AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Noen som kan anbefale en god hårbørste til et ekte, usamarbeidsvillig, nordisk trollhår? Anonym poster: 289e8c95e64b6c7a6ca438ccfa436c4d
Professor Orm Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg foretrekker store børster med myk pute, med myke plastikktagger med baller på tuppene. Jeg har ingen spesifikk favoritt, men du burde kjøpe den hos frisør. Rett etter jeg har vasket det troller det seg uansett, blir finere etter en dag eller to.
alvestøv Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 Tangle teezer. Er ikke uten grunn at denne har blitt kåret til beste hårbørsten http://www.blivakker.no/search?q=tangle+teezer
Hibiskus Skrevet 20. oktober 2012 #4 Skrevet 20. oktober 2012 Dette er min erfaring med trollhår og TT: Tangle teezer er intet annet enn en skadelig trend. Om du drar en Tangle teezer over huden får du slike hvite skrape-merker som du ville fått om du dro en stålbørste over huden. TT brekker også hårstrå, veldig lett. Kakk en brukt TT på en overflate, eller se nøye på bunnen og du kan tydelig se hvor "godt" dette er for håret. En "seamless" børste som nevnt over, hvor det er runde kuler på enden er mye mer skånsomt for håret, selv om det ikke går like raskt å få ut knuter. Naturbørster er også snille for håret, men tar en evighet å få ut knuter. Riktig børsting er også viktig, alltid start i tuppene og jobb deg oppover. Hold i håret mens du gjør dette. Om håret er i krise, kan du ta og blande ut litt balsam med vann og ha det i håret for å gjøre knutene mindre uregjerlig. Riktig hårpleie er den enkleste veien å gå, bruk en (shampoo og) balsam for din hårtype(f.eks frizzy and or unmanageable hair), hårkur( ha den i over lengere tid,sov gjerne med den, eller ha på mens du sitter i badstue). Håret mitt var forferdelig, blir forferdelige knuter av INGENTING. Jeg kunne børste godt igjennom håret, gå en snartur på butikken 2 min unna, komme tilbake også er det HALLO knutehelvette. Nå derimot har håret mitt og jeg endelig kommet til et slags samarbeid sålenge jeg gjør mitt, er det ikke lenger opprør i skallen 2
alvestøv Skrevet 20. oktober 2012 #5 Skrevet 20. oktober 2012 Dette er min erfaring med trollhår og TT: Tangle teezer er intet annet enn en skadelig trend. Om du drar en Tangle teezer over huden får du slike hvite skrape-merker som du ville fått om du dro en stålbørste over huden. TT brekker også hårstrå, veldig lett. Kakk en brukt TT på en overflate, eller se nøye på bunnen og du kan tydelig se hvor "godt" dette er for håret. En "seamless" børste som nevnt over, hvor det er runde kuler på enden er mye mer skånsomt for håret, selv om det ikke går like raskt å få ut knuter. Naturbørster er også snille for håret, men tar en evighet å få ut knuter. Riktig børsting er også viktig, alltid start i tuppene og jobb deg oppover. Hold i håret mens du gjør dette. Om håret er i krise, kan du ta og blande ut litt balsam med vann og ha det i håret for å gjøre knutene mindre uregjerlig. Riktig hårpleie er den enkleste veien å gå, bruk en (shampoo og) balsam for din hårtype(f.eks frizzy and or unmanageable hair), hårkur( ha den i over lengere tid,sov gjerne med den, eller ha på mens du sitter i badstue). Håret mitt var forferdelig, blir forferdelige knuter av INGENTING. Jeg kunne børste godt igjennom håret, gå en snartur på butikken 2 min unna, komme tilbake også er det HALLO knutehelvette. Nå derimot har håret mitt og jeg endelig kommet til et slags samarbeid sålenge jeg gjør mitt, er det ikke lenger opprør i skallen Og du er frisør ?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #6 Skrevet 20. oktober 2012 Tangle teezer er intet annet enn en skadelig trend. Jeg er glad det finnes noen andre som ikke er like begeistret for denne også På mitt tynne og uregjerlige hår fikser bare tangle teezer topplaget, dvs, skulle jeg børste over med en ordentlig børste etterpå så er flokene fortsatt litt kamuflert inni der. Jeg foretrekker heller en god paddle brush, tålmodighet og god teknikk. Men seriøst, hva er denne hypen med tangle teezer? Den er laget av ekkel plast, tuppene er kjempekorte og 'teeze' betyr faktisk 'å tupere' på engelsk, så er dette noe som sprer seg som ild i tørrt gress fordi noen bloggere har skrevet om den eller noe?? Hjelp meg å forstå noen Anonym poster: 66be32c924722acd3b7cda76f39775f4
