Gjest Gunfreak Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Men det er gode tårer. Håper ikke denne har blitt vist før http://www.huffingtonpost.com/2012/08/08/man-dog-lake-superior-photo-_n_1755609.html 1
Gjest Bobler Skrevet 16. oktober 2012 #2 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg gråter ikke, men jeg blir sint over denne egoistiske mannen som holder denne stakkars hunden i live. 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #3 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg forstår ham, men jeg respekterer ikke det han gjør. Jeg prøvde desperat å holde dyret mitt i live, jeg klarte bare å forlenge dets levetid med en måned, og dyret døde i smerter i armene mine. Det var min egen frykt, angst, smerte og redsel som holdt henne i live, og så døde hun, når jeg egentlig kunne ha tatt dyrlegens hint og avlivet henne. Jeg angrer dypt på det i dag, den gangen ville jeg bare ikke at hun skulle dø, men det gjorde hun uansett. Den mannen forlenger bare det uunngåelige.... Anonym poster: 43f7de7eb86364d11ac4bb8ed3637273
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #4 Skrevet 16. oktober 2012 Vet ikke om jeg er et kaldt menneske, men det skal mer enn det til før jeg begynner å gråte. Anonym poster: 48ddff313e098d4ed3d544a2c54a69da 1
kattepus89 Skrevet 16. oktober 2012 #5 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg syns han er egoistisk altså... Jeg forstår at han er glad i hunden, men den lider jo..
Capricorn Skrevet 16. oktober 2012 #6 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg forstår han veldig godt. Er medlem av siden hans på facebook og hunden er i form den. Det er tydelig at den er bedre etter behandlingene. Så lenge hunden viser livsglede og vil ut på tur så ser jeg ingen grunn til å avlive den. Han hadde planer om å avlive den i sommer, men så kviknet den til. Jeg tviler på at jeg selv ville gått så langt hvis jeg ikke var helt sikker på at behandlingene hjalp. Bildet er forresten utrolig rørende og vakkert. 1
Gjest Bobler Skrevet 16. oktober 2012 #7 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg forstår han veldig godt. Er medlem av siden hans på facebook og hunden er i form den. Det er tydelig at den er bedre etter behandlingene. Så lenge hunden viser livsglede og vil ut på tur så ser jeg ingen grunn til å avlive den. Han hadde planer om å avlive den i sommer, men så kviknet den til. Jeg tviler på at jeg selv ville gått så langt hvis jeg ikke var helt sikker på at behandlingene hjalp. Bildet er forresten utrolig rørende og vakkert. Når hunden har det så vondt at den ikke får sove uten å være i vann så er den dessverre på overtid. Eneste grunnen til at den er bedre er fordi folk donerte tusenvis av dollar til denne hunden for at den skal få laserbehandling. Dette hadde ikke eier gjort hvis ikke han hadde fått pengene til det. Jeg er glad i hunder, og bildet er søtt det men selv om bikkja har det OK nå så syntes jeg synd på den og jeg syntes ikke det er OK å holde en slik hund i live, spesielt ikke når den har det såpass fælt som den hadde det. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #8 Skrevet 16. oktober 2012 idiot eier, stakkars hund. når den har det så forbanna vondt så bør den jo avlives!!! at folk syntes dette er ok er bare kvalmt, det er jo grensen til dyreplageri å la en hund gå å lide på denne måten her!! syke mennesker Anonym poster: 2c25ac582823a4fc5db69d6a09875982
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #9 Skrevet 16. oktober 2012 hva med mennesker...?når du/en annen opplever deres verste,skal dere også avlives? Anonym poster: 9129bd825a6c5e74e94eab52155fc853
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #10 Skrevet 16. oktober 2012 its just a dog..not a human... herregud spar tårene til en annen gangen Anonym poster: 9129bd825a6c5e74e94eab52155fc853
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #11 Skrevet 16. oktober 2012 hva med mennesker...?når du/en annen opplever deres verste,skal dere også avlives? Anonym poster: 9129bd825a6c5e74e94eab52155fc853 det er så forbanna tåpelig med folk som sammenligner dyr med mennesker. det kan ikke sammenlignes. et dyr kan ikke gi beskjed hvis den har vondt, hvis tablettene fungerer, om den trenger justering av behandling, om den trenger å bevege seg eller om den trenger å ligge i ro. Mennesker og dyr er ikke sammenlignbart, spesielt ikke i slike sammenheng. Anonym poster: 2c25ac582823a4fc5db69d6a09875982
