Akvalise Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Har nå kontaktet PMTO veileder i kommunen for å få time. _Har en datter som ikke vil høre på meg, ikke vil gjøre lekser, ikke vil spise, krangler ofte med 5 år yngre søster. Nå er jeg og pappaen så slitne at vi håper vi kan få hjelp snart. Lurer på om det er andre som har benyttet seg av PMTO - og hvilken erfaring har dere av dette?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Her kan du lese litt om PMTO (dersom ingen her kan gi deg særlig med svar) Anonym poster: 0e18e97052371f7b8b150f60e775e270
Gjest Purple Haze Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg har erfaring med det gjennom jobb. Veldig nyttig for foreldre med atferdsvanskelige barn, og for oss som jobber med barn. Vil virkelig anbefale dere å kontakte veiledere og få hjelp av den.
Celtic Heart Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg har vært igjennom det pga et konfliktfylt forhold til min yngste sønn. Jeg har både positive og negative erfaringer som jeg kan forklare kjapt. Positive: Jeg lærte meg å sette grenser på en ordentlig måte. Jeg lærte hvordan jeg skulle unngå konflikter ( konflikter som skyldes mangel på grenser), og hvordan jeg skulle takle konflikter. Jeg lærte hvordan jeg skulle gi beskjeder for å få barnet til å respondere positivt. Negativt: Timeout-biten slet vi virkelig med. Mye av grunnen fordi jeg prinsipielt er i mot time-out, den andre biten skal jeg forklare lenger ned. Vi synes heller ikke alt virket slik som vi ble fortalt at det skulle virke. Sønnen min virket ofte litt forvirret på metodene. Grunnen til at ikke alt virket som det skulle for oss er jo nettopp fordi PMTO er beregnet for "normale" barn. Vi ble advart om at metoden ikke ville fungere optimalt på vår eldste sønn fordi han har ad/hd og as. Etter fullført PMTO, fikk også yngste sønnen diagnosen ad/hd. PMTO har derimot hjulpet meg veldig i samspillet med andre mennesker, så hjulpet har det jo så jeg vil absolutt anbefale dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå