Gå til innhold

Øvelseskjørte og smadra baken på foreldrene sin bil :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åååh... Det var en skikkelig bra kjøretur, og jeg følte jeg virkelig fikk til å kjøre idag. Men i det jeg og mor skulle svingte inn på gårdsplassen og jeg skulle parkere utfor garasjen.. ''BOOM'' så trykte jeg på gassen istedetfor brems. Rygga rett i garasjen! :grine: Ødela skjermen over venstre baklys + knuste ramma på bakdelen.. Jeg er så oppgitt av meg selv! Mor sa det kommer til å koste flere titusen kroner. Gruer meg til å si det til far ikveld når han kommer hjem. Han kommer til å bli så skuffet! :(

Kommer til å ta ekstravakter på jobb og sette av 80 % av månedslønna hver måned for å betale for det her ned, men det kommer til å ta tid.

Hvordan skal jeg fortelle faren min at jeg har smadra bilen hans? :vetikke:

Anonym poster: 64b14a0652bd2048a893e0c80a76c4c1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Loverdose
Skrevet

Huff da. :(

Uhell skjer og i slike tilfeller er det ikke unormalt at noe sånt skjer. Bare si det rett ut, at du beklager, at du skal betale ned osv.

Men, nå høres jeg sikkert kjip ut - hverken din far eller mor har grunn til å bli rasende på deg, for det er de som lar deg få lov til å kjøre bilen deres. Siden det blir så dyrt å fikse det, så antar jeg at bilen er ganske ny? Det hadde vært verre om du hadde stjålet bilen og smadret den, for å si det slik. :gjeiper:

• Liker 10
Skrevet

Sånt må man regne med :-) de skal være glad det gikk bra med dere som satt i bilen :-)

Broren min kræsja pappa sin og en annen kar sin bil når han øvelseskjørte, da betalte selvfølgelig pappa å de... Lykke til :-)

Anonym poster: 3e8d0f9127d5448d484381f6dacf83d8

• Liker 4
Skrevet

Sukk... Kvinner er verdens verste sjåfører.

Skrevet

Sånt skjer. Han blir sikkert litt irritert først, men samtidig lettet over at det kun er materielle skader. Hvor gammel er bilen?

Gjorde en tabbe selv da jeg øvelseskjørte: Glemte å holde inne clutchen da jeg startet opp bilen, og forrige sjåfør hadde satt den i førstegir. Bilen gjør et kenguruhopp fremover og skader frontfanger og garasjebod noe. Heldigvis en rimelig gammel bil, da.

Anonym poster: 3797057fb5049b7ef65de05febd3779e

Skrevet

Gjett hva jeg gjorde når jeg øvelseskjørte! Jeg snurra rundt med bilen! Hvordan fortalte jeg det til pappa? Hei pappa, du må møte oss på sykehuset! Jeg vil ha deg på sykehuset!

Det siste han tenkte på var bilen, det eneste han tenkte på(når han fikk summet seg vel og merke) var at datteren og kona hans hadde det bra.

Så å smadre bakskjermen i garasjen høres ikke så ille ut. Flott at du vil betale ned da :) Men husk på det at forsikringsmessig så er den du kjører med ansvarlig for alt du gjør.

Anonym poster: e76531d72078547df4a53061abb02aac

• Liker 8
Skrevet

Jeg er en gutt.

Anonym poster: 53efa675b2850eb3d2c8154827d4dc99

• Liker 40
Skrevet

Huff da. :(

Uhell skjer og i slike tilfeller er det ikke unormalt at noe sånt skjer. Bare si det rett ut, at du beklager, at du skal betale ned osv.

Men, nå høres jeg sikkert kjip ut - hverken din far eller mor har grunn til å bli rasende på deg, for det er de som lar deg få lov til å kjøre bilen deres. Siden det blir så dyrt å fikse det, så antar jeg at bilen er ganske ny? Det hadde vært verre om du hadde stjålet bilen og smadret den, for å si det slik. :gjeiper:

Huff, ja jeg skal si det på en ordentlig måte. Må legge meg langflat. Jeg skjelver.. han kommer hjem om litt over en halvtime. Det er en Audi A6 2007-modell med stasjonsvogn.

Skrevet

Jeg er en gutt.

Et glimrende svar til en kjepphøy, mannlig sjåfør som tenker sånn omtrent frem til neserota :fnise:

Det bør ikke være så mye å frykte, TS. Det er bare en bil, og den er vel forsikret. Noen kroner vil gå med til å reparere uansett, men dette er ingen katstrofe.