Gjest Darthoven Skrevet 16. oktober 2012 #13 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg gråter ikke, men jeg blir sint over denne egoistiske mannen som holder denne stakkars hunden i live. Veldig enig. Dette er et godt eksempel på det SYKE forholdet det moderne mennesket har fått til dyr. Vi behandler hundene og kattene våre som om de var mennesker, og glemmer og ta hensyn til at de faktisk er dyr. Riktignok domestikerte dyr, men likevel dyr. Samtidig som vi gråter våre "medfølende" tårer over de stakkars isbjørnene og hjemløse hundene, alle disse SØTE dyrene, så krever vår moderne livsstil utryddelsen av tusenvis av insekt- og dyrearter hvert eneste år. På 100 år, omtrent siden den industrielle revolusjonens start har vi utryddet mer enn halvparten av alle kjente dyre-arter på jorden. Det oppdages riktignok noen dyrearter hvert år, men tempoet i den gale retningen går mye raskere. Vi mennesker har en eksepsjonell evne til å tillegge disse søte dyrene, som pandaer, hunder og isbjørner mennesklige egenskaper. Samtidig driter vi fullstendig i at vår livsførsel bidrar til å ødelegge hele økosystemer. Menneskets hykleri kjenner ingen grenser. Ta nå livet av den bikkja, og engasjer deg heller i ALLE dyrs rettigheter..søte, stygge, merkelige og rare. Forbruk mindre, og ta ansvar som forbruker. Tenk på hva fiske-oppdrett gjør med miljøet, tenk på hva stadig flere mennesker på planeten gjør med plassen til dyrene, tenk på hvilket hykleri det er at dyrene må bøte for at vi skal bli stadig flere, og oppta stadig større plass. Ville dyr er i all hovedsak henvist til reservater, og bestandene er så påvirket av mennesket at vi er nødt til å drive jakt slik at planteeterene ikke blir for mange. Det er trist..at den opprinnelige balansen med at mennesket var avhengig av dyrene for å overleve, nå handler om at dyrene er avhengige av OSS for å overleve. Har ingen sympati for hverken denne egoistiske fyren eller den "søte" bikkja hans.
Gjest Katten. Skrevet 16. oktober 2012 #14 Skrevet 16. oktober 2012 Tråden her forsterker egentlig inntrykket mitt om at katten min er mer verdt enn så alt for mange mennesker. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #15 Skrevet 16. oktober 2012 Tråden her forsterker egentlig inntrykket mitt om at katten min er mer verdt enn så alt for mange mennesker. så du mener det at fordi syntes det er egoistisk å holde denne hunden i live, så er katten din verdt mer enn dem? Denne hunden har det vondt, og en død hund lider ikke....... Anonym poster: 22fe581f8b7284913a48e78db5da5435
Gjest Katten. Skrevet 16. oktober 2012 #16 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg mener at det ikke er verdt å ta livet av et familiemedlem, når den er på bedringens vei. Og ja, kjæledyr er fullverdige familiemedlem, med egne personligheter og måter å kommunisere på. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #17 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg mener at det ikke er verdt å ta livet av et familiemedlem, når den er på bedringens vei. Og ja, kjæledyr er fullverdige familiemedlem, med egne personligheter og måter å kommunisere på. den er 19år og har har det så vondt at den må sove i vann.. selv om hunden min er et familiemedlem og jeg elsker hu så betyr ikke det at jeg ønsker henne så vondt.. Anonym poster: 22fe581f8b7284913a48e78db5da5435 1
Gjest Fleecejakke Skrevet 16. oktober 2012 #18 Skrevet 16. oktober 2012 Det er veldig egoistisk når mennesket hindrer sin smerte og sorg over et dødt kjæledyr med å holde det i livet mot alle odds og med alle pinsler dyret må lide.
Gjest Katten. Skrevet 16. oktober 2012 #19 Skrevet 16. oktober 2012 Som en bruker påpeker, så har hunden blitt betraktelig bedre etter behandlingen. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #20 Skrevet 16. oktober 2012 Som en bruker påpeker, så har hunden blitt betraktelig bedre etter behandlingen. Betraktelig er da å ta i, så et klipp og den så ikke akkuratt ut som om den hadde det suverent. jeg er tenker i hvertfall som så at jeg avliver dyret mitt FØR det har gått så langt som det har gått. Mulig du syntes det er OK at katten din har det jævlig noen år, for at den så blir litt bedre og kan leve et år til, men for meg er det dyreplageri å holde et sykt dyr med smerter i live pga egoisme. Anonym poster: 22fe581f8b7284913a48e78db5da5435 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå