst.

Endret av NMS
  • Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

hæh?

det høres ut som du ikke har lest i trådene :P

Høres jo veldig ålreit ut det. Kjenner meg selv dessverre såpass godt at en smånervøs meg på kg-julebord hadde endt med Fernet-extravaganza og en mindre sjarmerende nerd.

Kan strekke meg til å si at jeg kaaaaanskje dukker opp. I så fall blir det senere på kvelden og etter folk har spist.

Nåja, kan ikke falle meg inn. Folk har jo veldig ulik stil i de trådene, jeg hadde sikkert dukket opp i en sliten skinnjakke og t-skjorte. Ser at en over her snakket om dresscode og på Dattera er det fritt frem å bruke hva man vil, finner alt fra folk i blazer til hettegenser.

Om folk prøver å heve seg over andre ved å se ned på folk pga klær vil jeg si det er mer deres tap og at det ikke akkurat vil gå i sitt favør på en slik sammenkomst.

puuh... du fikk meg til å slappe av litt mer nå ja..hihihii....

Gjest Lurifix
Skrevet

det høres ut som du ikke har lest i trådene :P

Hehe nei kjole-tråder er ikke helt min greie i og med at jeg ikke bruker kjole ;)

Dømming kommer vel med å kalle det julebord?! Siden det er "julebord" og jeg møter opp i en hettegenser. Vil ikke du da dømme meg på det?

Skrevet

Du kan gå med meg, jeg kommer ikke til å drikke (i så fall bare ett glass, og jeg tåler MYE så det vil ikke gjøre noe forskjell) så skal jeg passe på deg. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...