• Liker 4
Skrevet

Du ble eid ass

• Liker 19
Skrevet

Åååh... Det var en skikkelig bra kjøretur, og jeg følte jeg virkelig fikk til å kjøre idag. Men i det jeg og mor skulle svingte inn på gårdsplassen og jeg skulle parkere utfor garasjen.. ''BOOM'' så trykte jeg på gassen istedetfor brems. Rygga rett i garasjen! :grine: Ødela skjermen over venstre baklys + knuste ramma på bakdelen.. Jeg er så oppgitt av meg selv! Mor sa det kommer til å koste flere titusen kroner. Gruer meg til å si det til far ikveld når han kommer hjem. Han kommer til å bli så skuffet! :(

Kommer til å ta ekstravakter på jobb og sette av 80 % av månedslønna hver måned for å betale for det her ned, men det kommer til å ta tid.

Hvordan skal jeg fortelle faren min at jeg har smadra bilen hans? :vetikke:

Anonym poster: 64b14a0652bd2048a893e0c80a76c4c1

Jeg vet hvordan det er. Gjorde det samme med pappa's fabrikknye bil. Tråkket på gass i stedet for brems og kjørte fronten rett i husveggen. Hahaha!

Jeg ble overrasket over hvor pent han tok det. Det ordnet seg. :)

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet (endret)

-

Endret av Uanonymbruker
Skrevet

Jeg vet hvordan det er. Gjorde det samme med pappa's fabrikknye bil. Tråkket på gass i stedet for brems og kjørte fronten rett i husveggen. Hahaha!

Jeg ble overrasket over hvor pent han tok det. Det ordnet seg. :)

Oida, sånn sett er jeg glad bilen ikke er splitter ny.. Hater når jeg har uhell på andres bekostning. På en måte en lettelse at flere har forvekslet pedalene, for jeg føler meg skikkelig idiot. Har bare kjørt noen få gang, så er ganske ustødig i både pedaler og gir. Men har nerver.. Håper min far også tar det pent!

Skrevet

Ikke lenge siden jeg betalte en kar for en dyp ripe jeg fiksa på bilen hans. Var å øvelseskjørte med kjæresten og skulle rygge ut. Glemte å se meg til venstre, og vips, så var jeg borti siden på bilen. Glemmer ikke hvor redd jeg var da jeg skulle snu meg for å se på skaden, var livredd for at det var en ny bil. *Der røk pengene jeg har spart opp til lappen* tenkte jeg. Heldigvis var det en eldgammel bil. Litt småriper her og der, men ripa jeg laga gikk ned til stålet, så det matte en lakkeringsjobb til. Men han ble så glad for at vi la igjen navn og nummer, så jeg slapp veldig rimelig unna. Han kjente noen som kunne fikse ripa. Phew, letta! Jeg betalte gladelig de 2000 som måtte til. Tar det som en del av prisen på lappen :P

• Liker 3
Skrevet

Gikk fint det da. Han tok det pent, begynte faktisk å le da han så hvor nervøs jeg var :P

• Liker 14
Skrevet

Gjorde en tabbe selv da jeg øvelseskjørte: Glemte å holde inne clutchen da jeg startet opp bilen, og forrige sjåfør hadde satt den i førstegir. Bilen gjør et kenguruhopp fremover og skader frontfanger og garasjebod noe.

Dette er noe som stadig forundrer meg med nordmenn: Hva er greien med å starte bilen i gir? Hvorfor driver kjørelærere her med slik vranglære?

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Gikk fint det da. Han tok det pent, begynte faktisk å le da han så hvor nervøs jeg var :P

Hihi :fnise: Bra det gikk fint da! Selv om det selvsagt er ganske kjipt.

Skrevet

Sånt skjer, og er en del av det å øvelseskjøre og å kjøre bil. (selv om man bør luke bort akkurat den typen tabber ganske fort).

Her klarte både jeg og brodern å kræsje da vi øvelseskjørte. Begge gangene tok far på seg all skyld siden han øvelseskjørte med oss og hadde ansvaret, og betalte også regningen. Nå har jeg kjørt i Oslotrafikken i 10 år uten en eneste ripe på bilen, utover de andre har forårsaket.

Er skaden på mer enn 15-20 000 lønner det seg å ta det på forsikringen, gitt at faren din har full kasko, slik sett kan ikke regningen bli dyrere enn dette, og ikke mange titusener som din mor sier.

• Liker 1
Skrevet

Shit happens!:) Hva sa faren din?

Skrevet

Dette er noe som stadig forundrer meg med nordmenn: Hva er greien med å starte bilen i gir? Hvorfor driver kjørelærere her med slik vranglære?

Dette var underlig tale. Jeg har startet i første gir i hele mitt liv og det er ingenting galt med det,

såfremt en ikke er totalt døddrukken, bevisstløs eller begge deler på en gang i gjerningsøyeblikket.

Når bilen parkeres, står den i gir enten for, eller bakover. Skulle jeg altså måtte sette den i fri,

før jeg setter den i neste gir, før jeg skal kjøre noe sted?

:klo: Har ikke vurdert den tanken èn eneste gang på alle disse årene.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...