Gå til innhold

treningsklær til vinterens utetrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til treningsklær til høst og vinterbruk! Til nå har jeg klart meg med vanlig treningstights, t-shorte og en langermet superundertøy-genser, men når det regner er ikke dette noe å bruke, samt når kulden virkelig setter inn...

Hva bruker dere om vinteren og høsten? Har dere superundertøy/ull under vanlige treningsklær og bruker dere regntett jakke? Vi snakker Bergensvinter for min del, så blir mer regn enn snø og ikke så ofte minusgrader ;)

Anonym poster: d99402f26f75228550b03b4232f93502

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på!! Jeg følger med tråden. Håper folk også kommer med tips til hvor man får kjøpt treningstøyet.

Skrevet

Jeg leter også etter fornuftig utstyr til vinterjogging, men finner ikke noe som passer lommebok og kropp. Spesielt jakkene er ikke stor nok til at jeg får dem igjen over brystene.... Tips er vi med andre ord glad for :)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med nettingene fra Brynje, men de er litt pricy. De holder deg både avkjølt og varm. Er ikke 100% ull så de kan begynne å lukte hvis man ikke vasker de rett etterpå.

Til halsen anbefaler jeg hals i ull, feks fra Devold. Jeg har også prøvd en tynn t-skjorte i ull fra Norheim som jeg synes var ganske bra. Ikke var den spesielt dyr heller. Devold har tilsvarende, men tror ikke de er 100% ull.

Jeg har brukt klærne mest til alpinski og frikjøring, men jeg kan tenke meg de fungerer like greit til løping, sykling og langrenn.

Gjest gressløk
Skrevet

Jeg kjører på med ullundertøy/superindertøy under treningstigthsen. Dette er på vinteren også. Det finnes jo vatterte løpetights, men det fungerer like greit med ull under den vanlige, synes jeg. På beina har jeg ullvangsokker, og på overkroppen bruker jeg superunderyøy, fleece og deretter en tynn, regn/vindjakke. På en mate samme greie som om du går på ski.

Jeg tenker ikke så mye på om jeg blir våt, for regner det, så regner det, og da blir man våt uansett. Da skifter man bare når man kommer inn igjen, slik at man ikke blir kald. Du skal jo trene, og da holder du varmen fint så lenge du er i aktivitet.

Skrevet

Ja, nå er det bare å kle seg for oss som har tenkt å løpe gjennom vinteren... ;)

Jeg bruker skibukse fra Swix med longs under når det blir ordentlig kaldt. Synes det er godt med noe som ikke sitter så tett som tights da.

Ullboxer er et must for meg. Den er veldig grei under tights, og synes ofte jeg ikke trenger full longs. Min er fra Devold med ganske lange bein - kjempefornøyd med den.

Superundertøy har jeg fra div.produsenter. Nordheim er billig og bra, men de har endret litt på passformen så nå synes jeg ikke det er noe særlig. Har en rimelig fra Helly Hansen (myk og stretchy) som jeg kjøpte på XXL.

Ullundertøy har jeg fra Kari Trå. Digger det, men er i dyreste laget... Devold har også greie ting.

Buff er et must! Jeg har flere... Devold sin er OK, Buff sin er fantastiks (lang, tynn og myk). Trekker den over ansiktet slik at jeg får god beskyttelse rundt ansikte og rundt halsen/nakken).

Har litt ulike luer.. F.eks en barnelue i ull fra Pierre Robert (kjøpt på Obs).

Har brukt skihansker fra Swix (sånn med immitert skinn på håndflatene) men er ikke så fornøyd så andre tips mottas med takk.

Jeg har treningsjakke fra Gore, men hadde en enkelere fra Frank Shorter før som også var grei.

Og så husk reflex da ;)

Skrevet

Tror vi har slike "vinterjoggetråder" her på KG hver sesong ;) Men fant ikke link til dem nå...

Uansett, husker et tips om skidress (bukse og jakke) til vinterjogging. Det kan man ofte få rimelig...

Jeg må uansett si at jeg ofte blir overrasket over hvor lite klær man trenger.

Idag var +1 og klarvær her og jeg brukte: ullboxser, tynne ullsokker, løpetights, superundertøy (genser), løpejakke, buff, tynn ullue, tynne vanter. Føltes litt ufyselig i det jeg gikk ut, men ble veldig fort varm :)

Skrevet

Trener stort sett bare langrenn ute om vinteren, men regner med man kan bruke de samme antrekkene til jogging, sykling osv.

Jeg bruker skijakke og -bukse fra swix, dæhlie, craft el.l., og ullundertøy under. Jeg svetter ganske mye, så jeg bruker ull-bh i stedet for vanlig trenings-bh. Blir fort veeldig kaldt med vanlig trenings-bh når den blir våt! Når det er skikkelig bikkjekaldt bruker jeg en ullbokser også, så slipper jeg å fryse av meg rompa (bokstavelig talt). I tillegg bruker jeg gode, tynne ullsokker, hansker, lue og kanskje en buff eller finlandslue.

Skrevet

Når jeg leser igjennom tipsene er jeg glad jeg bor i bergen hvor det bare blir vått, ikke kaldt ;) Bare tanken på skibukse er nok til å ta treningslysten fra meg..!

Men jeg merker jeg må investere i buff og ny løpejakke til vinteren, noen dere er fornøyd med på jakkefronten?

Skrevet

Jeg kjøpt denne fra Gore i vår og liker den godt, men har alstå ikke fått prøvd den gjennom en vinter ennå... Hadde egentlig tenkt å kjøpe denne, men synes den ble for tykk og tett.

Denne (bare eldre modell) fra Frank Shorter har jeg hatt gjennom et par vintre, og den er grei men litt i tynneste laget..

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg bumper denne, leter fortsatt etter løpejakke, hver gang jeg finner en jeg liker er den enten veldig dyr eller ikke i rett størrelse (44)... Skal brukes til jogging ute, så må være vindtett og gjerne vannavvisende.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg kjøper det billigaste eg kjem over av ullundertøy, og så brukar eg det under tights. Eg bur på Austlandet, så her er det ofte minusgradar, og er det veldig kaldt brukar eg ein tigths frå Craft (trur eg) som har vindtett front. Dei er ikkje lette å finne, eg leita ganske lenge etter min!

På tysdag sprang eg til jobb i -3, og då hadde eg på meg:

Vanleg sportsbh (Nike - billegaste type trur eg, eg har mest ikkje puppar)

Vanleg truse i bomull

Langerma ulltrøye frå Janus, stappa nedi

2XU Thermal Compression Tights

Craft løpejakke, heilt tynn

Buff rundt halsen

SATS-lua mi i sjølvlysande rosa akryl

Tynne ullsokkar frå Save our Soles (kjøpt på sal på http://www.planet-x-bikes.co.uk/)

Nike Free 3.0

Tynne ullhanskar frå LillSport.

Refleksvest

Det var i minste laget, men med ullunderbrok og vindtette hanskar skal det gå bra neste gong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...