Gå til innhold

Sjokket over musikksmaken hans...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt sjokkert nå jeg.

Kjæresten ba meg laste ned noen sanger til hans Ipod, mens han var på jobb og jeg hadde fri. Selvfølgelig kunne jeg gjøre dette. I og med at sangene han ønsket nedlastet var litt vanskelige å finne da de er på finsk (han kommer der i fra) så måtte jeg først finne de på youtube.

For å forkorte det hele så fant jeg ut at rappe sangene han hører på kun handler om fitte og penger! De rapper "Jeg knuller hele byen, får hvem jeg vil. Driter i dama, så lenge jeg får det jeg vil (mus)".

Og det handler ALLE de finske sangene hans om. Jeg er helt satt ut jeg. Greit nok at det bare er sanger, men sier ikke det litt om hans personlighet da?

Vi har vært sammen i snart ett år, og han oppfører seg jo ikke slik. (Selv om når jeg kanskje tenker litt over det så er han veldig se og bli sett type.

Hva hadde du tenkt om dette var din samboer? :plystre:

Mannen er 27 år!

Anonym poster: 0c2ab3b401b7dca537e9af5c97174f3e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Twelve12
Skrevet

Og forskjellen på det og amerikansk rap er...?

hadde du reagert om han hørte på det?

Akkurat samme sjanger og tema

• Liker 11
Skrevet

Dere har vært sammen i et år, han oppfører seg bra men nå trekker du hans personlighet i tvil fordi han hører på "stygge" tekster??

Hvordan gjennspeiler tekstene på musikken du hører på din personlighet da?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville tenkt at det var null problem, jeg.

Eksen min hørte på svartmetall, og det er ikke akkurat godnattsang-tekster. Skulle jeg frike ut på grunn av det...?

Anonym poster: 6e129ae642e80c61c14e23508e59c010

• Liker 5
Skrevet

Og forskjellen på det og amerikansk rap er...?

hadde du reagert om han hørte på det?

Akkurat samme sjanger og tema

Finnes mye rap med andre teamet der ute, men det spilles det ikke like mye av på radioen :)

Til TS, jeg ville ikke brydd meg om det.

• Liker 1
Skrevet

troll

Anonym poster: 01fb9b0b945520ef368700c92aacd0e3

Skrevet

og her sliter jeg med at min mann foretrekker Rod Stewart fremfor ordentlig rock.... men vi har likevel vært gift i 11 år.......

Anonym poster: ad822b7faeb7b4d6e755b77b8d2de722

• Liker 6
Skrevet

Kanskje jeg overdriver litt her men. Han er skikkelig fan av den gruppa da. Synger på de sangene hele tiden, med skikkelig innlevelse! Haha, nei jeg er bare litt sjokkert jeg da. Trodde ikke de handlet om det.

Ellers så vet jeg at han var en vill type før, så tenkte at han kanskje ikke har vokst det i fra seg seg alikevell?

ts

Gjest Twelve12
Skrevet

Finnes mye rap med andre teamet der ute, men det spilles det ikke like mye av på radioen :)

Til TS, jeg ville ikke brydd meg om det.

Fullstendig klar over at amerikansk (som mange andre nasjonaliteter) har rapp om alle mulige temaer.

Poengterte igrunn kun at rap og og musikk generelt om det emne som tråden handler om, er normalt å høre på blandt mange mennesker og at det ikke er unormalt at en på 27 liker slik musikk..

hitlistene er fulle av musikk med slik budskap

Skrevet

Jeg hadde syntes han var infantil. En 27-åring som hører på musikk hvor tekstene handler om å knulle og ha seg med hvem som helst, er bare tåpelig i mine øyne. Men, så lenge han oppfører seg ordentlig, så burde det ikke ha noe å si, dere har jo vært sammen i ett år og han har oppført seg fint mot deg.

Det jeg hadde gjort om jeg hadde vært deg, vel, jeg hadde lasta ned annen type musikk til musikkspilleren hans :fnise:

Og forresten: svartmetall og musikk hvor tekstene handler "Jeg knuller hele byen, får hvem jeg vil. Driter i dama, så lenge jeg får det jeg vil (mus)" Så pinlig.

Anonym poster: fdf6b75ac3cceae1a4edd9ac62edc8ea

• Liker 1
Gjest Darthoven
Skrevet

Trenger det bety så mye da? Enig i at mye rap de seinere år har blitt hjernedødt og vokalt voldelig. Men personlig, spesielt når jeg er ute og går til t-banen her på østkanten, eller trener, så hører jeg mye på fransk og russisk gangsterrap. Har skjønt at tekstene er ekstremt voldelige, og handler om harde liv vi ikke kan forestille oss i utkanten av Paris og Moskva, men agressiviteten, timingen til rapperne og ikke minst den harde beaten passer rett og slett bare bra til visse ting. Jeg er på mange måter en snill og grei og sikkert rundt snittet smart og reflektert fyr, som kan like både klassisk rock såvel som gangsterrap.

