Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med størrelsene på eBay?

Hhar tenkt å bestille en kjole, og bruker vanligvis str. 42/44 på KappAhl.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har erfaring med størrelsene på eBay?

Hhar tenkt å bestille en kjole, og bruker vanligvis str. 42/44 på KappAhl.

De fleste store selgerne har størrelsesguide under produktet sitt. Finnes desverre ikke noe annet fasitsvar.

Skrevet

Takk :)

Bare hyggelig! Husk å sjekke at målene er i riktig måleenhet :)

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor analogt det er med herreklær, men mine erfaringer med ebay gjør at jeg aldri kjøper et plagg uten at det står oppgitt kropps- eller plaggmål - enten på produktet, eller i tabell i tilknytning til produktet. Den standard størrelsestabellen de ofte bruker er verdiløs. Den bare sammenlikner noen amerikanske mot europeiske størrelser, og noen opp mot systemet small-xl. Den sier ingenting om kroppstørrelse eller plaggets egentlige størrelse.

Klær fra USA er ofte romslige, og du bør sjekke "fit" om mulig: Slim fit, relaxed fit etc. På ei slimfitskjorte går knapt knappen igjen, mens en relaxed fit i samme størrelse gir plass til mye rart. Det eneste de har til felles er omkretsen på snippen. Klær fra Asia er ofte to størrelser for små, i forhold til kroppsmål.

Skrevet (endret)

Jeg må si meg uenig her, det er ikke noe problem med størrelser på ebay. Hvis man er i tvil, så spør man om plagget er "true to size". Dessuten pleier der å stå mål.

USA

0=30

2=32

4=34

6=36

8=38

10=40

12=42

14=44

Frankrike

34=32

36=34

38=36

40=38

42=40

44=42

46=44 Franske størrelser er gjerne litt små.

UK

6=32

8=34

10=36

12=38

14=40

16=42

18=44

Sykt vanskelig å få dette til å stå fint nedover!

Endret av Professor Orm
Skrevet

Eg kjøper minst ein størrelse større om klærne kommer fra asiatiske land ihvertfall, har gitt fleire plagg til min slanke søster pga bommert der. Og eg ser for meg at det kan være motsatt om det kommer fra USA :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...