Gjest ts Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg og kjæresten startet på folkehøyskole sammen i august, vi ble kjapt kjent med fire andre der og til slutt ble vi en vennegjeng. Vi har det kjempe hyggelig sammen, men det er en annen gjeng med folk der på tre jenter som er skikkelig drittsekker rett og slett. Fra dag en har de baksnakket folk, tisket, hvisket og pekt på folk bak ryggen deres og ledd. De har sikkert snakket dritt om alle der men nå i det siste har de begynt å fokusere veldig på kjæresten min, hun bruker briller og har en helt normal kropp, men de jentene kaller henne brilleslange, tykk og sier at bør ta silikon. De gjør til og med narr av dialekten hennes, som er sørlandsdialekt. Jeg har prøvd å konfrontere disse jentene, både alene og med en annen, men da begynner de bare å fnise og begynner å snakke om hvorfor jeg er sammen med ei så 'fæl' jente og at selv om jeg ikke er noe kjekk kan finne meg noen mye bedre enn henne. Jeg bryr meg ikke så mye om hva de sier om meg, men i forrige uke brast kjæresten min i gråt mens vi satt og snakket sammen. Hun ble mobbet på ungdomsskolen også og det er tydelig at disse jentene åpner noen sår som ikke er helt helbredet. Nå snakker kjæresten om at hun vil slutte etter jul på grunn av disse jentene. Hun sier selv at hun trives veldig godt på skolen og med vennene våre, men at disse jentene som ødelegger. Hun bestemmer jo selv om hun drar eller ikke, men jeg vil jo gjerne at hun blir, for det må vel være mulig å komme igjennom dette hvis vi står sammen, jeg, henne og vennene våre? Og er det noen som har opplevd noe liknende før?
Pene sko... Skrevet 16. oktober 2012 #2 Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Hva slags folkehøyskole er dette? Disse menneskene virker som de henger igjen i det tragiske, påtatte hierarkiet fra ungdomskolen. Skal du selv være noe må man liksom finne noen å hakke på. Barnslig tull. Hva dere enn gjør, ikke stig ned fra deres høye hester. Ikke synk ned på deres nivå. Det beste er å ignorere alt sammen. Så lenge det ikke kommer reaksjoner vil de gå lei relativt fort. Endret 16. oktober 2012 av Pene sko... 5
Gjest Twelve12 Skrevet 16. oktober 2012 #3 Skrevet 16. oktober 2012 Stakkars jente... Man skulle tro at når man er gammel nok til å være på folkehøyskole, så er man blitt voksen. Men dengang ei. Jeg vet selv hvordan det er å bli mobbet og det er ikke morsomt. Men dette er dessverre ikke alderbasert, men rett og slett personlighetsbasert. Noen vokser det dessverre ikke av seg og fortsetter mobbingen til mannen med ljåen tar dem. Min mor har fortalt utallige ganger om en av hennes kollegaer som blir mobbet på jobb av en slik jentegjeng. Og da snakker vi om damer i 40-50 årene. Men jeg skjønner virkelig ikke hvordan de kan mobbe noen med briller i dagens samfunn. Når briller er såpass IN at noen skaffer seg innfattninger uten glass bare fordi det er stilig?!
Gjest test123 Skrevet 16. oktober 2012 #4 Skrevet 16. oktober 2012 men de jentene kaller henne brilleslange, :-) Mobbing skjer uheldigvis i alle aldere, kjenner folk i 30 årene som blir mobbet på arbeidsplassen. har dessverre ingen råd å gi, men folkehøyskolen har vel noen man kan rapportere til?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #5 Skrevet 16. oktober 2012 Kjenner jeg blir helt paff jeg. Finnes det slike mennesker? (Så klart gjør det det, men herregud, de er da voksne? Ikke 14?) Sett dem på plass. På en elle annen måte. Skjell dem ut så ørene fyker, gjerne foran andre. Ha gode argumenter på lur. Ikke LA dem sette inn et jævla ungdomsskolesystem på en folkehøyskole! Åh herregud. Imens så MÅ du være der for kjæresten din. Det er kjempeviktig. At hun får en motvekt til drittungene, vis at deres ord ikke betyr noen ting. Anonym poster: 25ee4202768931198d4920e25e81a795 1
Lilliani Skrevet 16. oktober 2012 #6 Skrevet 16. oktober 2012 Herregud, blir helt sjokkert over dette. Man skulle virkelig trodd de var blitt litt voksne! Finnes så mange forferdelige mennesker der ute! Helt utrolig! Jeg ville konfrontert dem! Skikkelig. Og støtt kjæresten din. Det er dumt å si det, men jeg har på følelsen av at visst hun slutter så "vinner" de. Og det er i alle fall ikke bra. Hev dere over dem og vis at dere er bedre. Jeg forstår godt at det er vanskelig for kjæresten din, men hun har heldigvis deg og andre venner! Håper så inderlig det ordner seg for dere! Spesielt kjæresten din! 2
Gjest Darthoven Skrevet 16. oktober 2012 #7 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg holdt på å si; "gi han en på trynet"..men så så jeg at det dreide seg om jent.. nei, vent..gjør det likevel du. 7
Gud Skrevet 16. oktober 2012 #8 Skrevet 16. oktober 2012 DREP DEM ALLE SAMMEN! Nei, ikke gjør det. Kanskje jeg skal legge meg.