Vanvidd Skrevet 20. oktober 2012 #7 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg hater også tangle teezer. På mitt ville Ronja-hår kjennes det ut som om jeg holder på å knekke tennene å børsten. Klarer ikke å dra den gjennom håret, så mister jeg taket og børsten smeller i veggen. Så, ja - jeg foretrekker en kam, helst av tre. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #8 Skrevet 20. oktober 2012 Og du er frisør ? lov å gi anmeldelse basert på erfaring? Hvorfor anbefalte du den da? er du frisør? Anonym poster: 76a36b07fb37220084eee05f92437a77 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #10 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg er frisør ja jaja,mange frisører som ikke har peiling og gir feil tips som ødelegger hår enda mer. Jeg tror ikke at det er frisørenes feil da, for alle har forskjellige type hår og det som funker for Person A med slitt hår,funker kanskje ikke for Person B med slitt hår. Derfor hadde jeg vært forsiktig med å si meg uenig og tro at du har rett kun fordi du klipper hår. Anonym poster: 76a36b07fb37220084eee05f92437a77 2
alvestøv Skrevet 20. oktober 2012 #11 Skrevet 20. oktober 2012 jaja,mange frisører som ikke har peiling og gir feil tips som ødelegger hår enda mer. Jeg tror ikke at det er frisørenes feil da, for alle har forskjellige type hår og det som funker for Person A med slitt hår,funker kanskje ikke for Person B med slitt hår. Derfor hadde jeg vært forsiktig med å si meg uenig og tro at du har rett kun fordi du klipper hår. Anonym poster: 76a36b07fb37220084eee05f92437a77 jaja, klart det, var ikke sånn jeg mente det jeg mente bare at alle jeg har anbefalt den til har elsket den, og det gjør jeg selv også. Det er bare min mening. Alle har jo egene meninger såklart
Gjest BabyBlue Skrevet 20. oktober 2012 #12 Skrevet 20. oktober 2012 Og du er frisør ? Det er jo ganske kjent at naturbørster er det beste for håret. Børster med plastikktagger og metallkuler er virkelig ikke bra om man har fine hårstrå, som nordiske kvinner flest har. Selvsagt kan det kanskje være greit for folk som har helt umulig hår, som uansett drar håret sitt fra helvete og tilbake hver gang det skal greies? Men ronjahår kan kureres med hårkurer, naturlige oljer og tålmodighet... og kanskje en rask hårklipp for å bli kvitt knotete lengder. Hårbørster fikser vanskelig hår, men det forebygger og fjerner det ikke.
alvestøv Skrevet 20. oktober 2012 #13 Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Det er jo ganske kjent at naturbørster er det beste for håret. Børster med plastikktagger og metallkuler er virkelig ikke bra om man har fine hårstrå, som nordiske kvinner flest har. Selvsagt kan det kanskje være greit for folk som har helt umulig hår, som uansett drar håret sitt fra helvete og tilbake hver gang det skal greies? Men ronjahår kan kureres med hårkurer, naturlige oljer og tålmodighet... og kanskje en rask hårklipp for å bli kvitt knotete lengder. Hårbørster fikser vanskelig hår, men det forebygger og fjerner det ikke. Min mening er at naturbørster VAR det beste for håret, før TT kom og tok verden med storm. Brukte selv naturbørster før siden jeg har langt og flokete får, men synes TT er mye bedre for mitt hår da jeg bare trenger å dra den gjennom håret 1-2 ganger uten at den setter seg fast eller lugger Det skal sies at jeg ikke hadde noe som helst tro på TT før jeg prøvde den selv Endret 20. oktober 2012 av alvestøv
Gjest BabyBlue Skrevet 20. oktober 2012 #14 Skrevet 20. oktober 2012 Min mening er at naturbørster VAR det beste for håret, før TT kom og tok verden med storm. Brukte selv naturbørster før siden jeg har langt og flokete får, men synes TT er mye bedre for mitt hår da jeg bare trenger å dra den gjennom håret 1-2 ganger uten at den setter seg fast eller lugger Selvsagt vil aldri kvasse plastikktagger være noe særlig "bra" for håret, men det at man slipper å lugge ekstra i håret og sparer en selvsagt for noe ekstra slitasje.
Gjest kittycat Skrevet 21. oktober 2012 #15 Skrevet 21. oktober 2012 jeg skal kjøpe meg en naturbørst, altså med naturlige hår fra Kicks eller Vita. Rundt 100-lappen
Wonders Skrevet 22. oktober 2012 #16 Skrevet 22. oktober 2012 Denne fjerner anti-static, seriøst, min reddene engel! http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=198579
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå