AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg fikk tilsendt en mobil fra Netcoms nettbutikk for en stund siden. 13 dager senere mistet jeg den på gulvet da jeg var på reise. Nå er den ubrukbar. Er det mulig å få ny mobil siden det skjedde mindre enn 14 dager etter at jeg fikk den? Eller dekkes det av reiseforsikring? Et eller annet? Eller må jeg se den som tapt og kjøpe ny et annet sted? Det er ett års bindingstid på den, så får ikke kjøpt ny via nettbutikken. Anonym poster: 7cfd445a74644ed6b3346ade99fbd2df
orgus Skrevet 16. oktober 2012 #2 Skrevet 16. oktober 2012 Uavhengig av hvor lenge siden det er, er det jo uansett din feil - så nei du får ikke automatisk ny. Mest sannsynligvis så vil reiseforsikringen din, eventuelt en separat mobilforsikring dekke dette - om du har. Hvis du forteller selskapet at du selv mistet den i bakken vil du mest sannsynligvis ikke få dekt det.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #3 Skrevet 16. oktober 2012 Hvis du forteller selskapet at du selv mistet den i bakken vil du mest sannsynligvis ikke få dekt det. Hva skal han ellers si at skjedde? Mange av de nye telefonene er himla glatte... Så du kan jo prøve deg på forsikringen. Skader ikke å spørre ihvertfall. Det er greit nok at det er bindingstid på abonnementet, men du bør da kunne kjøpe ny mobil der på et vis..? Spør Netcom! Anonym poster: 27ce70ca76d80942b3931258f61bc156
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #4 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg fikk tilsendt en mobil fra Netcoms nettbutikk for en stund siden. 13 dager senere mistet jeg den på gulvet da jeg var på reise. Nå er den ubrukbar. Er det mulig å få ny mobil siden det skjedde mindre enn 14 dager etter at jeg fikk den? Eller dekkes det av reiseforsikring? Et eller annet? Eller må jeg se den som tapt og kjøpe ny et annet sted? Det er ett års bindingstid på den, så får ikke kjøpt ny via nettbutikken. Anonym poster: 7cfd445a74644ed6b3346ade99fbd2df Nei, det er ingen som betaler for at du er dum. Anonym poster: cd0ca3b4f29564233d851f6cc0ed27a3
Anglofil Skrevet 16. oktober 2012 #5 Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Hva skal han ellers si at skjedde? Mange av de nye telefonene er himla glatte... Så du kan jo prøve deg på forsikringen. Skader ikke å spørre ihvertfall. Det er greit nok at det er bindingstid på abonnementet, men du bør da kunne kjøpe ny mobil der på et vis..? Spør Netcom! Anonym poster: 27ce70ca76d80942b3931258f61bc156 Selvfølgelig får du ikke bare kjøpe en mobil og gi opp bindingen på telefonen sånn helt uten videre. Det må i såfall være en defekt ved mobilen som ikke er selvforskyldt for at man skulle kunne kreve at reparasjonen blir dekket.. Får kunder som prøver seg hver eneste dag. Og beklager, hvis mobilen er glatt burde du har funnet ut det på forhånd. Det er som å gå til Elkjøp og kreve pengene tilbake fordi TV'en var så stor og det var derfor den falt ned fra tv-benken. Bindingen er en nedbetalingsplan på selve mobilen. Operatørene driver ikke veldedighet og skal man ha ny mobil må man kjøpe ut bindingen, enkelt og greit. Man er selv ansvarlig for å behandle sin mobil med forsiktighet. Og er man redd for at mobilen skal gå i stykker får man kjøpe en mobilforsikring som de fleste operatører tilbyr. Mvh Yvonne Endret 16. oktober 2012 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #6 Skrevet 17. oktober 2012 Mest sannsynligvis så vil reiseforsikringen din, eventuelt en separat mobilforsikring dekke dette - om du har. Hvis du forteller selskapet at du selv mistet den i bakken vil du mest sannsynligvis ikke få dekt det. Takk for svar! Jeg fikk dekket det i forsikringen min. Stedet jeg var på da det skjedde ble avgjørende. Nå skal jeg kjøpe en mer robust mobil. Anonym poster: 7cfd445a74644ed6b3346ade99fbd2df
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Takk for svar! Jeg fikk dekket det i forsikringen min. Stedet jeg var på da det skjedde ble avgjørende. Nå skal jeg kjøpe en mer robust mobil. Anonym poster: 7cfd445a74644ed6b3346ade99fbd2df Hvordan var stedet du var på da det skjedde avgjørende? Jeg leste om en fyr som ikke fikk dekket kamera på forsikringen med den begrunnelsen at han hadde vært uforsiktig, det som der hadde skjedd var at han hadde stått på en krakk for å ta bilde og så hadde det ene benet på krakken gitt etter og både fyr og kamera deiset i bakken. Anonym poster: 48983019ef72b7687a7037274c41a178
Sola^ Skrevet 20. oktober 2012 #9 Skrevet 20. oktober 2012 Eg fekk dekka mykje av mobilen da eg klarte å miste den i ei bøtte med vatn. Ringte inn til forsikringsselskapet som har innboforsikringa mi. Sa "eg har mista mobilen min i ei bøtte med vatn, dekker forsikringen noko av dette?". Fekk tilbake 1800kr (1000kr egenandel). Har mista mobilen i bunn av ein båt på ferie ein gang. Den fekk litt saltvatn på seg og ladeporten irra så den ikkje ville lade. Prøvde å bruke reiseforsikringa, men det funka ikkje sidan det var eit uhell.
smilo Skrevet 21. oktober 2012 #10 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg får også dekket mobilen på min innboforsikring, med kun 1000 kr egenandel, da denne også gjelder egne uhell. Men det må du sjekke opp mot din forsikring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå