Gå til innhold

Kvinner i overgangsalderen og temperament

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så har det skjedd igjen, Navarsete har hatt et raserianfall. Dette minner sterkt om Gerd Liv Valla saken, og også om en haug kvinner i overgangsalderen jeg dessverre har hatt æren av å jobbe med.

Hvorfor er så mange kvinner i overgangsalderen bitre, krigerske, hevngjerrige og kranglete?

Har aldri hatt like store problemer med kvinner på la oss si 60, eller jenter på 20-30 som jeg har hatt med damer i overgangsalderen...

Anonym poster: d1fc1fe06eba41d1dbea7d5f982731b7

Videoannonse
Annonse
Gjest Odd Molly
Skrevet

Tjohoo - denne tråden kan bli bra! Eneste problemet er at det er lite voksne damer her inne tror jeg. Ivertfall som ytrer sine meninger sånn i det daglige. Men jeg er midt i målgruppen du nevner. Er en sveisen dame på hele 50!!

Jeg kunne fortalt deg side opp og side ned om overgangsalderen. Det skjer MASSE med kropp og sinn.

Det kan være en ufattelig utfordring for et menneske. Gudskjelov fins det gode preparater å få tak i som kan dempe de fleste symptomer. Anbefaler deg å lese deg opp litt om tema. Det er utrolig interessant.

Menneskekroppen er en fantastisk innretning. Hvordan man takler overgansalderen er svært forskjellig fra person til person. Under samme periode i livet oppleves ofte samlivsbrudd, barn flytter ut, foreldre som begynner å bli gamle etc. Mange opplever en total omveltning i livet.

Menn har også overgangsalder.

Allerede fra 40-årsalderen begynner produksjonen av kjønnshormonet testosteron å minske hos menn.

Etter den tid går det meste sakte, men sikkert, nedover både med mannshormonene og fysikken.

Aldringsprosessen er programmert slik hos menn at testosteronnivået minker, mens de kvinnelige hormonene øker.

Hos kvinner er det helt motsatt, noe som kan forklare hvorfor gamle menn får hengepupper, mens kvinner får skjeggvekst.

Engstelse og sorg er vanlige følelser blant menn i overgangsalderen, enten de vedkjenner den eller ikke. Overgangsalderen kommer som et stort sjokk. Plutselig trenger han briller, blir nevrotisk og humørsyk og får bilringer rundt magen. Enkelte menn blir helt satt ut og går inn i en form for sorgprosess. Altså ikke så mye raseri som hos kvinner.

Men åkke som - hadde vært kult med en diskusjon rundt overgangsalder. Men det spørs om oppslutningen blir no særlig. Kjøra på!

Skrevet

Jeg var veldig sint før jeg begynte å ta østrogen - pms x 100! Så jeg ser ikke bort i fra at det er overgangsalderen som rir Navarsete. Hormonene påvirker en noe helt sinnsykt, jeg ble ikke bare sint, men også veldig fort lei meg, frustrert, nedfor osv. Takker gud for østrogenpiller!

Anonym poster: cc94113f72e12e67f5bd4e62b36eb9ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...