Gjest Darthoven Skrevet 16. oktober 2012 #9 Skrevet 16. oktober 2012 (endret) DREP DEM ALLE SAMMEN! Nei, ikke gjør det. Kanskje jeg skal legge meg. Kanskje LITT drastisk der Gud? Men det er jo ikke første gangen du tar av litt? Hadde noen snakket sånn til dama mi etter advarsel ,hadde jeg fika vedkommende, uavhengig av kjønn (med mindre deres alder avvikte betydelig i fra min) Endret 16. oktober 2012 av Darthoven 1
Gjest gjest Skrevet 17. oktober 2012 #10 Skrevet 17. oktober 2012 Gi beskjed om at hvis det ikke blir slutt på den oppførselen, så må det tas opp med administrasjonen, eller ta det direkte opp med administrasjonen uten advarsel, da det virker som om de burde ha oppfattet det til nå.
RockyRose Skrevet 17. oktober 2012 #11 Skrevet 17. oktober 2012 Trur eg ville prøvd meg på ein "stakkars dykk som har såpass dårlig sjølvtillit at de må rakke ned på andre for å føle dykk betre" framfor ein haug med folk, og så berre gå stolt! Slike jenter er berre tragiske, og det hjelp sikkert berre å late som at ingenting går inn på en. 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #12 Skrevet 17. oktober 2012 Enkelte mennesker fortjener å bli voldtatt... Anonym poster: b299d50ae9bbe3749d803d2eae4678da
Gjest Darthoven Skrevet 17. oktober 2012 #13 Skrevet 17. oktober 2012 Trur eg ville prøvd meg på ein "stakkars dykk som har såpass dårlig sjølvtillit at de må rakke ned på andre for å føle dykk betre" framfor ein haug med folk, og så berre gå stolt! Slike jenter er berre tragiske, og det hjelp sikkert berre å late som at ingenting går inn på en. Hva oppnår du med det, annet enn å bli mobbet ENDA mer?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #14 Skrevet 17. oktober 2012 Er du SIKKER på at dere går på folkehøyskole? Høres ut som ungdomsskola mi:P Men ville nok sagt i fra til skolens ledelse. De SKAL gi et godt psykososialt miljø til sine elever. Det er ikke noe å diskutere en gang. Klarer ikke skolen å ordne opp, anmeld skolen for brudd på opplæringsloven, og jentene for trakassering. Dra den helt ut og vis du mener alvor. Om disse jentene er under 18(regner ikke med de er det men), involver barnevernet også. Lag baluba, kom i avisen, skrik høyest og lengst. Eneste som funker. Anonym poster: 62bc8b008ecc09852cbe2faa9500523b Anonym poster: 62bc8b008ecc09852cbe2faa9500523b
Pialill Skrevet 17. oktober 2012 #15 Skrevet 17. oktober 2012 Enkelte mennesker fortjener å bli voldtatt... Anonym poster: b299d50ae9bbe3749d803d2eae4678da Tuller du? *sjokkert* 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #16 Skrevet 17. oktober 2012 Tuller du? *sjokkert* Vel, jeg er ikke helt seriøs. Men samtidig så ville jeg ha følt littegranne glede inni meg hvis sånne mennesker som det der hadde blitt voldtatt. Det er en lidelse jeg absolutt unner dem. De som har påført andre så mye lidelse kan godt fortjene å få litt selv. Anonym poster: b299d50ae9bbe3749d803d2eae4678da
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #17 Skrevet 17. oktober 2012 Vel, jeg er ikke helt seriøs. Men samtidig så ville jeg ha følt littegranne glede inni meg hvis sånne mennesker som det der hadde blitt voldtatt. Det er en lidelse jeg absolutt unner dem. De som har påført andre så mye lidelse kan godt fortjene å få litt selv. Anonym poster: b299d50ae9bbe3749d803d2eae4678da Jeg skjønner hvor du kommer fra sånn emosjonelt sett. At dem som har gjort deg vondt lider er en helt normal, menneskelig tanke. Men det er jo forskjell på følelser, ønsketenkning og realitet. Det er jo erstatning og fengselsstraff som skal gjelde. Dessverre blir slike konsekvenser sjeldent en realitet for mobbere:\ Anonym poster: 62bc8b008ecc09852cbe2faa9500523b
RockyRose Skrevet 17. oktober 2012 #18 Skrevet 17. oktober 2012 Hva oppnår du med det, annet enn å bli mobbet ENDA mer? Eg veit hadde eg mobba og personen hadde komt med noko sånn tilbake i full offentlighet, hadde eg blitt såpass satt ut og flau at eg ikkje hadde turt å mobba den personen igjen. TS si dame viser jo berre då at ho drit i det som blir sagt, og er tøff nok til å ta igjen. Kva er kjekt med å mobbe ho då?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #19 Skrevet 17. oktober 2012 Dette må dere ta opp med en lærer eller administrasjonen på skolen! Anonym poster: 775d5ac8c846537daa15c94b1f63ce62
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #20 Skrevet 17. oktober 2012 Ta det opp på allmøte. Heng dem ut. Anonym poster: 3b9dfd057a8625054f8a596ffb95bfdc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå