AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #1 Del Skrevet 16. oktober 2012 Uff, nå har jeg en kjip forfall (på par tusen kroner..) hos Santander, om ikke så blir det sagt opp og går videre til et inkasso krav. Aldri vært i en slik situasjon, vært litt trangt med økonomien, så måtte benytte meg av kreditt kort... Så det dumme valget, fører jo seff til at jeg ikke har alltid klart å betale minstebeløpet. Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Tenkte å ringe dem imorgen og spørre om en nedbetalingsplan, og om det eventuelt går ann å delt opp minstekravet på to, kanskje en utsettelse evt, så jeg kan betale den. Får jeg noen betalingsanmerkninger hvis det går til Inkasso? Er det Lindorrf som tar deres inkasso saker? Håper på seriøse svar =) Anonym poster: 348d8af643c1d4b089c4ff9be3eb402b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #2 Del Skrevet 16. oktober 2012 Ingen som har tips til hva jeg kan gjøre? TS Anonym poster: 348d8af643c1d4b089c4ff9be3eb402b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gressløk Skrevet 16. oktober 2012 #3 Del Skrevet 16. oktober 2012 Ring dem og forklar situasjonen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Loverdose Skrevet 16. oktober 2012 #4 Del Skrevet 16. oktober 2012 Bare ring og spør etter nedbetalingsplan, eventuelt utsettelse. Det er null problem. Selv har jeg erfaring med Lindorff (typen min som er på trynet økonomisk), og de er veldig greie. Utsettelse kan du også få om du ønsker det, så lenge de får pengene sine i løpet av fremtiden er de ok med alt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnS Skrevet 16. oktober 2012 #5 Del Skrevet 16. oktober 2012 Får jeg noen betalingsanmerkninger hvis det går til Inkasso? Nei. Betalingsanmerkning får du først 30 dager etter at du er stevnet for retten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 16. oktober 2012 #6 Del Skrevet 16. oktober 2012 Slike selskap vil som regel bare ha pengene sine, og hvis du forklarer at du må betale over en måned eller fire så går det heller med på det - enn å ikke ha penger. Helt vanlige mennesker som jobber hos Santander også, så bare ring de og forklar situasjonen. Jo før jo bedre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svovelstikken Skrevet 18. oktober 2012 #7 Del Skrevet 18. oktober 2012 jeg jobbet hos lindorff. Er det snakk om beløp under 1000kr, får du et salær på 310kr(tror jeg), over, under 5000 blir det 760kr. dette salæret intreffer dagen saken blir registrert hos lindorff. etter 30 dager blir salæret fordoblet. om du ikke betaler eller kontakter de med en nedbetalingsplan, vurderer de da om saken sendes til forliksrådet. der kommer det et gebyr på rundt 2500kr, om du taper saken må du betale omkostningene(2500kr) vinner du trekkes saken som oftest) du får 30 dager til å betale hele summen elller dele opp(må da kontakte inkassoselskap) om du ikke betaler, eller ikke ordner en nedbetavtale, sendes saken til Namsmannen som tar rundt 2500kr. Forresten så får du betalingsanmerkning når saken sendes til forliksrådet, og en når saken går til NM.. men kontakter du selskapet så ordner det seg nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå