Gå til innhold

Hva smører dere dere med?

Lærerinna

Anbefalte innlegg

Jeg opplever at jeg blir mer og mer tørr i huden, og særlig på leggene klør det endel. Aner ikke om det har forbindelse med graviditeten eller ikke, men har i hvertfall begynt å smøre meg hver kveld.

Har prøvd babyolje og bodybutter, men opplever at det ikke hjelper. Er litt skeptisk til for parfymerte produkter pga kløen, så lurer på om noen av dere smører med noe spesielt? Og hvor smører dere dere? Smører dere f.eks. brystene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aloe vera, Locobase eller Vitapan (tror jeg den heter), to sistnevnte er fryktelig fettete, men de fungerer som fy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører meg med Biotherm bodylotion med citrus på armer og ben. Pleier å bli litt ekstra tørr nå som det har begynt å bli kaldere. Og tørr hud har jo lett for å klø...

På typiske strekkmerkeutsatte steder som magen, siden av hoftene, rumpa og puppene (ikke brystvortene) smører jeg meg med en deilig og alt for dyr krem fra Matis som skal være forebyggende for strekkmerker. Vet at det mest sannsynlig ikke har noe å si, men nå har jeg i hvertfall gjort alt jeg kan for å forebygge :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører meg med Weleda sin antistrekkmerke-olje. Ikke at jeg tror på at den alene unngår at man får strekkmerker altså - men jeg synes den er veldig god. Trekker raskt inn i huden, lindrer kløe og lukter godt. Bruker den på hele kroppen inkludert puppene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også meket at jeg har fått tørrere hud med graviditeten. Bruker argan oil fra kiehl's, smører hele kroppen. Den inneholder ingen parabener, trekker lett inn og lukter deilig. Aner ikke om den hjelper mot strekkmerker, er ikke så langt på vei enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle fine svar! Nå har jeg mer å velge i ;) Takk også Kissin, for at du nevner ikke å smøre brystvortene - der har jeg nemlig gått på en liten kløe-smell, og skjønner jo nå at jeg bør unngå å smøre akkurat der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir tørr pleier jeg å smøre meg inn med kokosolje, det funker som en drøm på meg og min sensitive hud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...