Sikker på at det er ALT han hører på? I blandt vil jeg også bare ha masse agressiv rap på hodetelefonene, eller på gulvet hjemme når jeg trener. Betyr ikke at jeg ALLTID hører på det, eller liker det noe mer enn noe annet. Finn ut av det i hvert fall, før du dumper fyren da..

Skrevet

Jeg hadde syntes han var infantil. En 27-åring som hører på musikk hvor tekstene handler om å knulle og ha seg med hvem som helst, er bare tåpelig i mine øyne. Men, så lenge han oppfører seg ordentlig, så burde det ikke ha noe å si, dere har jo vært sammen i ett år og han har oppført seg fint mot deg.

Det jeg hadde gjort om jeg hadde vært deg, vel, jeg hadde lasta ned annen type musikk til musikkspilleren hans :fnise:

Og forresten: svartmetall og musikk hvor tekstene handler "Jeg knuller hele byen, får hvem jeg vil. Driter i dama, så lenge jeg får det jeg vil (mus)" er to helt forskjellige ting. Så pinlig.

Gjest Twelve12
Skrevet

Trenger det bety så mye da? Enig i at mye rap de seinere år har blitt hjernedødt og vokalt voldelig. Men personlig, spesielt når jeg er ute og går til t-banen her på østkanten, eller trener, så hører jeg mye på fransk og russisk gangsterrap. Har skjønt at tekstene er ekstremt voldelige, og handler om harde liv vi ikke kan forestille oss i utkanten av Paris og Moskva, men agressiviteten, timingen til rapperne og ikke minst den harde beaten passer rett og slett bare bra til visse ting. Jeg er på mange måter en snill og grei og sikkert rundt snittet smart og reflektert fyr, som kan like både klassisk rock såvel som gangsterrap.

Sikker på at det er ALT han hører på? I blandt vil jeg også bare ha masse agressiv rap på hodetelefonene, eller på gulvet hjemme når jeg trener. Betyr ikke at jeg ALLTID hører på det, eller liker det noe mer enn noe annet. Finn ut av det i hvert fall, før du dumper fyren da..

enig

Gjest Darthoven
Skrevet

Kanskje jeg overdriver litt her men. Han er skikkelig fan av den gruppa da. Synger på de sangene hele tiden, med skikkelig innlevelse! Haha, nei jeg er bare litt sjokkert jeg da. Trodde ikke de handlet om det.

Ellers så vet jeg at han var en vill type før, så tenkte at han kanskje ikke har vokst det i fra seg seg alikevell?

ts

Jeg var ganske "vill" før, og det er klart mye av den agressive musikken gir litt av de samme følelsene, men som voksen er det mer en følelse man føler litt behov av å kjenne på blandt, enn noen kriminell livsstil etc. Jeg liker f.eks å høre på gangsterrap dersom jeg går gjennom Grønland seint en kveld, litt for å reflektere over tilstandene, folkene man ser, følelsen av en ghetto osv. Det "passer" liksom. Ikke noe mer enn det egentlig.

Skrevet (endret)

Jeg ser ærlig talt ikke problemet, jeg synes egentlig du overdriver noe voldsomt. Hvis det er det største problemet du har ift til kjæreste er du jammen heldig. Slutt å være hysterisk og la han få ha musikken sin i fred.

Det er ikke alltid man tar musikk så alvorlig, noen ganger vil man bare la seg fenge. Selv digger jeg Rammsteins "Bück Dich", eller Erik og Kriss' "Kvinne". Ikke akkurat de mest voksne tekstene, faktisk kan de nesten være litt kvalme, rent objektivt, men herrelighet: jeg hører på dem fordi jeg kan synge med og blåse litt i hva de egentlig handler om. Hmm. Jeg hadde en black metal-periode. Lurer på hva det sier om meg?

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

:skratte:

Anonym poster: 3fb9260149c910b142110715cd175534

Gjest hedgepig
Skrevet

Mye musikk jeg elsker pga rytmen og farten.

Ikke pga teksten!

Jeg er for voksen til å høre på "fuck you" låter, men gjør det allikevel:-)

Skrevet

DUMP HAM!

Heretter skal jeg kontrollere Spotify / Wimp listene til de jeg er sammen med.

Hører han på Erik og Kriss, så dumper jeg ham på flekken!

Skrevet

Jeg hadde dumpet han - fordi han har en ipod.

Anonym poster: a7707548e26b544a3bfd65ca875841b0

Skrevet

Dump han! Dette må du overhode ikke finne deg i. Cut mannsgrisen loose! Makan..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...